اخبار

گزارش مالی اینتل از سه ماهه سوم ۲۰۱۶؛ کاهش ۳ درصدی ارزش سهام

اینتل ساعاتی پیش گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. درآمد اینتل از پیش بینی های قبلی بالاتر بوده اما پیش بینی خود اینتل از درآمد سه ماهه چهارم سال جاری چندان جالب نیست و بر همین اساس، ارزش سهام این شرکت ساعتی پس از انتشار گزارش مالی تا ۳.۵ درصد کاهش یافت.
اینتل گزارش می دهد که در سه ماهه سوم، موفق به کسب درآمدی ۱۵.۸ میلیارد دلاری شده است. این در حالیست که قبلاً تصور می شد که اینتل درآمدی ۱۵.۶ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد. درآمد اینتل در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی هم ۹ درصد رشد را نشان می دهد.
دریافتی های مرتبط به بخش موبایل و کامپیوتر شخصی ۸.۹ میلیارد دلار از درآمد اینتل را تشکیل داده اند که همین رقم در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش را نشان می دهد. بخش دیتاسنترهای اینتل هم درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری را تجربه کرده که در مقایسه با سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشته است.
اگرچه در حالت عادی رشد ۱۰ درصدی یک کسب و کار قابل قبول به نظر می رسد اما اینتل با صحبت های پیشین خود انتظار سرمایه گذاران را بالاتر برده و در نهایت تصور می شد که اینتل بتواند در آینده ای نه چندان دور رشد این بخش را به ۲۰ درصد برساند.
اینتل در میانه گزارش مالی خود از این موضوع نیز پرده برداشت که هزینه های جانبی این شرکت که بخشی از آن مرتبط با اخراج ۱۲ هزار نیرو است، رقمی معادل ۲.۳ میلیارد دلار خواهد بود.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا