اخبار

کاهش ۶۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ نسبت به سال گذشته

با بررسی گزارش مالی که شرکت سامسونگ الکترونیکس براساس سود عملیاتی نیمه اول سال میلادی جاری منتشر کرده است می‌توان گفت که سود عملیاتی این کمپانی نسبت به سال گذشته آن ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است که آمار چشم‌گیری است. البته این تنها ضرر کمپانی سامسونگ نیست چراکه درآمد این کمپانی نیز به میزان ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است. از این‌رو اگر بخواهیم سود عملیاتی و درآمد سال جاری کمپانی سامسونگ را با سال گذشته آن مقایسه کنیم باید بگوییم که کمپانی سامسونگ در وضعیت خیلی خوبی به سر نمی‌برد.

کمپانی سامسونگ در ابتدای گزارش مالی که از نیمه اول سال ۲۰۱۹ ارائه داده است ابتدا به توضیحات کلی در این زمینه و کاهش ۶۰ درصدی سود عملیاتی خود نسبت به سال گذشته اشاره کرده است و از آن پس نیز به بررسی جزئی‌تر این مسئله پرداخته است به‌گونه‌ای که در این گزارش مالی توضیح داده است که مجموع فروشی که در این فصل داشته است برابر با ۴۷ میلیارد دلار بوده است و سود عملیاتی آن نیز برابر با ۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

همانطور که می‌دانید در اواخر فصل اول مالی ۲۰۱۹ کمپانی سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ را به بازار عرضه کرد. سامسونگ اعتقاد دارد که فروش گلکسی اس ۱۰ می‌تواند ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت وارد شده است را جبران کند. چراکه باور دارد گلکسی اس ۱۰ فروش بسیار خوبی را با خود به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر فروش صفحه نمایش‌های OLED نیز می‌تواند سودآوری خوبی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد.

با این وجود می‌توان امیدوار بود که کمپانی سامسونگ می‌تواند با فروش دو نوع از محصولات خود شامل گلکسی اس ۱۰ و همچنین صفحه نمایش‌های OLED میزان کاهش سود عملیاتی ۶۰ درصدی خود را تا حدی جبران کند.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا