اخبار

کارت گرافیک Geforce GTX 1080X رونمایی شد

به تازگی گیگابایت از Geforce GTX 1080X رونمایی کرد که این کارت گرافیک بعلت کوچکتر بودن نسبت به کارت های گرافیک سری ۱۰۸۰ میتواند در کیس های mini ITX نیز قرار گیرد.
این کارت گرافیک کوچک، ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X با باس ۲۵۶ بیت دارد و دو حالت معمولی و اورکلاک شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حالت عادی، فرکانس هسته‌ی این کارت، ۱۶۰۷ مگاهرتز است که می‌تواند در صورت لزوم تا ۱۷۳۳ مگاهرتز افزایش یابد؛ اما در حالت اورکلاک، فرکانس پایه‌ی هسته، ۱۶۳۲ مگاهرتز است که تا ۱۷۷۱ مگاهرتز هم تغییر می‌کند.
یک فن استثنایی ۹ سانتی متر و ۳ لوله انتقال حرارت برای خنک کردن این کارت گرافیک قرار داده شده اند. این فن، از همان خطوط سه‌بعدی که در سایر کارت‌های گرافیک شرکت گیگابایت هم وجود دارد، استفاده می‌کند؛ این خطوط باعث می‌شود این فن در مقایسه با فن‌های استاندارد، ۲۳ درصد جریان هوای بیشتری تولید و صدای کمتری ایجاد کند. زمانی که بار محاسباتی سنگینی روی تراشه‌ی کارت گرافیک نباشد، این فن به‌طور کامل خاموش می‌شود.
کارت گرافیک کوچک ۱۰۸۰ گیگابایت، تنها یک اتصال ۸ پینی برای تأمین برق نیاز دارد و دو عدد از شکاف‌های مادربورد را اشغال می‌کند. در پشت این کارت گرافیک، یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI و سه درگاه DisplayPort وجود دارد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا