اخبار

کارشناسان فروش آیفون ۲۰۲۰ را ناامیدکننده می دانند

در حالی که تا معرفی نسل بعدی آیفون مدت زمان بسیاری باقی نمانده اما به تازگی کارشناسان اظهار نظری درباره فروش آیفون های ۲۰۲۰ ارائه دادند. حدود دو ماه تا معرفی آیفون های ۲۰۱۹ باقی مانده است. از طرفی تا به امروز اطلاعات و رندرهای مختلفی از خانواده آیفون های جدید منتشر شده و تقریبا نقطه تاریکی در این باره وجود ندارد. به این ترتیب آیفون های جدید اپل در نسخه های مختلف و با مشخصات گوناگونی عرضه می شود، خبر خوب برای کاربران وجود آیفون XR 2019 می باشد که محصولی اقتصادی از اپل مسحوب می شود. تمامی خانواده آیفون ۲۰۱۹ از پردازنده A13 اپل استفاده خواهند کرد که از لحاظ عملکرد و مصرف انرژی بهبودهایی را داشته است.هنچنین گفتنی است که دستگاه های جدید به فناوری شارژ معکوس مجهز خواهند که پیش تر در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو دیده بودیم.

همانطور که گفته شد، وجود قابلیت شارژ معکوس در این دستگاه ها باعث می شود که اپل از باتری های بزرگ تری در آیفون های جدید استفاده کند. اما در این میان بد نیست بدانید که شارژ معکوس چیست. شارژ معکوس فناوری است که به شما اجازه می دهد که از شارژ موجود در باتری گوشی تان برای شارژ  کرردن دستگاه های مختلف استفاده کنید. از دیگر تغییرات اعمال شده بر روی آیفون های جدید استفاده کردن از قاب مربعی برای دوربین های دوگانه و سه گانه می باشد که البته این موضوع بر روی پیکسل های گوگل نیز اتفاق خواهد افتاد. اما با همه این وچود کارشناسان معتقدند که در ادامه روند موجود بر روی آیفون های ۲۰۱۸، آیفون های ۲۰۱۹ نیز با فروش ناامیدکننده ای روبرو خواهند شد. این موضوع را Jun Zhang تحلیلگر موسسه Rosenblatt Securities، بیان کرده و اعتقاد دارد که رشد فروش آیپدها نیز در نیمه دوم سال جاری کاهش خواهد یافت. البته به صورت کلی بازار فروش تبلت ها ضعیف بوده و آیپدها یک استثنا به حساب نمی آید. با این حال آبپد پرو و دو تبلت جدید معرفی شده اپل فروش خوبی را در حال حاظر تجربه می کنند.

آیفون های ۲۰۲۰ و فرجام فروش غیرمنتظره

علاوه بر این تحلیلگران معتقدند که محصولات دیگر این شرکت همچون اپل واچ، ایرپاد، هوم پاد و غیره نیز درامد چندانی را به این مجموعه اضافه نخواهند کرد. افزون بر این سرویس های اپل که دومین بخش سودده شرکت حساب می شوند هم چنین وضعیتی را خواهند داشت. با این حال این شرکت تصمیم دارد که درامد بخش های کلیدی را در سال آینده از ۲۵ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار برساند. گفتنی است که کاهش فروش آیفون های این شرکت در سال های اخیر، عمده دلیل تمرکر اپل بر روی سرویس ها می باشد. با این حال ارائه گوشی های هوشمند اندرویدی با قیمت های مناسب، همچنین کاهش نواوری های اپل در کنار قیمت بالای محصولات باعث شده است که روند نزولی فروش گوشی های هوشمند این شرکت ادامه داشته باشد.

با تمام ابن وجود اپل در سال های اخیر توانسته است که از بخش های Apple Music، Apple News+، Apple TV+ و Apple Arcade که دارای اشتراک ماهانه است، درامد زایی کند. البته این تنها بخشی از قضیه می باشد، چرا که سرویس‌های App Store، AppleCare، iTunes و iCloud نیز درامد خوبی را برای شرکت به همراه داشته است. ولی با تمام این اوصاف آقای ژانگ پیش بینی می کند که ارزش سهام کوپرتیونی ها در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ ماه از ۲۰۰ دلار فعلی به ۱۵۰ دلار هر سهم سقوط کند.

به هر حال باید منتظر ماند تا آیفون های ۲۰۲۰ راهی بازار شده و میزان فروش آنها مشخص شود.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا