اخبار

گوگل افزونه Flash از از تبلیغات خود برمی دارد

روزگاری شرکت ادوبی با محصول خود با نام فلش، بسیار بر زبان‌ها جاری بود و تقریبا به همه‌جا رخنه کرده بود. اما چرخ روزگار بر وفق مراد ادوبی نچرخید و همان‌گونه که استیو جابز پیش‌بینی کرده بود، عمر فلش رو به پایان است. حتی خود ادوبی از کاربران خواسته که از فلش حتی در لباس HTML 5 استفاده نکنند.
خوشبختانه گوگل نیز تصمیم به عدم استفاده از فلش در تبلیغات خود داشته و از تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر سال آینده) تصمیم خود را عملی خواهد ساخت. لینک‌های کلمه‌ای و دبل کلیک که از افزونه فلش استفاده می‌کردند از آن تاریخ به بعد تبلیغاتی که در ساختار خود از فلش استفاده کرده‌اند آپلود نشده و کاربران مجبور به استفاده از HTML 5 به جای فلش خواهند شد؛ و درنهایت از دوم ژانویه ۲۰۱۷  به کلی استفاده از فلش در تبلیغات گوگل منسوخ خواهد گشت.
اخیرا گوگل به‌طور خزنده‌ای به سمت HTML 5 حرکت کرده و به محصول جدید ادوبی روی خوش نشان داده است. به عنوان نمونه، گوگل فرمت HTML 5 را به عنوان فرمت پیش‌فرض برای یوتوب انتخاب نموده و بستر را برای سازندگان تبلیغات به منظور روی آوردن از فلش به این فرمت جدید مساعد ساخته است.
پخش کننده ویدئوی تحت وب ادوبی درسال ۲۰۱۵ به دلیل آسیب‌پذیری بیش از حد تنها ۶ درصد از بازدیدهای اینترنتی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۲۱ درصد سال ۲۰۱۴، افت فاحشی را به خود دیده؛ اما استفاده از آن در تبلیغ‌ها همچنان رواج دارد. حال که بزرگترین و مهم‌ترین شبکه تبلیغاتی جهان تصمیم به خداحافظی با فلش گرفته، احتمالا پس از دوسال شاهد کنار گذاشته شدن کامل فلش از مرورگرهایمان باشیم؛ گرچه طی این دوسال همچنان از فلش در زیرساخت تبلیغ‌ها استفاده خواهد شد.
منبع : TheVerge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا