اخبار

کوالکام اسنپدراگون ۴۱۰E و ۶۰۰E را برای دستگاه های مرتبط با اینترنت اشیاء معرفی کرد

اولین چیپ‌ست پردازشی ۶۴ بیتی کوالکام، اسنپدراگون ۴۱۰ بود که در سال ۲۰۱۳ و برای دستگاه‌های موبایلی معرفی شد و پس از آن شاهد معرفی چیپ‌های جدید ۶۴ بیتی این شرکت هستیم. اما این کمپانی به تازگی پردازنده‌ی ۴۱۰E را برای استفاده در ماشین‌ لباسشویی‌های هوشمند، دانگل‌های تلویزیون، تصویربرداری پزشکی، ربات‌ها و دیگر لوازم حوزه‌ی اینترنت اشیاء (IoT) معرفی کرده است. فراموش نکنید که این چیپ‌ست نیز از نوع ۶۴ بیتی است.
اما در کنار اسنپدراگون ۴۱۰E، کمپانی کوالکام، چیپ قدرتمندتری به نام اسنپدراگون ۶۰۰E را نیز معرفی کرده که کارکرد این پردازنده‌ نیز همانند مدل قبلی است. این دو محصول باعث شده تا شرایط بسیار خوبی برای شرکت مورد بحث ایجاد شود چراکه در واقع اولین باری است که شاهد عرضه‌ی پردازنده‌های اسنپدراگون به توزیع‌کنندگان شخص‌ثالث هستیم. دو چیپ یاد شده تا ۱۰ سال پشتیبانی شده و در دسترس قرار خواهند داشت که همین دو عامل از جمله امتیازهای مثبتی محسوب می‌شود که می‌تواند در فروش این پردازنده‌ها بسیار موثر باشد. با این وجود، هر تولیدکننده‌ی بزرگ و کوچکی می‌تواند دو چیپ‌ست اسنپدراگون ۴۱۰E و ۶۰۰E را به هر تعدادی که نیاز دارد خریداری کرده و آن‌ها را در محصولات مورد نظر خود بکار گیرد.
 
اسنپدراگون 410E
 
از نظر مشخصات فنی، دو پردازنده‌ی یاد شده تفاوت چندانی با مدل‌های مخصوص به گوشی‌های هوشمند خود نداشته و می‌توان گفت فقط فرکانس کاری آن‌ها کاهش یافته است. این دو چیپ به جای بلوتوث ۴.۰ این بار به بلوتوث ۴.۱ تجهیز شده و هر دو شامل چهار هسته‌ی پردازشی هستند. این دو چیپ می‌توانند ویدیو‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p را ضبط و نیز پخش کنند. اسنپدراگون ۴۱۰E با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز قادر است نمایشگرهایی با کیفیت فول اچ‌دی و دوربین‌هایی تا ۱۳ مگاپیکسلی را پشتیبانی کند. این در حالی است که اسنپدراگون ۶۰۰E روی فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده و می‌تواند از نمایشگرهای ۲k و نیز دوربین‌های ۲۱ مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل آورد. با عرضه‌ی این دو چیپ‌ست انتظار می‌رود به زودی لوازم الکترونیکی صنعتی و تجاری زیادی روانه بازار شوند.

منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا