اخبار

کیبورد بلوتوث مایکروسافت با سنسور تشخیص اثر انگشت

به تازگی اخباری به گوشی می رسد که نشان می دهد مایکروسافت به دنبال ساخت کیبورد بلوتوث با سنسور تشخیص اثر انگشت است. بر اساس مدارک کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، این محصول، کیبورد مدرن مایکروسافت (Microsoft Modern Keyboard) نام دارد و با اسم رمز C3K1780 مشخص می‌شود.
کیبورد مورد نظر بسیار شبیه سرفیس است مایکروسافت پاییز گذشته با سرفیس استودیو معرفی کرد؛ اما قابلیت‌های بیشتری دارد. به عنوان مثال، کیبورد مدرن مایکروسافت دارای باتری داخلی خواهد بود و نیازی به باتری‌ قلمی نخواهد داشت.
بهترین قابلیت این کیبورد سنسور تشخیص اثر انگشت آن است که کاربران می‌توانند ویندوز هلو را با استفاده از آن پیکربندی کنند، بدون آنکه نیازی به دوربین مادون قرمز داشته باشند. حسگر اثر انگشت احتمالا در کنار بخش اعداد کیبورد قرار می‌گیرد.
این کیبورد به احتمال زیاد از متریال های عالی ساخته خواهد شد. به عنوان مثال، مایکروسافت ممکن است از ماده آلکانتارا (Alcantara) برای ساخت کیبورد جدید خود استفاده کند؛ آلکانتارا همان ماده‌ای است که کیبورد لپ‌تاپ سرفیس را می‌پوشاند.
به زودی قیمت و زمان عرضه این کیبورد مشخص می شود؛ اما مایکروسافت روز ۲۳ ماه می (۲ خرداد ۱۳۹۶) در شانگهای چین رویدادی برگزار خواهد کرد که در آن آپگریدهایی برای محصولات رده سرفیس معرفی می‌کند و ممکن است کیبورد جدید در این رویداد معرفی شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا