ریپورتاژ آگهی

چگونه از قیمت روز گوشی ها مطلع شویم؟

با داغ شدن بازار خرید و فروش موبایل های هوشمند، اطلاع از قیمت روز گوشی تبدیل به یکی از دغدغه های کاربران شد. تا آنجا که سایت ها و سامانه های آنلاین بررسی و فروش موبایل شروع به کار کردند تا قیمت گوشی های هوشمند را به صورت روزانه منتشر کنند. اما در این میان بعضی از برندها، طرفداران پرو پاقرصی دارند.

تلفن های هوشمند هر روز در حال تغییر و تحول در طراحی، امکانات و ابعاد هستند و شرکت های سازنده در تلاش برای تصاحب سهم بیشتری از بازار مخاطبان. در سالهای اخیر، بین برندهای گوشی های هوشمند، میزان محبوبیت سامسونگ در ایران بیش از سایرین بوده و فروش خوبی نصیب این شرکت کره ای کرده است.
برخی از شرکت ها مانند اپل هیچ نماینده مستقیم و یا غیرمستقیمی در ایران نداشته و به همین دلیل نظارتی روی حقوق مشترکان، سوءاستفاده ها و قیمت تمام شده محصولاتشان وجود ندارد، و با وجود اینکه قیمت گوشی های آیفون به مراتب بیشتر از قیمت گوشی سامسونگ هست، آیفون مخاطبین خاص خود را دارد و بخش بزرگی از بازار خرید و فروش موبایل را در دست گرفته است.
چه عواملی روی خرید ایرانیان تاثیر می گذارد؟
اگرچه اطلاعات دقیقی در رابطه با علاقه کاربران ایرانی به برند خاصی در دست نیست اما عواملی چون، امکانات و قیمت، تاثیر زیادی روی تصمیم گیری کاربران دارند. شاید بتوان گفت میزان محبوبیت سامسونگ در ایران را از تبلیغات گسترده و متنوع پرچمداران این برند در سطح شهرها میتوان اندازه گیری کرد. تبلیغات خوب برابر است با دیده شدن توسط مخاطبین.
در یکی از گزارشات منتشر شده توسط گوگل، سامسونگ در صدر گوشی های مورد علاقه ایرانیان قرار گرفته و البته این علاقه لزوماً به معنای پرفروش بودن نیست، بلکه نشان دهنده دقت و توجه کاربران ایرانی به حوزه تکنولوژی، بخصوصی تلفن های هوشمند است. قیمت روز گوشی سامسونگ را از منابع مختلفی همچون سایتهای فروشگاهی معتبر میتوانید بدست آورید و با مشاهده جمع بندی ها و نظرات کاربران، میزان محبوبیت سامسونگ در ایران را بسنجید.
پرفروش ترین گوشی های سال گذشته
طبق بررسی که در سال ۹۵ انجام شد، گوشی میان رده سامسونگ گلکسی j7 ، توانست با اقتدار رتبه نخست فروش را در بین چندین میلیون کاربر فعال ایرانی بدست آورد. این تلفن همراه که  توانست ۵٫۹۱ درصد بازار فروش موبایل را در سال ۹۵ به خود اختصاص دهد، در حال حاضر با قیمتی در حدود ۷۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.
 
چگونه از قیمت روز گوشی ها مطلع شویم؟

همان طور که در عکس نمودار بالا می بینید، جایگاه دوم هم به محصول دیگری از همین رده اما کوچک‌تر با نام گلکسی j5 تعلق دارد. بعد از آن، دو مدل نسبتا قدیمی از رده S یعنی گوشی موبایل سامسونگ مدل S3 و S5 قرار دارند و این لیست تا رتبه دهم همگی متعلق به این برند کره‌ای است و نشان میدهد که بازار موبایل هوشمند در ایران تا چه میزان در سیطره سامسونگی هاست و میزان محبوبیت سامسونگ در ایران چقدر است.
در ادامه به بررسی  قیمت گوشی های سامسونگ و مقایسه امکانات و مشخصات فنی آنها خواهیم پرداخت.
سامسونگ، برند محبوب ایرانیان
شرکت سامسونگ در سال جاری چندین گوشی پرچمدار و میان رده به بازار عرضه کرد. که در این میان گوشی موبایل Note8 جدیدترین و پرچمدار این روزهاست. بعد از مشکلاتی که برای باتری گلکسی ۷ پیش آمد، این شرکت تلاش کرده است تا با درس ‌گرفتن از حوادث پیش‌آمده، پرچمدار جدید سری نوت خود را تقریبا بدون ایراد بسازد.
طبق قیمت روز گوشی های سامسونگ منتشر شده در سایت گهر ، قیمت گوشی موبایل Note8 با قیمت میانگین ۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تا ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به فروش می رسد.
این تلفن همراه هوشمند به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم واقعی و حالت پرتره حرفه‌ای مجهز است و در کنار سخت افزاری قدرتمند، صفحه نمایشی بزرگ با طراحی جذاب را ارائه می دهد.
در جمع بهترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۱۷، نام گلکسی اس ۸ (Galaxy s8)  به چشم می خورد که با صفحه نمایش فوق العاده Infinity، دوربین عالی و مشخصات رده و بالا و بهبود یافته به یکی از محبوب ترین گوشی های حال حاضر بازار موبایل تبدیل شده است.
قیمت روز گوشی اس ۸ ، بین ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان هست و نسخه ای با نمایشگر بزرگتر تحت عنوان گلکسی اس ۸ پلاس (Galaxy s8 Plus) نیز علاقه مندان به فبلت ها را هدف قرار داده است.
در تصویر زیر هم می توانید پرفروش ترین گوشی های دنیا در سه ماهه  اول سال ۲۰۱۷ را ببینید
چگونه از قیمت روز گوشی ها مطلع شویم؟
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا