اخبار

چگونه اینترنت باعث شد که فکر کنیم ترامپ برنده انتخابات آمریکا نیست؟

در چند ماه اخیر، بسیاری از افراد “متقاعد” شده بودند که هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) می‌تواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. رفتارهای دونالد ترامپ (Donald Trump) از سوی دیگر بسیار تند، عجیب و به دور از یک سیاستمدار بود و همین موضوع باعث شد تا کاربران زیادی با چک کردن لحظه به لحظه سایت‌های آماری، به‌دنبال اخباری از جلو بودن کلینتون باشند. اما این اتفاق نیفتاد و برنده انتخابات آمریکا فرد دیگری بود.
در ابتدای برگزاری انتخابات و شرکت مردم در حوزه‌های مختلف، همه چیز عادی به نظر می‌رسید. همان‌طور که انتظار می‌رفت کلینتون در ایالتی همچون نیوجرسی (New Jersey) و ترامپ در ایالت ایندیانا (Indiana) پیروز میدان بودند. نتایج اولیه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌داد که کلینتون قرار است بر صندلی کاخ سفید تکیه زند.
برای بسیاری از مردم همچون شهروندان اروپایی بسیار عجیب است که در آمریکا، مردم می‌توانند به فردی تا این حد بحث‌برانگیز همانند ترامپ رای دهند. اما موضوع عجیب‌تر این بود که کسی تصورش را نمی‌کرد که ترامپ برنده انتخابات آمریکا باشد! تمامی ما بر اساس گزارش‌ها و اطلاعاتی که نشان می‌دادند کلینتون در وضعیت بهتری قرار دارد، مطمئن بودیم که ترامپ نمی‌تواند پیروز انتخابات باشد. در این شرایط حتی کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه نیز از پیروز شدن ترامپ نا‌امید شده بود.
اما حقیقت این است که ما در دام سایت‌های آماری مختلف قرار گرفتیم و هر آنچه که از طریق این رسانه‌ها اعلام شد را قبول کردیم. در واقع کارشناسان این سایت‌ها، همان چیزی را که ما دوست داشتیم منتشر می‌کردند.
شاید اگر با شهروندان آمریکایی صحبت کنید، آنها افراد زیادی را نشناسند که به دونالد ترامپ رای داده باشند. ولی باید گفت که تمام مردم خود را در حبابی قرار می‌دهند که دیدن بیرون را سخت می‌کند. برخی از این افراد در سایت‌هایی همچون توییتر فعالیت داشته و تنها اطلاعات خود را با افرادی به اشتراک می‌گذراند که با آنها هم‌عقیده هستند. به همین دلیل شاید پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار غافل‌گیرانه بوده است؛ آنها به ترامپ رای دادند چون از منطق خود استفاده کرده‌اند. این دلیلی‌ست که همه افراد برای رای خود دارند، درست همان دلیلی که طرفداران کلینتون داشتند. به همین جهت شاید بخش عظیمی از پیروزی ترامپ به دنبال افرادی باشد که نادیده گرفته شده‌اند.
با این حال نباید دوباره اشتباه کرد. تا‌کنون فیلم‌ها و برنامه‌های زیادی از اوضاع سیاسی آمریکا ساخته شده که با مواردی که ما از دونالد ترامپ دیده‌ایم کاملا تفاوت دارد. شاید گفتن این موضوع سخت باشد اما بسیاری از مردم از ترامپ و رفتارهایی که از او دیده‌اند، وحشت دارند. اما امیدواریم آنها باز هم در مورد ترامپ اشتباه نکنند، همان‌طور که در مورد کلینتون اشتباه کرده بودند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا