اخبار

گوشی شیائومی می ۵ اکستریم ؛ پرچمدار قبلی شیایومی با قدرتی بیشتر !

گوشی شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) در حال حاضر پرچمدار شیائومی است. این گوشی که از یک پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت گرفته، در نسخه استاندارد خود مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 530 و ۳ گیگابایت رم است. اما شیائومی برای کسانی که نیاز به سرعت بیشتری دارند، برنامه‌ی جالبی تدارک دیده است. نسخه‌ای از این گوشی با نام شیائومی می ۵ اکستریم (Xiaomi Mi 5 Extreme) در وب‌سایت چینی GOME برای فروش قرار گرفته که مشخصات بالاتری نسبت به مدل استاندارد دارد.

مشخصات گوشی شیائومی می ۵ اکستریم

برای شروع باید گفت که پردازنده مرکزی (CPU) با افزایشی ۱۹ درصدی از ۱٫۸ گیگاهرتز سرعت در نسخه معمولی به ۲٫۱۵ گیگاهرتز در شیائومی می ۵ اکستریم اورکلاک شده است. به همین صورت، پردازنده گرافیکی Adreno 530 به کار رفته در آن نیز ۲۲ درصد ارتقای سرعت داشته و از ۵۱۰ مگاهرتز در نسخه استاندارد به ۶۲۴ مگاهرتز رسیده است. گوشی شیائومی می ۵ اکستریم همچنین مجهز به ۳ گیگابایت رم LPDDR4 با سرعت ۱۸۸۶ مگاهرتز است که افزایشی ۴۰ درصدی نسبت به سرعت ۱۳۳۳ مگاهرتزی می ۵ را در آن شاهد هستیم. البته با توجه به اینکه باتری این دو نسخه تغییری نیافته و هر دو از همان باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند، باید گفت که شیائومی در زمینه‌ی باتری در شیائومی می ۵ اکستریم عملکردی منفی از خود به جای گذاشته است.

قیمت گوشی شیائومی می ۵ اکستریم

گوشی شیائومی می ۵ اکستریم در چهار رنگ سفید، سیاه، طلایی و بنفش در دسترس قرار دارد. قیمت این گوشی در سه رنگ سفید، طلایی و بنفش معادل ۲۹۸٫۵ دلار است ولی رنگ سیاه آن کمی گران‌تر بوده و معادل ۳۰۶ دلار قیمت‌گذاری شده است.
 

جدول مقایسه‌ای شیائومی می ۵ و می ۵ اکستریم

شیائومی می ۵ شیائومی می ۵ اکستریم
CPU اسنپدراگون ۸۲۰ با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز اسنپدراگون ۸۲۰ با سرعت ۲٫۱۵ گیگاهرتز
رم ۳ گیگابایت LPDDR4 با سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز ۳ گیگابایت LPDDR4 با سرعت ۱۳۳۳ مگاهرتز
GPU Adreno 530 با سرعت ۵۱۰ مگاهرتز Adreno 530 با سرعت ۶۲۴ مگاهرتز

 
در زیر تصاویر این خبر را مشاهده می‌کنید.
 

گوشی شیائومی می 5 اکستریم ؛ نقطه بی‌نهایت شیائومی

گوشی شیائومی می 5 اکستریم ؛ نقطه بی‌نهایت شیائومی

منبع :phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا