اخبار

گلکسی S9 اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵

آخرین شایعات نشان می دهد که گلکسی S9 پرچمدار سال آینده سامسونگ اولین گوشی خواهد بود که از اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده خواهد کرد. بر اساس این منبع، سامسونگ و کوالکام قرارداد همکاری امضا کرده‌اند که خبر بدی برای سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی موبایل است و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ هم به همین منوال پیش خواهد رفت.
در سال جاری میلادی ابتدا قرار بود شرکت هایی همچون ال جی و اچ تی سی از پردازنده اسنپدارگون ۸۳۶ استفاده کنند. اما سامسونگ قرار دادی خاص با شرکت کوالکام به امضا رساند که این حق را به طور اختصاصی برای خود خرید. اچ‌تی‌سی یو اولترا در اوایل سال جاری و در ماه ژانویه معرفی شده بود، درحالی‌که ال‌جی جی ۶ در ماه فوریه معرفی شد. هر دو شرکت در آن زمان ادعا کردند که اگر سامسونگ با کوالکام قراردادی نداشته باشد، از جدیدترین تراشه اسنپدراگون، یعنی ۸۳۵ در این مدل‌ها استفاده خواهد شد. این خبر به‌صورت رسمی تأیید نشد؛ ولی با توجه به این‌که بعدها دو شرکت ال‌جی و اچ‌تی‌سی مجبور به استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر شدند، بعید نیست که سامسونگ برای پیشی گرفتن از رقبا دست به چنین حرکتی زده باشد.
انتظار می‌رود که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده یا در ماه آوریل وارد بازار شوند. این دو دستگاه احتمالا شبیه گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ هستند؛ هر چند احتمالا سامسونگ تغییراتی به‌منظور زیبایی بیشتر انجام خواهد داد. گوشی‌های گلکسی اس ۹ ممکن است با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش ارائه شوند، اما هنوز چیزی تأیید نشده است. به نظر می‌رسد که سامسونگ یک بار دیگر از دو نوع تراشه در گلکسی اس ۹ استفاده خواهد کرد؛ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ به بازار آمریکا و با تراشه‌ی اکسینوس به بازار اروپا و آسیا عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا