اخبار

گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم دارای صفحه HDR خواهد بود

سونی در فوریه‌ای که گذشت با سری زد خداحافظی کرد و گوشی‌های جدید اکسپریا ایکس (Xperia X)، اکسپریا ایکس پرفورمنس (Xperia X Performance) و اکسپریا ایکس اِی (Xperia XA) را معرفی کرد. حال به نظر می‌رسد که قرار است عضو جدیدی به این خانواده اضافه شود؛ گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم (Xperia X Premium) که قرار است از صفحه HDR بهره ببرد.
همان‌طور که گفتیم گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم گفته شده که قرار است جانشینی باشد برای اکسپریا زد ۵ پریمیوم که سال گذشته معرفی شد. زد ۵ پریمیوم اولین گوشی هوشمند جهان بود که از صفحه‌ای با رزولوشن ۴K بهره می‌برد و به نظر می‌رسد تفاوت اصلی گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم با دیگر اعضای خانواده‌ی اکسپریا ایکس در صفحه‌نمایش باشد.
آنچه که در تیتر خواندید نیز صحت دارد و قرار است سونی اولین گوشی صفحه‌نمایش HDR را به طرفداران موبایل معرفی کند. در صورتی که کنجکاوید بدانید استفاده از این تکنولوژی به چه معناست باید بگویم که صفحه‌ی گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم قرار است ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نشان دهد و در مقایسه با ۱۶٫۸ میلیون رنگی که صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های بالا رده‌ی فعلی می‌توانند نمایش دهند یک رقم جالبی به نظر می‌رسد.
نرخ رفرش صفحه‌ی گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم نیز ۱۲۰ هرتز و نرخ کنتراست نیز ۲,۰۰۰:۱ است که باعث می‌شود محصول جدید سونی دارای روشن‌ترین پنل موجود در یک گوشی باشد. میزان روشنایی رنگ سفید نیز ۱,۰۰۰ نیت خواهد بود و می‌تواند به ۱,۳۰۰ نیت نیز افزایش یابد که در مقایسه با گوشی مانند گلکسی اس ۷ که تنها به ۵۳۹ نیت می‌رسد یک دستاورد عالی برای سونی محسوب می‌گردد.
به نظر می‌آید که این گوشی نیز باید از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند که ساخت کوالکام بوده میزان حافظه‌ی رم آن نیز ۳ گیگابایت باشد. همچنین درگاه USB-C نیز در گوشی اکسپریا ایکس پریمیوم وجود خواهد داشت. هرچند در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این موبایل هنوز خبری منتشر نشده است.
منبع :Gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا