اخبار

گوشی آکوا فیش با سیستم عامل جدید Sailfish معرفی شد

کمپانی Jolla توسط تعدادی از کارمندان سابق نوکیا پس از توقف پروژه MeeGo ساخته شد.این کمپانی حالا در کنگره جهانی موبایل حاضر شده و گوشی جدید خود را با نام آکوا فیش (Aqua Fish) معرفی کرده است.آکوا فیش محصول مشترک جولا و یک شرکت هندی به نام ” Intex Technologies” می باشد.
این گوشی هوشمند به سیستم عامل اختصاصی سیل‌فیش او اس ۲٫۰ ( Sailfish OS 2.0 ) مجهز است و ظاهری منحصر به فرد را به همراه دارد.گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۵ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل یا اصطلاحا اچ دی بهره‌مند است. پنل نمایشگر این محصول از نوع IPS LCD بوده و پردازنده مرکزی آن چهار هسته‌ای است. متاسفانه اشاره‌ای به نام دقیق سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول نشده است، اما ظاهرا فرکانس کاری چهار هسته پردازشگر آن برابر با ۱٫۳ گیگاهرتز خواهد بود.
Aqua-Fish-1
رم گوشی آکوا فیش ظرفیت ۲ گیگابایتی را به همراه داشته و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایتی است. البته این محصول از اتصال حافظه جانبی نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) نسبت به افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه اقدام کنند. همانطور که اشاره کردیم سیستم عامل نصب و راه‌اندازی شده بر روی این گوشی سیستم عاملی اختصاصی با نام Sailfish OS 2.0 یا سیل‌فیش او اس ۲٫۰ خواهد بود. این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را نیز ارائه می‌کند.
Aqua-Fish-2
دوربین اصلی گوشی هوشمند سیل‌فیش او اس ۲٫۰ از سنسوری ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده و سنسوری ۲ مگاپیکسلی نیز دوربین سلفی آن را تشکیل می‌دهد.Aqua Fish از اتصال LTE 4G پشتیبانی کرده و باتری با توان ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت را به همراه دارد. کمپانی Intex اعلام کرده که این محصول در دو رنگ نارنجی و مشکلی عرضه خواهد شد و قیمت آن برابر با ۷۰۰۰ روپیه در نظر گرفته شده است. همچنین زمان عرضه آن نیز ماه آوریل اعلام شده است.
منبع: engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا