اخبار

کمپانی شیائومی توانست بیشترین سهم از بازار موبایل چین را تصاحب کند

یک شرکت تحقیقاتی خبر می‌دهد که کمپانی Xiaomi موفق شده در ماه آوریل فروش ۲۶ درصدی را در کل بازار گوشی‌های هوشمند منطقه چین به دست آورد. در این منطقه که صاحب یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی است، کمپانی اپل سهمی تنها ۸٫۲ درصدی و سامسونگ نیز ۳٫۲ درصدی را به دست آورده‌اند.
بر اساس نتایج به دست آمده از میزان فروش بازار گوشی‌های هوشمند چین در ماه آوریل، کمپانی Xiaomi توانسته بیشترین سهم را از آن خود کند. در حال حاضر این کشور صاحب یکی از بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است و این برکسی پوشیده نیست. تقریباً تمامی تولیدکنندگان تمایل دارند تا محصولاتشان فروش گسترده‌ای را در این بازار پر خریدار تجربه کند.

کمپانی Xiaomi بالاتر از اپل و سامسونگ

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی چینی Sino در صفحه شخصی ویبو خود تصویری را قرار داده که بر اساس آن کمپانی Xiaomi موفق شده با سهم ۲۶ درصدی، بالاتر از رقبایی مانند اپل و هواوی در رتبه‌ی نخست فروشندگان ماه آوریل قرار گیرد. آنر برند تحت لیسانس هواوی رتبه‌ی دوم را پس از شیائومی با ۱۵٫۷ درصد به دست آورده است و پس از آن نیز کمپانی چینی LeEco (LeTV سابق) با سهم ۱۰٫۵ درصدی عنوان سوم این بازار را ازآن خود کرده است.
 
کمپانی Xiaomi
 
در این بین باید به کاهش شدید فروش محصولات اپل اشاره کرد. این کمپانی که در سه ماهه نخست صاحب ۲۶ درصد سهم گوشی‌های هوشمند در چین بود، اینک در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی نتوانسته سهمی فراتر از ۸٫۲ درصد را در منطقه بزرگ چین به دست آورد. لازم به ذکر است که منطقه بزرگ چین شامل چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان می‌شود و کشورهای ذکر شده دارای یک بازار منسجم هستند.
از سوی دیگر سامسونگ نیز که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان به‌حساب می‌آید، نتوانسته سهمی بیش از ۳٫۲ درصد را در این منطقه به دست آورد. به نظر می‌رسد که چینی‌ها تمایل زیادی به استفاده از محصولات ساخت کشور خود دارند. کمپانی‌هایی نظیر شیائومی، میزو و هواوی طی چند سال گذشته فعالیت خود را در عرصه تولید گوشی‌های هوشمند گسترده‌تر از گذشته ادامه می‌دهند و همواره شاهد عرضه محصولاتی از سوی این کمپانی‌ها هستیم که بعضاً از محصولات رقبایی نظیر اپل و سامسونگ نیز برتر هستند.
باید دید که آیا شیائومی می‌تواند این برتری را برای ماه‌های آینده در بازار پر فراز و نشیب منطقه تجاری چین حفظ کند یا خیر!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا