اخبار

گزارش مالی مدیاتک منتشر شد: افزایش ۱۷ درصدی درآمد کل نسبت به سال گذشته!

بازار چیپست‌ها در حال تغییر است. گجت‌های پوشیدنی، اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها با استفاده از حسگرهای مختلف روزانه راهی بازار می‌شوند. تعداد زیادی تولید کننده چیپست‌های موبایل وجود دارد و یکی از ستارگان مدیاتک است. مدیاتک کار خود را با طراحی اسمارت فون‌ها آغاز کرد و سپس به چیپ تبلت‌ها و پس از آن به چیپست موبایل‌ها مهاجرت کرد. تا مدتها چیپست‌های مدیاتک توان رقابت با دیگران را نداشت. البته مدیاتک اولین سازنده‌ای بود که چیپست هشت هسته‌ای ساخت. گرچه بسیاری از اپلیکیشن‌ها، بیش از دو هسته نیاز ندارند، اما این کار، توجه صنعت چیپست‌سازی را به سمت مدیاتک معطوف کرد. در سال‌های اخیر، مدیاتک، چیپست‌های خود را بهبود داده است و در آنها از GPUها و مودم‌های LTE بسیار قدرتمند استفاده کرده است. ولی با افزایش قدرت چیپست‌ها، قیمت آنها نیز افزایش می‌یابد، همان اتفاقی که برای کوالکام، انویدیا و اینتل افتاد. حال مدیاتک نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.
 
با این پیش‌زمینه، مدیاتک اکنون گزارش مالی خود از سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. سود خالص از ۴۷٫۱ درصد در سال گذشته، به ۳۸٫۱ درصد رسیده است. درآمد تثبیت‌شده با ۹ درصد کاهش به ۱٫۷۵ میلیارد دلار رسیده است. دلیل این کاهش درآمد،‌ رقابت شدید بین سازندگان چیپست است. البته مدیاتک نیز سود خود را بین ۳۷ تا ۴۰ درصد تخمین زده بود. درآمد کل نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش داشته است. گزارش مدیاتک، این افزایش درآمد را به فروش بیشتر چیپست‌های رده‌بالا و ادغام درآمد بخش Richtek در کل شرکت نسبت داده است.
 
برای آینده، مدیاتک در نظر دارد تا چیپست‌سازی خود را متنوع کند. با معرفی Helio X30، بنظر می‌رسد که مدیاتک در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار اینترنت اشیا است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا