اخبار

چه لوازم جانبی هنگام تهیه ی لپتاپ خریداری کنیم ؟

سوال خیلی خوبی است، اگر تازه یک لپتاپ خریده اید و فروشنده تعداد زیادی وسایل و تجهیزات جانبی جلوی شما ریخته‌ است و از مزیت‌های هرکدام و اینکه چقدر به درد شما می خورد،می‌گوید. شاید این سوال را از خود بپرسید که” چه چیزی بخرم؟”
در اینجا لیستی از لوازم جانبی آماده شده است که دلایل لازم برای خرید یا نخریدن آن را به شما می‌گوییم. قبل از هرچیز این اصل اساسی را در نظر بگیرید اگر چیزی را لازم ندارید لطفا به فکر خرید آن هم نباشید بعداً می بینید که این وسیله جایی از اتاق یا روی میزتان را اشغال کرده است و هیچ دردی را هم دوا نمی‌کند.
 
• کیف لپتاپ
نخستین و مهم‌ترین چیزی که باید برای لپتاپ خویش تهیه کنید، کیف لپتاپ است.کیف لپتاپ برای حمل آن و وسایل جانبی و متفرقه است.اگر بسیار رفت و آمد می کنید کیف محکم و خوبی بگیرید، پیشنهاد ما برای دانشجویان و کسانی که به مسافرت‌های طولانی می روند صدالبته کوله پشتی مخصوص لپتاپ است. اما اگر می‌خواهید از لپتاپ در منزل استفاده کنید یک کیف ساده هم جوابگوی این نیاز شما خواهد بود.
• شارژر همراه یا پاور بانک :
بعضی از پاوربانک‌ها توانایی شارژ کامل لپتاپ را ندارند خرید این وسیله را زمانی توصیه می کنیم که شما در جایی به سر ببرید که به برق دسترسی نداشته باشید مثلا این پاوربانک برای کسانی که مسافر و یا خبرنگار هستند جالب است ولی اگر شما همیشه به یک پریز برق دسترسی دارید خرید این وسیله غیرضروری است.
• اسپیکر(بلندگو) 
اگر همیشه دوست دارید با صدای بلند به موسیقی گوش دهید یا کیفیت صدای لپتاپ شما راضی کننده نیست می‌توانید یک اسپیکر برای جبران آن بخرید.اما اگر یک سیستم صوتی خانگی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. حتما قبل از خرید اسپیکر آن را تست نمایید.
• مایع تمیز کننده لپتاپ 
برای تمیز کردن نمایشگر لپتاپ می توانید از این مایع به همراه پارچه‌ی مخصوص همراه آن استفاده کنید.قیمت آن بسته به جنس آن در حدود ۵ الی ۱۵ هزارتومان است.
• هدفون ، هدست و میکروفون 
اگر لازم دارید بخرید و اگر لازم ندارید نه،البته تجربه ثابت کرده است که همه دوست دارند وقت کار کردن با لپتاپ به صورت انحصاری از صدای موسیقی شان لذت ببرید در این صورت سعی کنید متناسب با بودجه ی خود یک هدفون تهیه کنید و حتما قبل از خریداری آن را تست کنید تا مشکلی از نظر نویز نداشته باشد.
• کاور لپتاپ 
بعضی‌ها کیف را با کاور اشتباه می‌گیرند در حالی‌که کاور از کیف ارزان تر است و کاربرد کیف لپتاپ را هم ندارد. کاربرد کاور برای استفاده در منزل یا محل کار و برای جلوگیری از نفوذ گردوخاک و مایعات به داخل آن است، در عین حال می‌تواند جلوی آسیب به لپتاپ را بر اثر ضربه بگیرد.
• هارد اکسترنال 
یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی که باید تهیه کنید هارد اکسترنال است.هارد اکسترنال برای ذخیره مدارک و اسناد و فایل‌های مهم شما است و در صورتی که لپتاپ شما آسیب ببیند تضمینی برای درامان ماندن این ضروریات است، سعی کنید بودجه ای برای خرید یک هارد اکسترنال کنار بگذارید.
• خنک کننده لپتاپ 
لپتاپ خود دارای خنک کننده می‌باشد کسانی باید به فکر تهیه ی فن باشند که از لپتاپ زیاد استفاده می‌کنند یا محیطی که لپتاپ در آن استفاده می‌شود خنک نیست.در صورتی که هیچ‌کدام از این موارد برای لپتاپ شما روی نمی‌دهد از خرید آن پرهیز کنید.
• ماوس 
برعکس چیزی که ممکن است بعضی اشخاص فکر کنند ماوس یکی از ضروریات اصلی لپتاپ است بخصوص گر با لپتاپ کار سنگین انجام می‌دهید. تاچ‌پد‌‌ها به هیچ‌وجه توانایی پاسخگویی به یک کارسنگین مهندسی یا حتی یک کار معمولی یک ساعته را ندارند.تاچ‌پد برای استفاده در مورد کارهای دم‌دستی طراحی شده‌است.
• محافظ نمایشگر و برچسب پشت لپتاپ 
لپتاپ مثل گوشی نیست که با نمایشگرش کار کنیم، محافظ نمایشگر جزء لوازم جانبی غیر ضروری لپتاپ به حساب می آید. ضمنا محافظ نمایشگر باعث می‌شود که مقداری از رنگ واقعی صفحه نمایش را از دست بدهید. برچسب پشت لپتاپ هم اصلا ضروری نیست و فقط جنبه زیبایی دارد.
• قفل لپتاپ 
تمام لپتاپ ها یک پورت به نام قفل کنسینگتون دارند که برای جلوگیری از دزدیده شدن آن به کار می‌رود. این قفل به گونه‌ای طراحی شده‌است که شما می توانید لپتاپ را به میز کار خود قفل کنید. قفل کنسینگتون هم جزء لوازم جانبی لپتاپ هست اما غیر ضروری است و فقط در صورتی استفاده از آن را توصیه می کنیم که از لپتاپ در یک مکان عمومی مانند کتابخانه یا آزمایشگاه استفاده کنید و مجبور باشید برای مدتی از لپتاپ خود دورباشید.
 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا