اخبار

ژاپن روی لیبرا ارز دیجیتال فیسبوک تمرکز می کند

همانطور که می دانید که فیسبوک به صورت جدی به دنبال ایجاد ارز دیجتیالی شخصی بوده و آن را لیبرا نام گذاری کرده است. این شرکت اعلام کرده است که با ارائه راه کارهای شفاف و پشتوانه ای قدرتمند از نوسان های بزرگ جلوگیری کرده و همچنین مدیریت آن را نیز به شرکتی ثالث ارائه می کند تا تمامی نگرانی های کاربران برطرف شود. با این وجود گزارش های جدید از سمت رسانه های مختلف و منابع متصل به خبرگزاری رویترز نشان می دهند که ژاپن تصمیم دارد که تحقیقات و بررسی های مختلفی را بر روی لیبرا انجام دهد، البته برخی از افراد آگاه به این موضوع اعلام کرده اند که این روند آغاز شده است.

اگر نگاهی به زمان بندی ارائه شده از سمت فیسبوک بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که هنوز چند ماه تا ارائه این ارز دیجیتال باقیمانده است، اما گویا ژاپنی ها پیش از آغاز سال ۲۰۲۰ تحقیقات خود را در حوزه تاثیر لیبرا بر روی سیاست های مالی کشور آغاز کرده اند. برخی از منابع مطلع خبر داده اند که یکی از محورهای مهم و اصلی شست آتی وزرای امور مالی G7 در رابطه با این موضوع خواهد بود. گفتنی است که اجلاس سران جی ۷ در هفته آینده و در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

رویترز گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد امسال محوریت نشست وزرای امور مالی G7، ارزهای دیجیتال است و به نوعی مهم ترین موضوع برای بررسی در این جلسات به شمار می رود. البته که ارزهای دیجیتالی دارای موافقان و مخالفان جدی است، اما با این حال گفته می شود که ژاپن و فرانسه به دنبال این هستند که کشورهای دیگر را قانع سازند که این گونه رمزهای دیجیتالی کاملا مشخص بوده و قابل اعتماد هستند. به نظر می رسد که ژاپن به منظور هدف خود تحقیقات گسترده ای را به عنوان مثال بر روی لیبرا انجام داده و تصمیم دارد که با ارائه مستندات قوی، کشورهای مختلف را درگیر این موضوع کند تا سرانجام قوانینی منسجم برای این بازار وضع شود.

اگرچه اطلاعاتی رسمی در این باره به بیرون درز پیدا نکرده است، اما گویا تحقیقات جدید از طرف نمایندگان بانک ملی ژاپن، وزارت امورمالی و اژانس خدمات مالی صورت پذیرفته و افراد نماینده از سه نهاد مالی مهم ژاپن برای نخستین بار در این هفته دور هم گرد آمده اند تا با توجه به قوانین و سیاست های جاری ژاپن به بررسی توسعه سیاست های مالی برای مقابله کردن با لیبرا فیس بوک اظهار نظر کنند.

گذشته این موضوع باید گفت که فیسبوک در ماه گذشته میلادی سرانجام از ارز دیجیتالی خود موسوم به لیبرا رونمایی کرد. به نظر می رسد که پس از شروع فرایند عرضه، لیبرا در اختیار میلیون ها کاربر فیسبوک و واتساپ قرار می گیرد و این کاربران به لطف ویژگی های لیبرا می توانند که بدون پرداخت هزینه اضافی شامل کارمزد و غیره به کاربران سراسر جهان پول ارسال کنند. به همین دلیل پیش بینی می شود که ارزهای دیجیتالی این چنینی به زودی تغییر عظیمی را در خدمات انتقال پول ایجاد خواهند کرد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا