اخبار

گجت خانگی اپل رقیب آمازون اکو و به فناوری تشخیص چهره مجهز است

آمازون اکو (Amazon Echo) نام گجت خانگی هوشمند کمپانی آمازون است که از یک دستیار صوتی با هوش مصنوعی به نام الکسا برخوردار است. گفته می‌شود که اپل نیز در حال طراحی یک چنین محصولی است و قصد دارد که آن را به‌طور مستقیم و در میدان رقابت با اکوی آمازون معرفی و عرضه کند.
دستیار آمازون اکو که یک استوانه‌ی ساده با طراحی مدرنی است، در هر مکانی قابلیت نصب دارد و بعد از راه‌اندازی، قادر است که صحبت‌ها و درخواست‌های کاربران را بشنود و به آنها پاسخ دهد. از جستجوهای اینترنتی، سوالات مربوط به اطلاعات عمومی، برقراری ارتباط با لوازم خانه‌ی هوشمند و کنترل آنها گرفته تا استفاده‌های سفارشی‌سازی‌شده نظیر کنترل خودروهای الکتریکی هوشمند، همگی قابلیت‌هایی هستند که دستیار هوشمند الکسا و گجت آمازون اکو با همکاری یکدیگر قادر به انجام آن هستند.
اما طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، گجت خانگی اپل که مشابه این محصول طراحی می‌شود، به یک قابلیت بیشتر به نام تکنولوژی تشخیص چهره مجهز است که می‌تواند به برگ برنده‌ی گجت اپل نسبت به محصول آمازون تبدیل شود. گجت هوشمند خانگی اپل قرار است که از سیری، دستیار صوتی آی او اس، به‌عنوان مغز متفکر خود بهره ببرد.
 

تکنولوژی تشخیص چهره برای برتری بر آمازون اکو کافی است؟

گجت خانگی اپل رقیب آمازون اکو و به فناوری تشخیص چهره مجهز است
 
این تکنولوژی تشخیص چهره اگر در این دیوایس اپل قرار داده شود، کاربران آن می‌توانند استفاده‌های بسیار جذاب و خلاقانه‌ای را از این وسیله داشته باشند؛ به‌طور مثال هر یک از اعضای خانواده می‌توانند یک پروفایل اختصاصی مربوط به تنظیمات خود داشته باشند. سپس با ورود هر عضو به اتاق یا هر بخش دیگری از خانه، گجت اپل چهره‌ی او را تشخیص می‌دهد و متوجه می‌شود که چه کسی وارد خانه شده است. از اینجاست که بخش جذاب داستان شروع می‌شود و این دیوایس می‌تواند تنظیماتی نظیر شدت نور محیط، دمای اتاق و یا حتی موزیک در حال پخش را بنا بر سلیقه‌ی آن فرد تغییر دهد.
به غیر از این، تکنولوژی تشخیص چهره می‌تواند در زمینه‌های بسیار گسترده‌تری نظیر بحث‌‌های امنیتی و حفاظت از حریم خصوصی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و باعث برتری این محصول نسبت به آمازون اکو شود. فرض کنید که این گجت از هوش مصنوعی خوبی برخوردار است و می‌تواند چهره‌ی افراد را هم تشخیص دهد، بنابراین شما می‌توانید هنگام ترک خانه، از دیوایس اپل به‌عنوان یک نگهبان استفاده کنید و تعیین کنید که در صورت نزدیک شدن یا ورود هر فرد ناشناسی به فضای خانه، برای شما پیامی ارسال شود یا حتی این وسیله با پلیس تماس بگیرد؛ جالب به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟
گفتنی است که محصول اپل هنوز توسط هیچ یک از مدیران و توسعه‌دهندگان داخلی اپل تایید نشده است و حتی ممکن است که هیچ‌وقت چنین گجتی به بازار عمومی عرضه نشود؛ اما احتمالا تا کمتر از یک ماه دیگر و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل یا همان WWDC 2016، اطلاعات بیشتری پیرامون این وسیله‌ی خانگی جذاب منتشر می‌شود و خواهیم دید که آیا گجت اپل می‌تواند با رقبایی همچون آمازون اکو و گوگل هوم (Google Home) رقابت کند یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا