اخبار

کنسول Saturn سگا پس از ۲۲ سال کرک شد

کنسول Saturn کمپانی سگا برای نخستین بار در ماه نوامبر سال ۱۹۹۴ میلادی در خاک ژاپن عرضه شد و علی رغم بلند پروازی های توسعه دهندگانش، نتوانست آنطورها که باید و شاید موفق باشد. حالا بعد از گذشت ۲۲ سال، هکرها بالاخره توانسته اند کنسول Saturn را کرک کنند.
شاید بسیاری از مدافعان کپی رایت، نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند اما حقیقت امر این است که برخلاف سایر موردهای مربوط به کرک شدن کنسول ها، کنار زدن قفل Saturn موضوعی چندان ناراحت کننده نیست. در واقع تولید این کنسول در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و دارندگان دستگاه پس از چند سال به دلیل از کار افتادن دیسک درایو Saturn، دیگر قادر به تجربه بازی هایش نبوده اند.
حالا وب سایت Kotaku گزارش کرده که مهندسی به نام جیمز لیرد-وا توانسته ضمن کرک کردن کنسول، بازی های آن را از طریق USB اجرا نماید. این بدان معنا است که حتی دارندگان کنسول هایی که دیسک درایو آنها از کار افتاده نیز حالا می توانند مجدداً بازی های آن را تجربه کنند؛ بازی های ارزشمندی نظیر Panzer Dragon Saga ،Burning Rangers ،Shining the Holy Ark و Sonic R که هرکدام در زمان خود، غوغایی در دل طرفداران برپا کرده بودند.
این مهندس، کار کنار زدن قفل نرم افزاری Saturn را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. جالب است بدانید که برخلاف بسیاری از دستگاه های مشابه، Saturn از قفل سخت افزاری به جای قفل نرم افزاری بهره می برد و برای اجرای بازی های آن لازم است حتماً یک دیسک درون دستگاه قرار گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا این روش کرک دستگاه به صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر اما مسلماً در آینده نزدیک خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا