اخبار

گوشی شیائومی می ۵ اس و فبلت می نوت ۲ گران‌تر از نسل‌های قبلی خواهند بود

کمپانی شیائومی در ابتدا با عرضه‌ی محصولات بسیار ارزان‌قیمت توانست توجه کاربران زیادی از سراسر جهان و البته کشور چین را به خود جلب کند اما حالا به نظر می‌رسد که بعد از عرضه‌ی اسمارت فون ردمی پرو با قیمت بالاتر از نسل‌های قبلی، این روند قرار است در گوشی شیائومی می ۵ اس و می نوت ۲ نیز تکرار شود.
اسمارت فون های سری ردمی شیائومی از همان ابتدا به دلیل قیمت پایینشان مشهور شدند و خریداران زیادی برای تهیه‌ی آن به فروشگاه‌های شیائومی هجوم آوردند. اما این ویژگی با عرضه‌ی اسمارت فون ردمی پرو (Redmi Pro) تقریبا دیگر از آن شکل اولیه خارج شد تا تعداد خریداران کمتری برای دریافت آن ابراز علاقه کنند؛ شیائومی مدل پایه‌ی ردمی پرو را با قیمت ۱۴۹۹ یوآن چین (۲۲۴ دلار) به فروش می‌رساند و خریداران برای تهیه‌ی مدل پرچمدار آن نیاز است که ۱۹۹۹ یوآن چین (۲۹۹ دلار) بپردازند.
البته این قیمت که ردمی پرو را به گران‌ترین اسمارت فون در تاریخ سری ردمی ‌شیائومی تبدیل می‌کند، بی‌دلیل نبوده است و این برند چینی از قابلیت‌های جدید و جذاب زیادی در آن رونمایی کرده است. ردمی پرو دارای یک دوربین با ساختار لنزهای دوگانه بر روی پنل پشتی و یک نمایشگر از نوع پنل های OLED است که هر دو برای اولین بار در این سری از اسمارت فون‌های شیائومی به کار گرفته شده‌اند.
حالا گویا قرار است شیائومی همین سیاست را درباره‌ی گوشی شیائومی می ۵ اس (Xiaomi Mi 5s) نیز دنبال کند. می ۵ اس قرار است با با یک دوربین دارای لنزهای دوگانه عرضه شود و بر روی بدنه‌ی آن، لایه‌ای از شیشه پوشانده خواهد شد. یک سنسور اولترا سونیک برای تشخیص اثر انگشت کاربر و یک نمایشگر حساس با فشار (قابلیت فورس تاچ) نیز از جمله تفاوت‌های اصلی آن با نسخه‌های قبلی خواهند بود. فبلت می نوت ۲ (Mi Note 2) در مقابل دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ ساخت کوالکام خواهد بود و نمایشگر خمیده‌ی آن که دارای رزولوشن ۲K خواهد بود، از قابلیت تشخیص میزان فشار لمس کاربر یا همان فورس تاچ برخوردار خواهد بود.
مطمئنا وجود چنین قابلیت‌هایی باعث جلب توجه اکثر کاربران شیائومی و حتی دیگر دیوایس‌های ارزان‌قیمت تولید شده توسط برندهای چینی خواهد شد، اما باید بدانید که قرار نیست آن قیمت‌های فوق ارزان را در این نسل نیز مشاهده کنید. اسمارت فون شیائومی می ۵ اس و فبلت می نوت ۲ به گزارش خبرگزاری گیزمو چاینا و به نقل از تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان این عرصه در کشور چین، دارای قیمت بالاتری از نسل‌های پیشین خود خواهند بود که البته میزان دقیق و یا حدودی این افزایش قیمت هنوز اعلام نشده است.
پیش‌بینی می‌شود که شیائومی می ۵ اس به همراه نوت ۲ در ماه آینده توسط کمپانی شیائومی رونمایی شوند تا عرضه‌ی آنها قبل از رونمایی اپل از آیفون ۷ در ماه سپتامبر (هفته‌ی آخر شهریور) انجام بگیرد و آنها از فرصت بیشتری برای استفاده از یک بازار خالی از رقبای قدرتمند (به استثنای گلکسی نوت ۷) برخوردار باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا