اخبار

گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، طی نشست خبری با حضور مدیران ارشد شرکت هواوی در ایران و خبرنگاران حوزه فناوری و موبایل در بازار چارسو تهران، از سری گوشی پرچمدار جدید شرکت هواوی یعنی Mate 10 رونمایی شد.
این مراسم توسط مجری توانمند آقای آرش سروری آغاز گردید و پس از خوش آمدگویی به حاضرین اولین سخنران آقای بابک فیاض، قائم مقام دفتر شرکت هواوی در ایران سخنرانی خود را آغاز کردند.
ایشان در ابتدا ضمن ابراز همدردی و تسلیت به هموطنان در خصوص زلزله در غرب کشور برای آنها روزهای بهتری را آرزو کرد.
بابک فیاض سپس به معرفی ۴ مدل گوشی سری Mate یعنی Mate 10، Mate 10 Pro، Mate 10 Lite و Mate 10 Porsche Design پرداخت.

 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد

 
ایشان گفت سری میت ۱۰ از نسل های پیشین خود یعنی Mate 7، Mate 8، Mate 9 و Mate 9 Porsche Design دامنه محصول بیشتری دارد که در ۴ مدل معرفی شده و در این سری از گوشی ها با استفاده از هوش مصنوعی، صفحه نمایش بزرگتر، باتری بسیار مناسب، سایز بدنه مناسب، طراحی مهندسی شده و کارایی خیلی بیشتر توانسته از نسل های گذشته خود و دیگر پرچمداران برندهای دیگر پیشی بگیرد.
بابک فیاض گفت همه نوآوری که در این گوشی به کار گرفته شده و باعث شده نسبت به دیگر رقبا برتری داشته باشد چیست Kirin 970 استفاده شده در این گوشی است. توسط این چیپست هواوی توانسته موضوع هوش مصنوعی را پیاده سازی کند و هملکرد گوشی را از چند جهت بالا ببرد یکی از آنها بالا رفتن عملکرد دوربین می باشد که می تواند ۱۳ شی را در تصویر شناسایی کند که این شی ها شامل انسان، گل، حیوان، غذا و … می باشد. در بحث باتری نیز توانسته مدیریت خوبی در مصرف آن داشته باشد و تنها با شارژ ۵ الی ۱۰ دقیقه می توانید چند ساعت از گوشی استفاده نمایید. این سری از گوشی در سرعت پردازش نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. در خصوص موضوع سرعت انتقال اطلاعات بروی شبکه نسل ۴ و ۴٫۵ و ۵ نیز ارتقا محسوسی داشته است.
وی اعلام کرد که این بار مراسم رونمایی از این سری نسبت به دفعات گذشته متفاوت خواهد بود. به این صورت که این مراسم طی یک هفته آینده با نام HUAWEI AI TECH WEEK ادامه خواهد داشت تا کاربران بتوانند در محیط تجربه جذابی که از سوی شرکت هواوی در طبقه ۷ پاساژ چارسو تهران فراهم آمده است تمام گوشی‌های سری میت ۱۰ هواوی را از نزدیک تجربه کرده و امکانات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند سپس با خیالی آسوده نسبت خرید آن اقدام کنند.
 

هدایای ویژه برای اولین خریداران سری میت ۱۰ هواوی

بابک فیاض در خصوص نحوه فروش این گوشی نیز توضیحاتی ارائه کرد. سری میت ۱۰ هواوی به صورت آنلاین و آفلاین به بازار عرضه شده است. برای خرید به صورت آفلاین کاربران می توانند با مراجعه به برندشاپ های هواوی تهیه کنند. این گوشی ها توسط نمایندگان فروش قانونی یعنی ماکروتل، مدیا پردازش و پرشین تلکام وارد بازار شده است. همچنین می توان سری میت ۱۰ را توسط فروشگاه های آنلاین باملیو و دیجیکالا خرید نمایند.
قائم‌مقام شرکت هواوی در ادامه به خریداران توصیه کرد در یک ماه آینده این گوشی‌های هوشمند را خریداری کنند تا شامل هدایا و سرویس‌های ویژه خریداران اول این محصول شوند.
 
 
سخنران بعدی محمدامین ناهید مدیر روابط عمومی و مارکتینگ دفتر شرکت هواوی در ایران بود که اطلاعات بیشتری در خصوص محصولات سری میت ۱۰ ارائه کردند.
محمدامین ناهید نیز در ابتدا سخنرانی خود در خصوص زلزله غرب کشور ابراز همدردی کرد و سپس سخنرانی خود را که در خصوص ارائه توضیحات فنی و معرفی این ۴ محصول بود آغاز کردند.
وی در ابتدا به این نکته اشاره که پس از رونمایی این محصول در مونیخ آلمان مورد توجه بسیاری از رسانه ها و کاربران قرار گرفته و مطالبی که در سایت های خبری خارج کشور منتشر شده بود را نمایش دادند.
آقای ناهید برتری های سری میت ۱۰ را در ۴ بخش نسبت به رقبای خود عنوان کردند : ۱- طراحی ۲-کارایی ۳- عکاسی هوشمند ۴- تجربه کاربری هوشمند،  که به تفکیک به آنها پرداخته شد.
 

طراحی

سری میت ۱۰ به صورت فول دیزاین طراحی شده و از بهترین متریال ساخت استفاده شده است. که هر ۴ محصول سری میت ۱۰ از نمایشگر های Full View بهره گرفته است. اما تفاوت هایی در جزئیات آنها وجود دارد. برای مثال Mate 10 Pro از فناوری ساخت OLED استفاده کرده و با سایز صفحه ۶ اینچی دارای نسبت تصویر آن ۱۸ به ۹ فراهم کرده است. اما در Mate 10 فناوری ساخت آن IPS LCD می باشد و با سایز صفحه ۵٫۹ اینچ نسبت تصویر ۱۶ به ۹ می باشد. این گوشی از فناوری RGBW استفاده کرده است که علاوه بر ۳ رنگ اصلی، رنگ سفید را نیز استفاده است تا برای تصاویری که از رنگ پس زمینه سفید استفاده شده نیازی به روشن شدن سه رنگ اصلی با شدت زیاد نباشد و تنها با روشن کردن رنگ سفید، این رنگ را پوشش دهد و مصرف باتری را بهینه کند.

 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 

وی اضافه کرد که ابعاد گوشی نیز در مقایسه با رقبا از ابعاد کوچکتری برخوردار است و هواوی در طراحی این سری از گوشی ها تلاش زیادی کرده است تا محصولی با کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.
در خصوص جنس بدنه نیز، در گوشی های Mate 10 و Mate 10 Pro از شیشه ۳D استفاده است تا هم چشم نواز تر باشد و هم خوش دست تر باشد. شیشه پشت گوشی به صورت ۵ لایه طراحی شده است که زیبایی بسیار زیبایی به گوشی بخشیده است.

 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 

گوشی Mate 10 Pro دارای گواهینامه IP67 می باشد که باعث میشود گوشی ضدآب و رطوبت و گرد و قبار باشد. همچنین در Mate 10 دارای گواهینامه IP53 در طراحی آن پیروی کرده است.
ایشان اضافه کرد که Mate 10 Pro در رنگهای خاکستری و قهوه ای  و Mate 10 نیز در رنگ های مشکی و قهوه ای در بازار ایران ارائه شده است.

 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 

آقای ناهید اعلام کرد بر اساس همکاری قدیمی که هواوی با شرکت Porsche برای Mate 9 داشته، برای سری Mate 10 نیز این همکاری تکرار شده و برای گوشی Mate 10 Porsche Design با زبان طراحی Porsche به بازار ارائه شده است. در طراحی این مدل از المان‌هایی که از پورشه دیده می‌شود مثل سرعت و کارایی بالا، در طراحی گوشی استفاده شده است  و طراحی آیرودینامیکی با جلوه سرامیکی قاب پشتی محصول ایجاد شود از جمله تفاوت‌های ان با سایر محصولات سری میت ۱۰ خواهد بود.
 

کارایی

مزییت اصلی یا AI Engine سری مبتنی بر ۲ پایه قرار گرفته است: پردازنده Kirin 970 و رابط کاربری EMUI 8.0
 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 
در پردازنده Kirin 970 برای اولین بار هواوی از واحدی به عنوان NPU برای پردازش های عصبی استفاده کرده است که هوش مصنوعی زیرمجوعه این واحد قرار گرفته و محاسباتی مانند صدا و تصویر، مصرف انرژی و … را انجام می دهد. این چیپست ۱۰ نانومتری از ۵٫۵ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است که این فناری ساخت شرکت هواوی می باشد. CPU میت ۱۰ دارای ۸ هسته و GPU آن از ۱۲ هسته تشکیل شده است. که با استفاده از این چیپست جدید هواوی کارایی به میزان ۲۵درصد و بهره وری به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این موضوع باعث برتری هواوی میت ۱۰ نسبت به دیگر رقبا شده است.
 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 
ماشین هوش مصنوعی این گوشی مرتبا در حال یادگیری رفتار کاربر می باشد و رفتارهای مناسبی را در روند استفاده کاربر از گوشی انجام می دهد.
یکی دیگر از موضوعات پردازنده این گوشی، بحث بازی ها می باشد که این پردازنده کارایی و سرعت بالاتری در انجام بازی ها دارد و بر اساس همکاری که شرکت هواوی با سازندگان بازی Clash of Kings داشته، این شرکت نیز اعلام کرده است که کاربرانی که از سری Mate 10 برای این بازی استفاده می کنند از سرعت بالاتری در بازی برخوردار بوده اند و در کنار سرعت مصرف باتری کمتری نیز داشته اند.
 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 
آقای ناهید اعلام کرد طی توافقی که شرکت هواوی و سازندگان بازی Clash of Kings داشته کلیه کاربران ایرانی دارنده گوشی Mate 10 هستند و بازی Clash of Kings را از گیم سنتر هواوی دانلود کنند، یک هدیه ۱۰۰دلاری در این بازی به کاربر اهدا می شود.
در بحث شبکه، آقای ناهید اعلام کرد که در گوشی های Mate 10 از هر دو سیم کارت می توانید به صورت همزمان از شبکه ۴G استفاده کنید. همچنین در خصوص GPS نیز با پیشرفت های چشمگیری توسط هوش مصنوعی می تواند در تونل ها، یا مسیرهای پرتراکم یا طبقاتی، اطلاعات دقیقتری از وضعیت GPS و موقعیت مکانی ارائه دهد.
 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 
وی در خصوص باتری های سری میت ۱۰ نیز عنوان کرد که با هوش مصنوعی این گوشی استفاده از باتری این گوشی تا ۳۰درصد اضافه شده است و با شارژر سریع این گوشی با ۳۰ دقیقه شارژ ۵۸% گوشی شارژ می شود. ایشان اضافه کرد در خصوص شارژ سریع و امنیت باتری این گوشی، کل چرخه شارژ و دشارژ را توسط شرکت TUV آلمان زیر آزمایش های متعدد در شرایط مختلف قرار داده است و در نهایت این شرکت گواهینامه امنیت باتری را به این گوشی ارائه کرده است.
 
گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد
 

عکاسی هوشمند

هوش مصنوعی استفاده شده در این گوشی باعث شده است تا امکانات جدیدی به کاربران استفاده کننده از این گوشی ارائه دهد. این گوشی با استفاده از دوربین دوگانه برای اولین بار با دهانه دیافگرام ۱٫۶ ارائه کرده است که باعث می شود در محیط هایی که نور بسیار کم است عکس های با کیفیت بالایی ثبت کند. بجز گوشی Mate 10 Lite بقیه مدل ها از دو لنز دوربین یکی ۱۲ مگاپیکسل رنگی و یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم سیاه سفید و البته برای ثبت جزئیات بیشتر تصویر وجود دارد.
اما در Mate 10 Lite موضوع کمی متفاوت تر است. همانطور که قبلا در سایت موبایلستان نیز خبر این موضوع منتشر شده بود، میت ۱۰ لایت برای اولین بار با ۴ دوربین به بازار ارائه شده است که دو دوربین یکی ۱۶ مگاپیکسل و ۲ مگا پیکسلی در پشت گوشی و همچنین دوربین ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی در جلوی دوربین به همراه فلاش در کنار این دوربین ها حتی برای عکاسی سلفی قرارداده شده است. میت ۱۰ لایت بر خلاف سه محصول دیگر یک گوشی تمام فلزی به حساب می‌آید. هواوی میت ۱۰ لایت در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

تجربه کاربری هوشمند

گوشی های سری میت ۱۰ با قابلیت هوش مصنوعی ما شاهد تصاویر بک گراند متفاوتی هستیم که در طول روز بر اساس ساعت و وضعیت هوا تصاویر مختلفی را بروی گوشی به صورت داینامیک تغییر می کند. علاوه بر این در بخش رابط کاربری و تجربه کاربری هواوی تمام تلاش خود را کرده از صفحه نمایش Full View این گوشی به نحوه احسن استفاده کنیم و از تمام پیکسل های صفحه استفاده کنیم.
امکان نمایش چند ستونه نیز در این گوشی وجود دارد و میتوانیم صفحه را به دو قسمت تقسیم کنیم و دو برنامه را همزمان اجرا کنیم و از هر دو به صورت موازی استفاده کنیم.
هوش مصنوعی در این گوشی برای بخش صوتی هم کارهای بی نظیری کرده است. برای مثال زمانی که شما در یک محیط شلوغ هستید صدای اطراف را تا حد امکان کاهش می دهد تا صدای شما بدون نویز و صداهای مزاحم توسط شنونده شنیده شود و یا در محیطهایی که مجبور هستید خیلی آرام صحبت کنید، صدای شما به میزان لازم در سمت شنونده افزایش پیدا میکند.

محمد امین ناهید در ادامه به قابلیت PC Mode در سری میت ۱۰ اشاره کرد که تنها با استفاده از یک کابل تبدیل می‌توانید گوشی خودتان را به یک کامپیوتر تبدیل کنید.

 

گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد

خدمات پس از فروش ویژه سری میت ۱۰ در ایران

حمید شاهرخ نیا مدیر ارشد خدمات پس از فروش هواوی در ایران سخنران بعدی این مراسم بود که اعلام کرد سرویس‌های ویژه شرکت هواوی برای میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در بازار ایران شامل سرویس ویژه تعویض رایگان صفحه‌نمایش تا شش ماه پس از فعالسازی گوشی  و همچنین سرویس ویژه دریافت و ارسال رایگان گوشی برای انجام خدمات پس از فروش حتی آپدیت آن است و مشتری با تماس با مرکز خدمات مشتریان هواوی با شماره تلفن ۴۲۰۰۰  می‌تواند از این سرویس به صورت رایگان و سریع استفاده کند.
 

گوشی های هوشمند سری میت ۱۰ هواوی در ایران رونمایی شد

هفته HUAWEI AI TECH WEEK

رویداد یک هفته‌ای هواوی  HUAWEI AI TECH WEEK که از امروز سه‌شنبه هفتم آذر ماه به مدت یک هفته در طبقه هفتم بازار چارسو تهران برگزار می‌گردد، شرکت هواوی با دعوت از گروه‌های مختلف و مشتریان علاقمند به جدیدترین تکنولوژی‌های گوشی‌های هوشمند، تکنولوژی‌های به کار رفته در گوشی‌های سری Mate 10 را در محیطی جذاب به نمایش خواهد گذاشت و فرصت آشنایی نزدیک با مزیت‌های تکنولوژیک این گوشی‌های پرچمدار هواوی فراهم خواهد شد. شما نیز می‌توانید در این رویداد شرکت کرده و از نزدیک با این محصولات آشنا شوید.
شرکت هواوی جهت قدردانی از حضورکاربران و علاقمندانی که در محل HUAWEI AI TECH WEEK در طبقه هفتم بازار چارسو حاضر می‌شوند جوایز ارزنده ای به قید قرعه شامل گوشی‌های سری Mate 10 و ابزارهای جانبی در هر روز اعطا خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا