اخبار

گزارش موبایلستان از نشست خبری هشتمین سالگرد راه‌اندازی شبکه ایرانسل

صبح روز شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳، نشست خبری هشتمین سالگرد راه‌اندازی شبکه ایرانسل برگزار شد. در این مراسم که با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه برگزار گردید مدیرعامل این شرکت و همچنین سایر مدیران ارشد این شرکت به ارائه گزارش عملکرد یک سال گذشته و معرفی سرویس‌های جدید این شبکه پرداختند.

در ابتدای این مراسم علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل با اعلام اینکه با توجه به راه‌اندازی شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه توسط این شرکت مطمئنا این موضوعات، مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود تاکید کرد که ۲۹ مهرماه هر سال یادآور تحول عظیمی است که در سال ۱۳۸۵ ایجاد شد و در هشت سال گذشته هر سال شاهد موفقیت‌های عظیمی بوده‌ایم.

وی در ادامه همانطور که نوید ان را داده بود باز هم به راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه در این شبکه پرداخت و تاکید کرد که ایرانسل اولین اپراتور تلفن همراه ایران است که موفق به راه‌اندازی نسل چهارم شبکه تلفن همراه ۴G شده است.

درآمد ۱۷۳ هزار میلیارد ریالی دولت از محل پروژه ملی ایرانسل

علیرضا قلمبر دزفولی در نشست خبری هشتمین سالروز راهاندازی شبکه ایرانسل با اشاره به رشد ۳۰ درصدی سالانه ترکیبی درآمد دولت از محل این پروژه ملی گفت: ایرانسل ۱۱۲ هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختیها بابت حق امتیاز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وایمکس، تسهیم درآمد، شمارهگذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس، هزینه اتصال متقابل، مالیات بر درآمد و عوارض، مالیات تکلیفی، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکتیهای دولتی مخابراتی بوده است.

او افزود تعهدات پروانه ایرانسل در سال نهم برای پوشش جادهای ۹.۰۸۹ کیلومتر بوده و عملکرد شهریور ماه ۹۳ به ۲۸.۲۲۹ کیلومتر رسیده و ۲۱۰.۶ درصد بیش از تعهدات خود عمل کرده است. به گفته دزفولی، پوشش جمعیتی نیز طبق تعهدات پروانه باید ۷۶.۰۳ درصد باشد و ایرانسل با عمکرد ۸۴.۱ درصدی، ۸.۱ درصد جلوتر از تعهدات خود است.

گستردهترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور متعلق به ایرانسل است

ایرانسل با نصب بیش از ۱۳۵ هزار TRX دارای گستردهترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور از طریق ۲G، ۲.۵G، GPRS، EDGE،۳G  و ۴G  است و ۱۰ مرکز سوئیچ اصلی در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، همدان و اهواز و ۵۳ مرکز سوئیچ فرعی نیز در ۳۱ استان کشور قرار دارند.

نرخ قطع مکالمات ایرانسل تنها ۰.۷۷ درصد است

او با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد  در سال نهم قراردادی یک درصد است، افزود: این رقم در وضعیت فعلی شبکه ایرانسل باوجود اجرای فرایند ارتقای شبکه به نسل های بالاتر ۰.۷۷ درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعی مکالمات یک درصد است که این رقم به عنوان نمونه در شیراز ۰.۸ درصد، در تهران ۱.۲ درصد، در مشهد ۰.۶ درصد، در ساری کمتر از ۰.۳ درصد، در بابل کمتر از ۰.۲۹ درصد، در اهواز ۰.۵۶ درصد، در گرگان کمتر از ۰.۳۹ درصد، و در یزد نیز کمتر از ۰.۵۸ درصد است.

گسترده ترین شبکه رومینگ ایران از آن ایرانسل است

دزفولی، گستردهترین شبکه رومینگ بینالملل تلفن همراه کشور را متعلق به ایرانسل دانست و اظهار داشت: در این شبکه رومینگ سیمکارتهای دائمی ایرانسل با ۴۲۱ اپراتور دنیا و رومینگ سیمکارتهای اعتباری با ۱۵۸ اپراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با ۳۰۴ اپراتور دنیا است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتورهای کشور مقصد و امکان استفاده از سیمکارتهای ایرانسل در طول پروازهای بینالمللی و سفرهای دریایی را برای اولین بار با ۲۱ خط هوایی و کشتی برقرار کرده است.

مقرون به صرفهترین تعرفه ارتباطی حجاج از سوی ایرانسل ارائه شد

او گفت: ایرانسل همچنین مقرون به صرفهترین تعرفه خدمات ارتباطی برای حجاج با قابلیت حفظ شماره و عدم از دست دادن تماسها را فراهم کردو نرخ هر دقیقه تماس با ایران، تماس دریاقتی از ایران و تماس در داخل عربستان سعودی ۵۹۹۰  ریال بود و خدمات دیتا به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت. دزفولی افزود: در دوره حج امسال نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد تعداد استفادهکنندگان از خدمات نسبت به دوره حج سال گذشته افزایش یافتند و مصرف دیتا نیز ۲۰۲ درصد و میزان مکالمات نسبت به دوره حج سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافت و بیش از ۳۴ هزار و ۳۸۶ کاربر ایرانسل در دوره حج سال جاری فعال شدند.

رشد ۷۰ درصدی مصرف دیتا در خاورمیانه

مدیرعامل ایرانسل درباره روند جهانی دیتای همراه در جهان گفت: در سال ۲۰۱۸ میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه ۱۵ اگزابایت برآورد شده است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ افزایش ۱۱ برابری ترافیک پیشبینی شده است. او افزود: تعداد وسایل الکترونیکی که تا سال ۲۰۱۸ با استفاده از فناوریهای همراه با یکدیگر در ارتباطات هستند شامل دستگاههای متصل به هم یا M2M به ۱۰ میلیارد دستگاه میرسد و رشد تجمعی مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال ۲۰۱۸، ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته دزفولی، پیشبینی میشود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف در آفریقا و خاورمیانه ۹.۴ درصد، در آمریکای شمالی ۱۸.۶ درصد، در آسیای شرقی ۴۲.۴ درصد، در اروپای مرکزی و شرقی ۱۰.۳ درصد، اروپای غربی ۱۲ درصد و در آمریکای لاتین ۷.۳ درصد باشد. او افزود: درحال حاضر ۳۳۱ شبکه LTE در ۱۱۲ کشور جهان و ۵۴۷ شبکه نسل سوم در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاری راهاندازی شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در کشورهای توسعه یافته ۸۳.۷ درصد، در کل جهان ۳۲ درصد و در کشورهای درحال توسعه ۲۱.۱ درصد است.

دزفولی درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر شاخصهای جهانی گفت: به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۱.۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰.۲ درصد نرخ اشتغال افزایش مییابد و ۰.۱۳ درصد افزایش در بهرهوری تولید اتفاق میافتد. او افزود: همچنین به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری برای توسعه پهن باند ۱.۸ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد میشود و ۳۰۰ میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا برابر ۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است و با استفاده از اینترنت پهن باند صادرات شرکتهای تولیدی شش درصد افزایش مییابد و فروش شرکتهای خدماتی ۱۰ درصد افزایش مییابد.

۵۴ شهر تحت پوشش ۳G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را ۵۴ شهر اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در ۵۴ شهر آبادان، آستارا، اراک اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسلامشهر، اصفهان، اهواز، ایلام، بابل، بروجرد، بندرانزلی، بندرعباس، بوشهر، بوکان، بهارستان، تبریز، تهران، جلفا، دستگرد، دولتآباد، دورود، خرمآباد، خلخال، خوی، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سنندج، سهند، شیراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرمدره، لاهیجان، لنگرود، مراغه، مرودشت، مشهد، ملایر، همدان، یاسوج و یزد به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و در طول شش ماه آینده یعنی تا پایان اسفند ماه ۹۳ با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه خواهیم بود.

به گفته او، در طول بهرهبرداری اولیه از شبکه نسل سوم، میزان مصرف در میان مشترکین دارنده گوشی سازگار با تکنولوژی به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

دزفولی درباره ویژگیهای مودمهای همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل گفت: این مودمها قابلیت اتصال به شبکههای GPRS، EDGE، ۳G و ۴G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدلهای آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.

رشد ۲۵ درصدی ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت شبکه وایمکس این اپراتور گفت: تعداد مشترکین وایمکس ایرانسل با رشد ۲۵ درصدی در یک سال به ۴۹۲ هزار مشترک با ۸۵۲ نمایندگی و ۹۹۶ سایت در ۳۶ شهر تحت پوشش رسیده است.

او، شهرهای تحت پوشش وایمکس ایرانسل را شامل اسلامشهر، اصفهان، اندیشه، اندیمشک، اهواز، آبادان، بهارستان، تبریز، تهران، خرمشهر، خمینی شهر، خوراسگان، دزفول، سبزوار، سپاهان شهر، سردرود، شاهین شهر، شهر قدس، شهرری، شهرک صنعتی اطلس، شهرک صنعتی چرمشهر، شهرک صنعتی طوس، شهریار، شور آباد، شیراز، فردیس، قرچک، کاشان، کرج، گلستان، لواسان، محمودآباد (اصفهان)، مشهد، نجف آباد (دانشگاه آزاد)، هشتگرد و ورامین عنوان کرد.

به گفته دزفولی، رشد ترافیک دیتا در شبکه وایمکس ایرانسل نیز ۲۵ درصد است و تلفن اینترنتی و وایفای نیز آماده بهرهبرداری است و سرویس VPN مبتنی بر وایمکس نیز به بیش از ۳۰ بانک، موسسه اعتباری و شرکت در نزدیک به دو هزار نقطه در سطح کشور، بانک پاسارگاد، بانک سامان، شرکت پرداخت نوین آرین، بانک گردشگری، شرکت DHL و بورس کالا عرضه شده است.

رشد ۸۵ درصدی ترافیک محتوا

دزفولی گفت: در حوزه محتوای دیجیتال، رشد تنوع محتوا در مقایسه با مهر سال ۹۲ به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته و به تفکیک سرویس نیز تعداد سرویس پیشخوان ۱۰۹ درصد و تعداد آهنگ پیشواز ۳۹ درصد رشد یافته است. او افزود: بر همین اساس رشد ترافیک محتوا در مقایسه با سال گذشته ۸۵ درصد و تعداد ارایهدهندگان محتوا در مقایسه با سال گذشته ۶۷ درصد رشد یافته است.

بهرهبرداری ایرانسل از توانمندیهای داخلی

دزفولی با تاکید بر بکارگیری، توسعه ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در شبکه ایرانسل گفت: از توانمندی و ظرفیت بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی مهندسی، ارایهکنندگان محتوا، بازرگانی، گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکز سوئیچ شبکه، کانتینر های خاص مراکز سوئیچ بهره میبریم.

ایجاد ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم

او با اشاره به اینکه ایرانسل بیش از ۵۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: بیش از ۱۹۱۳ نفر در سراسر کشور بکار گرفته شدهاند و بیش از ۵۲ هزار نفر در شبکه برونسپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغالزایی غیرمستقیم فعالیت میکنند. به گفته مدیرعامل ایرانسل، تعداد کل اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در ایرانسل با رشد سالانه ترکیبی ۱۶ درصد به ۵۴ هزار نفر رسیده است.

تخفیف ۹۹ درصدی در تعرفه مکالمات

دزفولی با اشاره به ارایه تعرفههای متعدد و متنوع در شبکه این اپراتور گفت: مشترکین ایرانسل میتوانند علاوه بر تعرفههای پایه با استفاده از طرحهای رنگی تعرفه مکالمات درون شبکه خود را تا هفت ریال در دقیقه کاهش دهند بطوریکه در طرح جزیره هوشمند تخفیف تا ۹۹ درصد ارایه میشود و در طرحهای رنگی قرمز، آبی و طلایی تحفیف تا ۴۰ درصد در مکالمات درون شبکه ارایه میشود.

او افزود: در طرح آدینه مکالمات درون شبکه در روزهای جمعه نیمبها است و در طرح تخفیف پلهای تا ۱۴ درصد تخفیف به مشترکان ارایه میشود و علاوه بر این بستههای ترکیبی و تخفیفی متنوعی نیز ارایه میشود. برای استفاده از طرحهای تعرفهای ایرانسل کد دستوری #۵۵۵* درنظر گرفته شده است.

مسوولیتهای اجتماعی ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در راستای اجرای مسولیتهای اجتماعی ایرانسل اقدامات متعددی را برشمرد و گفت: در حوزه محیط زیست و زیبایی شهر، ایرانسل اقدام به استفاده مشـترک از سایتهای BTS موجود و استفاده از ایستگاههای آتشنشانی، پلهای عابر پیاده و دکلهای موجود در سطح شهر برای حفظ زیبایی شهر و برهم نزدن مبلمان شهری، استفاده از انرژی های ترکیبی خورشیدی، بادی، سوخت و برق برای جلوگیری از اتلاف انرژی و اولین سـایت سبزBTS با انرژی ترکیبی در کشور، ایجاد سایتهای استاندارد مورد تایید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بیضرر بودن تشعشعات، ارسال پیامک انبوه در راستای فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست (فروردین ۹۳)، مدیریت پسماند خطرناک براساس مقررات و استانداردها به منظور پیشگیری از آلودگی محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانهای و محاسبه اثر کربن از سال ۲۰۱۱ عنوان کرد.

او افزود: اسپانسری ورزشی و حمایت از سازمان بهزیستی، ساخت مدرسه در مناطق کمبرخوردار و همکاری با کمیته امداد امام خمینی از دیگر اقدامات ایرانسل در حوزه مسوولیتهای اجتماعی بوده است.

دریافت نخستین پروانه بدون محدودیت تکنولوژی از سوی ایرانسل

دزفولی، مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی ایرانسل را اخذ پروانه بدون محدودیت تکنولوژی برای اولین بار در ایران، تحقق فناوری نسلهای ۳ و ۴ تلفن همراه و ارایه سرویسها و محصولات متنوع مبتنی بر فناوریهای روز دنیا عنوان کرد.

او، اجرای رومینگ ملی به منظور ایجاد زمینه برای افزایش ضریب نفوذ  پهن باند اینترنت همراه در کشور، بسترسازی تولید محتوای دیجیتال در کشور در راستای تحقق سیاستهای دولت و مجلس درخصوص تثبیت و کاهش قیمتها، افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، خودباوری در اجرای پروژههای بزرگ و مشترک داخلی و خارجی،  اشتغالزایی برای ۵۴ هزار نفر و تحقق بخشی از سیاستهای اجرایی اصل ۴۴ در رابطه با خصوصیسازی را از جمله مهمترین فعالیتهای ایرانسل عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، حداکثر استفاده از توان داخلی، کاهش تصدیگری دولت و افزایش درآمدهای آن، استفاده از توان بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی در زمینه های تولید و تامین تجهیزات، خدمات فنی-مهندسی، مدیریتی، تولید محتوای دیجیتال، بازرگانی، مالی و غیره، گسترش پرشتاب شبکه تلفن همراه،  کاهش قابل ملاحظه قیمت سیمکارت، تحویل به روز سیمکارت، تحول در حوزه خدمترسانی، ۳.۱ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی تاکنون، اطمینان سرمایهگذاران خارجی از سرمایهگذاری در کشور و اطمینان و اعتقاد سرمایهگذاران داخلی به سرمایهگذاری خارجی را از دیگر دستاوردهای پروژه ایرانسل بوده است.

۴۵ میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل

معاونت فروش و توزیع ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از ۴۵ میلیون نقطه دسترسی به شبکه فروش ایرانسل از طریق روشهای مختلف وجود دارد که از جمله آنها ۳۳ هزار و ۸۸۹ نقطه آن خودپردازها، ۵۶۰ نقطه وب کیوسکها، دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۰۲ پایانه فروشگاهی، هشت هزار و ۶۳۷ عاملیت فروش و خدمات و ۴۴۰ هزار فروشنده هستند.

محمود طلایی در هشتمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل افزود: اهم فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع ایجاد ۴۲ مرکز خدمات مشترکین در تمامی مراکز استانها به اضافه شهرهای بابل، کیش و قشم با اختصاص فضایی بالغ بر ۴۷۰۰ متر مربع و پرسنلی بیش از ۱۹۰ نفر، ارتقای سیستم فروش و توزیع از مدل متمرکز به مدل غیرمتمرکز (طرح فروش منطقهای و استانی) و تمرکز بر توسعه فروش الکترونیکی بوده است.

به گفته او، طرحریزی و عملیاتی کردن سیستم جامع ارزیابی عملکرد شبکه توزیع، تولید و توزیع کارت شارژهای ۱۰ هزار ریالی با استاندارد تعریف شده، تسهیل ورود توزیع کنندگان غیرالکترونیک به حوزه فروش الکترونیک از طریق روش های نوین الکترونیک، بکارگیری طرح تحویل فوری (Plug & Play) در شبکه توزیع وایمکس، عرضه سیمکارتهای دائمی iSIM، فروش آنلاین سیمکارتهای دائمی و اعتباری (OLR) و توسعه شبکه فروش در حوزه الکترونیک و بانکی را از دیگر فعالیتهای ایرانسل در حوزه فروش و توزیع عنوان کرد.

طلایی افزود: انواع روشهای دسترسی به خدمات فروش در شبکه ایرانسل نیز از طریق #۷* پرداخت همراه ایرانسل، #۱۰۰*، وبسایت ایرانسل، سایتهای اینترنتی بانکها و شبکههای فروش اینترنتی، فروش از طریقUSSD، شارژ مستقیم (e-charge)، خود پرداز (ATM) ۲۵ بانک در شبکه بانکی کشور، پایانه فروشگاهی (POS)، وب کیوسک، سامانه فروش از طریق تلفن  (IVR)، روش خط به خط و نرمافزارهای همراه بانک هستند.

به گفته او، در یک سال گشته شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل به میزان ۴۳ درصد و فروش شارژ مستقیم به میزان ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

۸۱۸ نفر ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکین ایرانسل هستند

معاون فروش و توزیع ایرانسل گفت: درحال حاضر بیش از ۸۱۸ نفر آماده پاسخگویی و حل مشکلات تمامی مشرکین ایرانسل در بزرگترین مجموعه مرکز تماس خاور میانه هستند و مراکز تماس منطقهای نیز درحال حاضر در تهران، تبریز،  شیراز و مشهد به منظور حصول اطمینان از پشتیبانی پیوسته مشترکین در شرایط اضطراری راهاندازی شدهاند.

او افزود: ارایه سرویسهای پیشرفته از جمله سامانه پاسخگویی خودکار(IVR) و استفاده از سیستمهای یکپارچه پیشرفته مدیریت روابط مشتریان ( CRM)، پیادهسازی سیستم نظرسنجی از مشترکین بعد از پابان هر تماس با مرکز تماس جهت تجمع نظرات و بکارگیری آن به منظور ارتقای رضایتمندی مشترکین و ارسال در لحظه اطلاعات موردنظر مشترک از طریق بستر پیامک از جمله خدمات مرکز خدمات مشتریان ایرانسل است و استفاده از برنامه کاربردی پیامک هوشمند درخصوص دریافت بازخورد مشکلات مطروحه مشترکین نیز در دستور کار است.

عرضه محصولات و خدمات جدید ایرانسل بر بستر باند پهن موبایل

مدیرکل بازاریابی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ضمن اشاره به عرضه محصولات و خدمات جدید ایرانسل بر بستر باندپهن موبایل از عرضه برنامههای جدید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، باقر صمدی در نشست خبری هشتمین سالروز راهاندازی شبکه ایرانسل گفت: گسترش ارایه خدمات دولت الکترونیکی، مدیریت شهری و ترافیک با استفاده از خدمات مبتنی بر مکان، مدیریت بلایای طبیعی با استفاده از اطلاعرسانی مبتنی بر موقعیت، ترابردپذیری تلفن همراه، همگرایی بین حسابهای کاربری و وسایل الکترونیکی، توجه به حوزههای تخصصی در ارایه محتوی اللکترونیکی و استراتژی همکاری باOTTها از برنامههای آتی ایرانسل به شمار میروند.

صمدی افزود: از آنجاکه در مقطع کنونی، خدمات جدید همراه، بر تمام جنبههای زندگی شهروندی اثر گذاشته است، ایرانسل با ارایه خدمات و برنامههای کاربردی همچون آموزش همراه، فروشگاه محتواهای تعاملی ویترین و چارسو، سلامت همراه، برنامههای کاربردی ریتم، زوم و بازیک، خدمات مبتنی بر مکان، و بسیاری محصولات و خدمات متنوع دیگر، تجربه زندگی دیجیتال را برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده است.

او، سرویسهای جدید ارتباطی ایرانسل را جزیره هوشمند، سیمکارتهای دائمی iSIM، سیستم ثبتنام آنلاین سیمکارت (سامانه انتخاب تعرفه)، شمارههای طلایی ۰۹۰۱و ۰۹۰۲، شارژ از طریق وبسایت، راهنمای ایرانسل، پیام خودکار، آهنگ شخصی، صدای پس زمینه، پیام پیشواز، سرویس های جدید  تعاملی ایرانسل، مکالمات بین الملل هوشمند، سرویسهای مبتنی بر کدهای دستوری، سرویس کمک های مردمی، خدمات مالی و پرداخت، خرید بلیط، خرید شارژ، خرید بیمه، بسته های ترکیبی بلند مدت مکالمه، بیمههای خرد، بسته ترکیبی من و کیف پول همراه عنوان کرد.

صمدی، سرویسهای جدید مبتنی بر اینترنت پهن باند ایرانسل را اینترنت همراه نسل های بالاتر، نسل جدید سیم کارتهای ایرانسل (USIM)، بستههای ترکیبی حجم بالای اینترنت همراه، مودمهای جدید اینترنت همراه، حساب چند کاربره، محصولات چندرسانهای ایرانسل (برنامههای کاربردی زوم و ریتم)، سلامت همراه، نسخه جدید فروشگاه برنامههای کاربردی چارسو، فروشگاه بازیهای موبایلی بازیک، برنامه کاربردی مبتنی بر مکان نشان، آموزش همراه، کتابخوان ایرانسل و سرویس پیامرسان اینترنتی معرفی کرد.

جزیره هوشمند ایرانسل

او با اشاره به سرویس جزیره هوشمند ایرانسل به عنوان یکی از سرویسهای جدید ارتباطی این اپراتور، محاسبه و اعمال تخفیف مکالمه براســاس ترافیک شبکه به صورت هوشمند، مدیریت توزیع ترافیک مصرف شبکه براساس تعرفه سطح سایت مخابراتی و مشترک، اطلاعرسانی تخفیف مکالمه از طریق Call Cell Broadcast، امکان اطلاعگیری از تخفیف فعلی با شمارهگیری کد دستوری #۰*۱۳۵*، تخفیف تعرفه در مکالمات درون شبکه  تا سقف ۸۰ درصد و امکان مدیریت زمان و مکان مکالمه توسط مشترکین به منظور استفاده بهینه از اعتبار سیمکارت را از ویژگیهای آن عنوان کرد.

صمدی با اشاره به فعالسازی رایگان این سرویس از طریق کد دستوری #۱*۱۳۵*، امکان محلیسازی تعرفه بر خلاف تعرفههای ملی رقبا، امکان ارایه پیشنهاد تعرفه شخصی براساس ظرفیت شبکه و خدمتی جذاب برای مشترکین پرمصرف با ارائه تعرفههای تخفیفی در مکالمات داخل شبکه را از مزایای آن عنوان کرد و گفت: درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد مشترکین اعتباری ایرانسل عضو این سرویس هستند و بیش از۳۹۰ میلیارد ریال تخفیف روی آن ارایه شده است.

نسخه جدید چارسو؛ فروشگاه برنامههای کاربردی تلفن همراه

صمدی، نسخه جدید چارسو را فروشگاهی برای ارایه برنامههای کاربردی تلفن همراه هوشمند توصیف کرد و گفت: در این فروشگاه محصولات متنوعی شامل انواع برنامههای کاربردی، بازی و سرگرمی و غیره قرار دارد که بسیاری از این برنامهها توسط برنامهنویسان داخلی تولید شدهاند.

او افزود: پشتیبانی از سیستم‌‌های عامل جدید، شارژ درون برنامهای، سهولت در پرداخت هزینه خرید محصولات از طریق اعتبار سیمکارت، پورتال اختصاصی برای ارسال برنامهها، پیگیری مراحل تایید و گزارشگیری، به روزرسانی خودکار و آسان برنامههای کاربردی تلفن همراه، دسترسی به محصولات از طریق وب و فروشگاه قابل نصب روی تلفن همراه از امکانات این برنامه است و مشترکین میتوانند این برنامه کاربردی را از طریق لینکcharsoo.irancell.ir دریافت کنند.

ریتم؛ مجموعه محتواهای صوتی

صمدی، سرویس صدای ایرانسل را یکی دیگر از خدمات ایرانسل عنوان کرد که به کمک آن مشترکین میتوانند به سادگی به مجموعه متنوعی از آرشیوهای صوتی دسترسی داشته باشند و به آنها گوش دهند. برای این کار باید با استفاده از شماره سیمکارت اعتباری و رمز ورود کنترل حساب اینترنتی (e-care) خود وارد برنامه شده و پس از انتخاب فایل صوتی موردنظر، به صورت آنلاین آن را خریده و دانلود کنند.

به گفته او، امکانات این سرویس شامل دسترسی سریع به محتواهای صوتی با کیفیت بالا در کمترین زمان، امکان خرید محتوای صوتی به صورت مستقیم با استفاده از حساب تلفن همراه، حفظ حقوق معنوی صاحبان اثر و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای صوتی هستند و از آدرس ritm.irancell.ir قابل دسترس است.

زوم؛ مجموعه محتواهای ویدئویی

صمدی، زوم را سرویس تصویر ایرانسل معرفی کرد که به وسیله آن مشترکین قادر خواهند بود به شبکههای تلویزیونی ملی روی تلفن همراه خود دسترسی داشته و همچنین انواع محتواهای تصویری اعم از فیلم، سریال، مستند و غیره را از طریق این برنامه مشاهده کنند.

او افزد: دسترسی سریع به محتواهای تصویری با کیفیت بالا در کمترین زمان، دسترسی به برنامه یک هفته گذشته شبکههای ملی براساس جدول پخش برنامهها و امکان خرید محتوای تصویری به صورت مستقیم با استفاده از حساب ایرانسل از امکانات این سرویس به شمار میرود و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای تصویری فراهم شده است که به زودی در دسترس آنها خواهد بود.

بازیک؛ سرگرمی به سبک ایرانسل

صمدی، بازیک را برنامه کاربردی اندرویدی جدید ایرانسل برای دوستداران بازیهای موبایلی ذکر کرد که در این برنامه کاربردی، مجموعه گستردهای از انواع بازیها در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

او افزود: مشترکین ایرانسل میتوانند از میان موارد موجود، بازیهای رایگان یا دارای هزینه را انتخاب کنند و از طریق اعتبار سیمکارت خود، اقدام به پرداخت هزینه برای بازیهای پولی کرده یا پرداخت درون برنامهای انجام دهند.

مدیرکل بازاریابی ایرانسل، امکانات این برنامه اندرویدی را پورتال اختصاصی برای خرید و دریافت بازیها، پیگیری مراحل خرید و گزارشگیری، شارژ درون برنامهای، سهولت در پرداخت هزینه خرید بازیهای موبایلی از طریق اعتبار سیمکارت و به روزرسانی خودکار و آسان بازیهای تلفن همراه، دسترسی به بازیهای موبایلی از طریق پورتال قابل نصب روی گوشیهای اندرویدی عنوان کرد که مشترکین میتوانند این برنامه کاربردی را به زودی از طریق وبسایت ایرانسل به آدرس Irancell.ir/Bazik دریافت کنند.

پیامرسان بیسفون

او ضمن معرفی پیامرسان اینترنتی بیسفون، آن را یک برنامه ارتباطی بومی برای تلفنهای همراه  هوشمند عنوان کرد که ضمن استفاده ساده از بیسفون و طراحی بهینه آن با تاکید بر استفاده روزانه، ایجاد گروه  دوستان، خانواده، کار و …، امکان ارسال فایلهای تصویری و صوتی، برقراری تماس با کاربران دارای  نرمافزار و حتی کاربران فاقد نرمافزار، امکان تماس داخل کشور و خارج از کشور، امکان ارسال پیام به صورت گروهی و انبوه، امکان اشتراکگذاری مکان، امکان دریافت و ارسال صورتکهای بومی، سهولت در پرداخت و امکان درآمدزایی، قابلیت تشخیص خودکار دوستان و آشنایان دارای بیسفون و … از جمله امکانات آن است.

به گفته صمدی، مشترکین ایرانسل میتوانند این برنامه کاربردی را از طریق فروشگاه بازار برای گوشیهای اندروید و ITunes برای IOS دریافت کنند.

نشان؛ اطلاعات شهری به سبک ایرانسل

مدیرکل بازاریابی ایرانسل گفت: با استفاده از برنامه کاربردی نشان ایرانسل، کاربران میتوانند به سادگی موقعیت مکانی مراکز خدمات گوناگون، رستورانها، بیمارستانها، مساجد، جایگاههای سوخت و پارکینگهای محدوده اطراف خود را مشاهده کرده و بهترین مسیر برای رسیدن به مکانهای مختلف را بیابند.

او افزود: همچنین کاربر قادر خواهد بود تمامی تخفیفهایی که توسط رستورانها، کافیشاپها و مراکز خرید در سطح شهر ارایه میشود را مشاهده کرده،  به دوستان خود پیشنهاد داده و نیز درمورد مکانهایی که تجربه استفاده از آنها را داشتهاند، نظرات خود را بیان کنند.

صمدی درمورد امکانات این برنامه اظهار داشت: جستجوی مکانی خاص به همراه قابلیت جستجوی تخفیفهای درحال ارایه در سطح شهر، به روز رسانی مکانی خاص روی نقشه، مسیریابی از مبدا به مقصد، یافتن مکانهای دیدنی سطح شهر و امکان ایجاد پروفایل و نوشتن نظرات در مورد مکانهای موجود توسط کاربران از ویژگیهای آن است و مشترکین میتوانند به زودی این برنامه کاربردی را از طریق وبسایت ایرانسل دریافت کنند.

پیام پیشواز متنی

او با اشاره به اینکه با استفاده از سرویس پیشواز متنی ایرانسل مشترکین سیمکارت اعتباری میتوانند یک پیام متنی برای خود تنظیم کنند، گفت: در این صورت در تمامی تماسها، پیام متنی تهیه شده به صورت یک پیام فلش روی نمایشگر گوشی تماس گیرنده نمایش داده میشود.

صمدی افزود: امکان تنظیم پیامهای متنی گوناگون برای مخاطبان متفاوت و به مناسبتهای مختلف، همچنین مشترکین میتوانند در مواقعی که در خارج از کشور به سرمیبرند با تنظیم پیام و نمایش آن برای مخاطبان خود تا حدی زیادی هزینه ارسال پیامک بینالمللی را کاهش دهند.

به گفته او، امکان تغییر پیام پیشواز به دفعات و امکان زمانبندی پیامهای متنی طی ساعات مختلف یک روز از ویژگیهای آن است و برای استفاده از سرویس کاربر میتواند عبارت OZV را به ۸۵۸۵ پیامک کند.

سامانه جامع تاکسیرانی

صمدی، سامانه جامع تاکسیرانی را از خدمات جدید ایرانسل عنوان کرد و گفت: در این سامانه با استفاده از زیرسیستم قرار داده شده در تاکسی، دستگاه کارتخوان و کارتخوان شهروندی، مسافت مسافران مشخص و هزینه تاکسی پرداخت میشود.

او با اشاره به اینکه قابلیتهای دیگری از جمله درخواست مرخصی و ماموریت از طرف راننده و تایید آن از طرف مدیریت سامانه وجود دارد، افزود: این سیستم با استفاده از سیمکارتهای انتقال داده و ۳G برای ارسال اطلاعات از تاکسی به سیستم مدیریت شهری تاکسیرانی و بالعکس فعالیت میکند و اکنون در اصفهان و مشهد درحال اجرا است.

/پایان خبر/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا