اخبار

کنسول های بازی نسل جدید مورد رضایت خرده فروشان است

نسل هشتم کنسول های بازی، مقطعی از تاریخ می باشد که درخواست های کاربران برای خریداری کردن نسخه های دیجیتالی بازی ها افزایش پیدا کرده و شروع کننده تغییر روند عرضه بازی ها شد. به دنبال همین موضوع هم اکنون بیشتر استودیوهای تولیدکننده عناوین ویدیویی بر روی سرویس های اشتراک بازی متمرکز شده و به نظر می رسد که خیلی زود شاهد تحولی بزرگ در این زمینه باشیم. تمامی این دلایل و همچنین رسیدن نسل پنجم ارتباطات و افزایش قابل توجه سرعت اینترنت کاربران سبب شده است که نسخه فیزیکی بازی ها دیگر چندان هواداری نداشته باشد، این موضوع بدون شک بر روی درآمد قابل توجهی از خرده فروشان تاثیر مستقیم خواهد داشت.

اگرچه مایکروسافت اخیرا از یک مدل مخصوص ایکس باکس با هارد داخلی و بدون درگاه ورود دیسک نوری رونمایی کرده و به دست کاربران رساند، اما به نظر می رسد که هنوز دو شرکت مایکروسافت و سونی به صورت جدی تصمیمی برای حذف این درگاه از کنسول های جدید خود نگرفته اند، چرا که اخبار موثق اعلام می کنند که کنسول های نسل نهم این شرکت ها نیز از دیسک نوری پشتیبانی خواهند کرد. در ارتباط با همین بحث مدیرارشد فروشگاه بزرگ گیم اسپاد، آقای فرانک هاملین با انجام مصاحبه ای با وب سایت فروشگاه خودشان، از این تصمیم شرکت ها ابراز خوشحالی کرده و در این باره این چنین اظهار نظر کرده است.

 به نظر من، دو شرکت مایکروسافت و سونی به خوبی می دانند که باید به کاربران خود حق انتخاب دهند. از طرفی، ما هم بر این باور هستیم باید به مشتریانی که درخواست نسخه فیزیکی بازی ها را دارند، کمک کنیم و علی رغم نسخه دیجیتالی، نسخه فیزیکی بازی ها را به فروش برسانیم. نسخه فیزیکی بازی ها را می توان به تروفی یا یک یک آیتم قابل جمع آوری تشبیه کرد که در قفسه های متعددی قرار می گیرند. این موضوع برای تجربه مناسب بازی ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بر این اساس، دو شرکت مایکروسافت و سونی باید به کلی عقل خود را از دست داده باشند که بازیکنان را از چنین مزیت و حق انتخاب محروم کنند.

البته که این موضوع هیچ تاثیری در برنامه های طولانی مدت شرکت ها نداشته و برخی از شایعات حکایت از آن دارند که مایکروسافت قصد دارد که برای تاکید و تمرکز بر روی سرویس استریم بازی ها از یک نسخه بدون درگاه دیسک نوری برای ایکس باکس اسکارلت رونمایی کند. گفتنی است که بر اساس اعلام های رسمی نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به کاربران عرضه می شود، برخی از کارشناسان این بازار اعتقاد دارند که سونی نیز بنابر دلایل استراتژیک و اقتصادی از پلی استیشن ۵ در این بازه تاریخی پرده برداری خواهد کرد.


 

بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا