اخبار

کاربران فیسبوک به زودی قابلیت Safety Check را خودشان فعال خواهند کرد

مارک زاکربرگ دیروز اعلام کرد که فیسبوک در حال کار بر روی قابلیت جدیدی است تا به کاربران امکان دهد به خواست خودشان سرویس Safety Check این شرکت را فعال کنند.
 
مدیر عامل فیسبوک در یک جلسه پرسش و پاسخ در رم به حجم زیادی از سوالات دانشجویان و هم چنین کاربران آنلاین پاسخ داد. زاکربرگ در جواب به پرسشی درباره Safety Check که هفته گذشته پس از وقوع زلزله در ایتالیا رخ داد اعلام کرد که کاربران به زودی می‌توانند خودشان این قابلیت را فعال کنند.
 
فیسبوک اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی قابلیت Safety Check را فعال کرد تا کاربران بتوانند حین وقوع حوادث طبیعی درباره سلامت خود به دوستان و آَشنایانشان خبر دهند. این سرویس به مرور زمان توسعه پیدا کرد و سایر شرایط اورژانسی را نیز شامل شد، برای مثال حملات تروریستی، اما این شرکت در بازه‌های مختلف مورد انتقاد قرار گرفت که Safety Check را تنها در برخی از شرایط فعال می‌کند.
 
منتقدین بر این باور بودند که فیسبوک برخی مناطق خاص آن هم تنها کشورهای غربی را در اولویت ارایه خدمات این چنینی قرار داده است اما فیسبوک بود این ادعا را تکذیب می‌کرد.
 
به گفته زاکربرگ هدف اصلی از ارایه این سرویس این است که فیسبوک علاوه بر لحظات خوشی، در شرایط سخت نیز در کنار کاربرانش باشد و با ارایه خدمات مختلف در چنین شرایطی به کمک آنها بیاید. زاکربرگ ابراز تاسف کرد که با توجه به فراگیر شدن حملات تروریسی، فیسبوک مجبور شده Safety Check را حین وقوع چنین حملاتی نیز فعال کند.
 
هنوز مشخص نیست که این قابلیت چنین می‌تواند توسط افراد یا گروه‌های مختلف فعال شود یا اینکه چه شرایطی مناسب فعال کردن Safety Check هستند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا