اخبار

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج معرفی شدند ، تغییرات جزیی نسبت به اس۶

باز هم MWC از راه رسیده و کمپانی ها یکی پس از دیگری، حاصل یک سال تلاش و خلاقیت خود را معرفی می کنند. سامسونگ قطعا یکی از محبوب ترین کمپانی هایی است که همه منتظر رونمایی هایش بوده اند.این کمپانی دقایقی پیش رسما از پرچم داران جدید خود یعنی دو گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) رونمایی کرد که در این مطلب شما را با آنها آشنا می کنیم.
سلام به دوستان عزیز. خوشحالم که پس از مدت ها، باز هم فرصت شد در گجت نیوز بنویسم، این بار با معرفی یک پرچم دار با شکوه، یعنی گلسی اس ۷؛ اسمارت فونی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نسل قبلی آن یعنی گلکسی اس ۶، خوش ساخت ترین گوشی سال ۲۰۱۵ بود. اجازه دهید ببینیم سامسونگ پس از موفقیتی که در ساخت گلکسی اس ۶ (و اس ۶ اج) بدست آورد، حالا در دوقلوهای افسانه ای تازه اش، چه چیزهای تازه ای را رو کرده است؟!
بهتر است قبل از هر چیز، به سرتاپای این دوقلوهای افسانه ای، نگاهی اجمالی بیندازیم:

  • طراحی نسبتاً مشابه با نسل قبلی، البته با چند تفاوت: انحنای ظریف و نرم تر، دوربین کمتر بیرون زده شده و یک فریم قوی تر
  • بازگشت شیار کارت حافظه ی micro SD
  • نمایشگر سوپرآمولد با رزولوشن QuadHD و ابعاد ۵.۱ اینچ برای اس۷ و ۵.۵ برای اس ۷ اج
  • چیپست اسنپدراگون برای آمریکا و اروپا و اگزینوس برای سایر مناطق
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید با بهبود کیفیت در نور کم
  • رابط کاربری همیشگی سامسونگ یعنی تاچ ویز با اندروید مارشمالو
  • گواهینامه ی IP67 ضدآب
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برای اس ۷ و ۳۶۰۰ میلی آمپری برای اس ۷ اج

شایعات زیادی در مورد ویژگی های تازه ی گلکسی اس ۷ وجود داشت که مهم ترین آنها، در زیر لیست شده اند که البته از این میان، فقط شیار حافظه واقعا در گلکسی اس ۷ ظاهر شد.

  • لمس فشاری : شاید این اصطلاح تا قبل رونمایی آیفون ۶ اس، کمی برایمان ناملموس بود، اما حالا دیگر دقیقا میدانیم منظور این عبارت چیست. اسمارت فون به فشار دست شما پاسخ میدهد! هر چه قدر نمایشگر گوشی را با فشار بیشتری لمس کنید، عملکرد متفاوتی از آن مشاهده خواهید کرد.
  • USB نوع C : یو اس بی نوع C، استاندارد جهانی تازه ای است که جای نسل ها قدیمی تر را گرفته است. به کمک این پورت؛ میتوان بیش از ۱۰۰ وات توان و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال داد و این یعنی یک پورت کارآمد.
  • شیار حافظه: یکی از ویژگی های دوست داشتنی که گلکسی های قبلی، فاقد آن بودند، شیار حافظه بود، اما از آن جایی که همیشه حق با مشتری است (!) سامسونگ محبور شد دوباره این ویژگی محبوب را در نسل ۷ گلکسی هاقرار دهد.
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge )
صفحه نمایش نوع : سوپر آمولداندازه : اس ۷ : ۵.۱ اینچ / اس ۷ اج : ۵.۵ اینچ
رزولوشن : اس ۷ : ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
سیستم عامل اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ
حافظه حافظه رم : ۴ گیگابایتحافظه داخلی : ۳۲ گیگابایت، قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگابایت از طریق درگاه میکرو اس دی
پردازنده در دونسخه با چیپست ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰
ابعاد

S7 – ۵٫۶۱ in (142.4mm) x 2.74 in (69.6mm) x 0.31 in (7.9mm)

S7 Edge – ۵٫۹۴ in (150.9mm) x (2.86 in (72.6mm) x 0.30 in (7.7mm)

وزن گلکسی اس ۷ : ۱۵۲ گرمگلکسی اس ۷ اج : ۱۵۷ گرم
دوربین دوربین اصلی : ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی لنز f1.7 و OISدوربین جلو ( سلفی ) : ۵ مگاپیکسل
باتری گلکسی اس ۷ : ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتگلکسی اس ۷ اج : ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت

طراحی

galaxy-s7-edge-three-colors-back
سامسونگ، سال گذشته با طراحی کاملاً متفاوت گلکسی اس ۶، گام جسورانه ای برداشت، گامی که شاید به همین دلیل، سامسونگ آن را پروژه ی صفر نام گذاشت! دل کندن از پلاستیک و روی آوردن به فلز شیک و اصیل، یکی از اصلی ترین تغییرات بود. دو شیشه ی مقاوم از جنس گوریلا گلس ۴ که در  میان قابی فلزی محصور بودند. گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج هم همین طراحی را از اجداد خود به ارث برده اند. گلکسی اس ۷ اج به رسم همیشگی اج ها؛ دارای انحنا و اندازه ای بزرگتر است. این در حالیست که اس ۷ که گوشی اصلی به حساب می آید، دارای اندازه ای منطقی و مناسب است. بنابراین میتوان گفت که طراحی کلی تازه واردان، تغییر زیادی نکرده است. اما نه هیچ تغییری! شیشه ی پشتی اس ۷ مثل نوت۵، دارای انحنای اندکی است که تجربه در دست گرفتن آن را لذت بخش تر می کند. گوشه های فریم فلزی، نرم تر شده اند و شما از هنگام در دست داشتن آنها، احساس راحتی می کنید. وزن اس ۷ کمی بیشتر شده است که خیلی راحت میتوان آن را به بزرگتر شدن باتری نسبت داد.
samsung-galaxy-s7-first-look-aa-4-840x560
به سراغ رنگ ها می رویم: گلکسی های جدید در سه رنگ نقره ای، طلایی و سیاه عرضه خواهند شد. هر سه رنگ جذاب اند و به نظر می رسد نسبت به گلکسی اس ۶، بهتر باشند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم گلکسی های جدید، داشتن استاندارد IP67 است که نشان می دهند دوقلوهای جدید نسبت به گردوغبار و آب، غیرقابل نفوذاند، پس گلکسی۷ خود را می توانید تا عمق یک متری آب، با خود ببرید!
samsung-galaxy-s7-first-look-aa-11-840x560
همانطور که دیدید، گلکسی های جدید نسبت یه نسل قبلی خود تغییرات شگرفی نکرده اند، اما سامسونگ باز هم آن ها را بهبود بخشیده است. در واقع رقابت ها آنقدر شدید شده  که هر کمپانی لاجرم باید حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد. رقبای سرسختی مانند آیفون ۶اس، G5 و HTC M10 که اچ تی سی ترجیح داده آن را همزمان با رونمایی گلکسی ها، عرضه نکند.

نمایشگر

samsung-galaxy-s7-first-look-aa-840x560
این بار سامسونگ تغییری در رزولوشن ایجاد نکرده است، اما یک ویژگی جالب به نام “نمایشگر همیشه فعال” به آن اضافه کرده است. تا به حال فکر کرده اید چند بار روی نمایشگر خود ضربه زده اید؛ تنها برای اینکه ساعت را ببینید!؟ ممکن است شما فکر نکرده باشید، اما سامسونگ قطعا به آن فکر کرده و به همین دلیل نمایشگر همیشه فعال را طراحی کرده است. ویژگی تازه ای که تجربه ی بسیار دلپذیرتری را برای کاربر به ارمغان می آورد. در واقع داستان از این قرار است که سامسونگ به کمک قدرت نمایشگر آمولد خود، این ویژگی تازه را به گلکسی ۷ اضافه کرده است که به واسطه ی آن، همیشه بخشی از صفحه ی نمایشگر، روشن خواهد بود. این بخش، اطلاعات ضروری از جمله زمان، قرار ملاقات ها و اعلانیه ها را نمایش می دهد. اما همانطور که گفتیم؛ چیزی که به سامسونگ اجازه می دهد تا چنین ابتکاری به خرج دهد، نمایشگر آمولد است. در واقع تفاوت اصلی نمایشگرهای آمولد با نوع IPS LCD  در این است که آنها می توانند به ازای یک پیکسل روشن شوند؛ به بیان دیگر هر پیکسل از منبع نوری جداگانه ای تغذیه می شود، اما در LCD تمام پیکسل ها از یک منبع بهره می برند و در نتیجه ویژگی “نمایشگر همیشه فعال” برای آن ها امکان پذیر نیست.  در مورد رزولوشن و اندازه، تغییر خاصی اتفاق نیفتاده است و ما با همان ویژگی های قبلی یعنی روبرو هستیم.

حدواسط و عملکرد سخت افزاری

galaxy-s7-edge-silver-gold-backs
رابط کاربری تاچ ویز، با همان شکل و شمایل همیشگی در مقابل چشمان شماست. هنوز نمی توان در مورد عملکرد طولانی مدت گلکسی های جدید اظهار نظر کرد، اما به نظر می رسد حداقل شبیه به گلکسی اس ۶ باشند. نوبت به مغز متفکر اسمارت فون می رسد. سامسونگ باز هم مثل همیشه، برای مناطق مختلف، پزدازنده های مخلتفی را تدارک دیده است. برای آمریکا اسنپدارگون ۸۲۰ ساخت کوآلکام و برای بازارهای دیگر، اگزینوس ساخت خودش. پردازش اطلاعات خام قطعا نسبت به گلکسی اس ۶ بهبود چشمگیری پیدا کرده و در واقع در مورد CPU حدود ۳۰ درصد و در مورد GPU حدود ۶۰ درصد افزایش سرعت داشته است. هر افزایش سرعت، مربوط به هر دو مدل چیپست (یعنی اسنپدراگون و اگزینوس) است.  خب حالا نوبت به خبرهای خوش برای گیمرها می رسد، باید به شما مژده بدهم که گلکسی اس ۷؛ نخستین، اسمارت فونی است که از گرافیک پیشرفته ی Vulkan بهره می برد که به بازی سازها اجازه می دهد تا به پتانسل خام سخت افزار دستگاه دسترسی داشته باشند و این یعنی؛ گرافیک بهتر، جلوه های تصویر بیشتر و زیباتر و در نهایت عملکرد سریع تر بازی های ویدئویی! سامسونگ همچنین، اپلیکیشن تازه ای به نام Game Lounge منتشر کرده است که امکانات بسیار جالبی در اختیار گیمرها قرار می دهد از جمله: ضبط فیلم گیم پلی، کنار رفتن اعلانیه ها هنگام بازی و بهینه سازی عملکرد بازی ها
در نهایت؛ سامسونگ، از ۳۲ گیگ حافظه ی داخلی برای گلکسی های جدید استفاده کرده و همانطور که گفتم، شیار حافظه را به دلیل محبوبیت بالا، بازگردانده است.

دوربین

Samsung-Galaxy-S7-4-840x561
به قسمت جذاب اسمارت فون می رسیم: دوربین.  اگر از اول این مقاله به یاد داشته باشید، دوربین گلکسی به ۱۲ مگاپیکسل کاهش یافته است و این شاید برای شما ناامید کننده باشد! اما نگران نباشید، متاسفانه این فقط یک اشتباه عامیانه است که کیفیت دوربین را فقط با عدد مکاپیکسل سنجیده می شود! در واقع ویژگی های زیاد دیگری وجود دارند که کیفیت دوربین را کنترل می کنند، مانند اندازه ی پیکسل.
سامسونگ در دوربین دردانه ی تازه ی خود از پیکسل های ۱.۴ میکرونی و گشودگی دیافراگم F/1.7 استفاده کرده است. اندازه ی پیکسل بزرگتر و گشودگی دیافراگم بیشتر، یعنی نور ورودی بیشتر به سنسور که در این دو مورد، گلکسی اس ۷، به ترتیب ۵۶% و ۲۵% در میزان نور ورودی به سنسور بهبود یافته است. نتیجه واضح است: دوربین عملکرد فوق العاده بهتری در نور های کم خواهد داشت.
samsung-galaxy-s7-first-look-aa-18-840x560
ویژگی های بسیار مهم دیگر دوربین گلکسی های جدید، مربوط به فوکوس تصاویر می شود. ویژگی جدیدی که Dual Pixel نام دارد باعث می شود تا زمانیکه روی یک سوژه ی خاص ، فوکوس می کنید، تمام پیکسل های سنسور برای رسیدن به فوکوس مورد نظر استفاده شوند، این در حالیست که در نسل قبلی، هنگا فوکوس، تنها بخشی از پیکسل های دوربین مورد استفاده قرار می گرفتند، بنابراین در گلکسی های جدید، فوکوس بسیار سریع تر و قابل اطمینان تر خواهد شد.

باتری

hs2duc48ceib5zw7hide
یکی از تغییرات مهم گلکسی های جدید نسبت به نسل های قبلی، قطعا باتری است. سامسونگ دل را به دریا زده و به جای استفاده از باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری گلکسی اس ۶؛ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است و از این نظر نسبت به نسل قبلی خود، ۱۷% افزایش ظرفیت داشته است. ظرفیت باتری برای گلکسی اس ۷ اج حتی بیشتر هم هست و به ۳۶۰۰ میلی آمپر رسیده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا