اخبار

کمبود وقت، دلیل اصلی ضد آب نبودن موبایل های پیکسل گوگل

در میان هیاهوی تبلیغاتی و خبری موبایل های امسال گوگل، نکته ای که بیش از همه مورد توجه کارشناسان و کاربران قرار گرفته، ضد آب نبودن این محصولات است. همان طور که می دانید پیکسل ها به گواهی IP-53 مجهز شده اند که به هیچ وجه مقاومت در برابر نفوذ آب را تضمین نمی کند.
دیوایس های تولید شده طبق این استاندارد، تنها می توانند برخورد یا پاشیده شدن قطرات آب با زاویه نهایتاً ۶۰ درجه از بالا را تاب بیاورند، بنابراین اگر در حین مکالمه در فضای باز به ناگاه باران شدیدی باریدن گرفت، مشکلی برای موبایل های پیکسل پیش نخواهد آمد.
اما این پرسش هنوز در ذهن علاقه مندان وجود دارد که چرا کمپانی بزرگی همچون گوگل نتوانسته به چنین امری نائل آید. در همین رابطه «دیوید پیرس» از Wired در پادکست هفتگی اش پاسخ این سؤال را داد: اهالی مانتن ویو وقت کم آورده اند.
«پیرس» افزود گوگل مدت هاست که برنامه تولید موبایل های ضد آب را در دستور کار داشته، اما با شروع سال ۲۰۱۶ بنا به دلایلی مجبور شدند دوباره از نو دست به کار شوند و پروژه را از صفر شروع کنند. بنابراین فرصت ۹ ماهه برای معرفی دو اسمارت فون پرچمدار، آن هم طی همکاری با شرکت تایوانی HTC، آنها را واقعاً در تنگنا قرار داد.
با همه این تفاسیر، بازخورد عمومی نسبت به دو تلفن همراه Pixel و Pixel XL بسیار خوب بوده، ضمن اینکه با وجود استاندارد نه چندان سختگیرانه IP-53 باز هم موبایل های پیکسل گوگل مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ آب دارند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا