اخبار

چیپست بعدی کوالکام از تکنولوژی گیگابیت LTE پشتیبانی می کند

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر توسعه و راه اندازی تکنولوژی بی سیم Gigabit LTE به گوش رسیده که توانایی به ارمغان آوردن سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را برای اپراتورهای مخابراتی فراهم می کند.
امروز شرکت کوالکام، همراه با تولیدکننده تجهیزات شبکه ای Netgear، اریکسون و اپراتور مخابراتی Telstra اعلام کردند به زودی اولین محصولات با پشتیبانی از گیگابیت LTE عرضه خواهد شد.
اپراتور استرالیایی مذکور اذعان داشته در حال حاضر از ترکیب چند تکنولوژی مختلف برای دستیابی به این سرعت استفاده کرده و گیگابیت LTE تا پایان سال جاری میلادی روی شبکه های فعلی پیاده سازی می شود.
شرکت سازنده چیپست های قدرتمند اسنپدراگون نیز رسماً اعلام کرد نسل بعدی سری پرچمدار ۸۰۰ این کمپانی مجهز به مودم های X16 با قابلیت پشتیبانی از گیگابیت LTE است.
 

5G-connectivity

کوالکام معتقد است چیپست جدید اسنپدراگون (که احتمالاً با نام ۸۳۰ شناخته خواهد شد) در ماه های نخست سال ۲۰۱۷ عرضه می شود. در نسخه های قبلی از جمله اسنپدراگون ۸۲۱، مودم X12 با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه جایگذاری شده و استفاده از تکنولوژی گیگابیت LTE در آینده می تواند تفاوت قابل مشاهده ای ایجاد نماید.
اگرچه سرعت مورد بحث شگفت انگیز و خواستنی به نظر می رسد، اما «شریف حنا»، مدیر بخش بازاریابی کوالکام می گوید تنها ۶۴ درصد از اپراتورهای مخابراتی حال حاضر دنیا از این سرعت پشتیبانی کرده و علاوه بر این آزمایش های اخیر نشان می دهد متوسط سرعت دریافت شده توسط تلفن های هوشمند بین ۱۱۲ تا ۳۰۷ مگابیت بر ثانیه بوده و همچنان فاصله زیادی با سرعت واقعی ۱ گیگابیت بر ثانیه دارد.
گفتنی است کوالکام قصد دارد در سال ۲۰۱۸ اولین مودم ۵G خود را با نام X50 و سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه عرضه کند. سازنده اسنپدراگون اطمینان دارد که تکنولوژی جدید تا نیمه ابتدایی آن سال قابل بهره برداری بوده و در المپیک زمستانی کره جنوبی برای اولین بار مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا