اخبار

چرا گوگل پیکسل ضد آب توسط گوگل ساخته نشد؟

گوشی های جدید گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) که به تازگی توسط گوگل معرفی شده‌اند، از سخت‌افزار قدرتمندی بهره‌مند هستند. گوگل در آنها از قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار، نمایشگر باکیفیت OLED و حافظه بالای ۱۲۸ گیگابایتی به همراه رم ۴ گیگابایتی استفاده کرده است. و البته وجود جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا که گوگل بابت آن بسیار خوشحال نیز هست! اما یک جای کار می‌لنگد؛ این روزها همه پرچمداران به قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب مجهز شده‌اند، اما جای خالی یک گوگل پیکسل ضد آب کاملا احساس می‌شود.
 
گوگل پیکسل ضد آب ؛ گوشی هوشمندی که جای خالی آن حس می‌شود
گوشی‌های آیفون ۷ و پرچمداران سامسونگ (گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج) به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. به راحتی با آنها به استخر بروید و یا بدون اینکه نگران خراب شدن گوشی گران‌قیمت‌تان باشید، از هوای بارانی لذت ببرید. یا مثلا گوشی لنوو موتو (Lenovo Moto) کاملا ضد آب نیست، اما با این وجود از پوششی نانو برخوردار بوده که بدنه آن را در برابر هرگونه آسیب و خراش حفظ می‌کند و خب، بهتر از هیچ است.
اما با وجود تعیین قیمتی بین ۶۴۹ تا ۸۶۹ دلاری برای دردانه‌های جدید گوگل، گوشی‌های گوگل پیکسل ضد آب نیستند. در سال‌های گذشته شاید ضد آب نبودن نکسوس‌ها به خاطر پایین بودن قیمت‌هایشان توجیه‌پذیر بود، اما امسال گوگل با تولید نکردن گوشی‌های گوگل پیکسل ضد آب ، علیرغم امکانات بالای آنها، به نظر می‌رسد که کم‌کاری کرده باشد؛ امیدواریم هرکسی که عکس زیر را با گوشی گوگل پیکسل گرفته است، گوشی خود را از آن امواج خروشان دور نگه داشته باشد.
 
گوگل پیکسل ضد آب ؛ گوشی هوشمندی که جای خالی آن حس می‌شود
اما گوگل چه بهانه‌ای برای اضافه نکردن قابلیت ضد آب به گوگل پیکسل دارد؟ چرا مهندسین این غول تکنولوژی، گوگل پیکسل ضد آب را نساختند؟ در واقع، طراحی زیبای بدنه تمام‌فلزی یک گوشی نباید فدای قابلیت مقاومت در برابر آب شود. به آیفون ۷ نگاهی بیاندازید. قطعا گوگل و شریک سخت‌افزاری‌اش اچ تی سی می‌توانستند به راحتی از چسب‌ها و پلمپ‌های مشابه استفاده کنند و گوشی‌های جدید خود را در برابر آب غیرقابل نفوذ نمایند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا