اخبار

کالبدشکافی iFixit: گوگل هوم یک کروم کست پیشرفته است

دستیار خانگی Google Home که چند ماه پیش در جریان کنفرانس I/O اختصاصی گوگل معرفی شد، به عنوان رقیبی برای آمازون اکو ساخته شده و دائماً منتظر دریافت فرامین کاربر است.
همانطور که می دانید، مدیر پروژه این دستگاه «ماریو کیروش»، توسعه دهنده کروم کست گوگل بوده و از همان روزهای ابتدایی پیش بینی می شد هوم بر مبنای گجت استریم کمپانی گوگل ساخته شده است.
 

home-ifixit-xray-w600

در حالی که ۴ روز از عرضه رسمی این دستیار خانگی می گذرد، گروه iFixit به کالبدشکافی آن پرداخته و تایید می نماید گوگل هوم به طور کلی بر مبنای نسخه سال ۲۰۱۵ کروم کست طراحی گردیده.
 

home-ifixit (7)-w600

به عنوان مثال پردازنده اصلی، حافظه داخلی و رم دستگاه دقیقاً با نسل دوم کروم کست یکسان بوده و تنها چند آمپلی فایر صوتی قدرتمند برای پخش صدای واضح به آن افزوده شده است.
 

home-ifixit (3)-w600

علاوه بر این چند کلید لمسی و میکروفن های باکیفیتی اضافه شده که یقیناً جهت کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار گرفته و به ظاهر آن نیز جلوه مناسبی می بخشد.
 

home-ifixit (5)-w600

گفتنی است این گجت هوشمند متصل به اینترنت، به صورت پیش فرض از قاب ماژولار بهره مند بوده و در صورت تمایل می توانید بدنه آن را از ظاهر مشابه با دستگاه تصفیه هوا دور کنید.
 

home-ifixit (10)-w600

در همین راستا گروه iFixit نمره ۸ از ۱۰ را به امکان و سادگی تعمیرپذیری گوگل هوم داده و معتقد است اغلب قطعات آن به راحتی قابل تعویض هستند.
 

home-ifixit (1)-w600

بنابر گفته های این گروه، تنها نقطه ای که تقریباً غیر قابل جداسازی بوده و امکان تعمیر دشواری دارد، پنل لمسی متصل به روی بدنه بوده که با چسب های بسیار قدرتمندی کار شده اند.
 

home-ifixit (9)-w600

علاوه بر این iFixit اشاره می کند سیم برق داخلی گوگل هوم از روکش مناسبی برخوردار نبوده و در صورت اتصال به برق می بایست احتیاط های لازم لحاظ گردد.
 

home-ifixit (6)-w600

در ادامه سایر تصاویر این کالبدشکافی جالب را تماشا کنید:
 

home-ifixit (8)-w600

home-ifixit (14)-w600

home-ifixit (12)-w600

home-ifixit (15)-w600

home-ifixit (11)-w600

home-ifixit (13)-w600

home-ifixit (2)-w600

home-ifixit (4)-w600

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا