اخبار

گوگل و اچ تی سی در پی توافقی بزرگ

اچ تی سی در چند ماه گذشته اصلا حال و روز خوبی نداشته است و این را آمار فروش این شرکت نسبت به سال گذشته نشان می دهد. طبق آمار استخراج شده از فروش آن ها ۵۴ درصد افت فروش نسبت به سال گذشته داشته اند. چیزی که حتی اچ تی سی U11 نیز آن را نتوانسته جبران کند.
آمار و ارقام یادشده حاکی از آن هستند که تقریبا تمام کسانی که علاقه‌مند به خرید اچ‌تی‌سی یو ۱۱ بوده‌اند، تاکنون این گوشی را تهیه کرده‌اند؛ بنابراین پس از این مقطع، محبوبیت پرچم‌دار تایوانی‌ها به‌مرور زمان کاهش خواهد یافت و این مسئله برای اچ‌تی‌سی مشکل‌آفرین خواهد بود؛ چرا که شرکت مورد بحث، هیچ محصول دیگری در مجموعه‌ی خود ندارد (دیزایر ۵۵۵ تنها پس از گذشت ۹۰ روز از زمان عرضه، از دسترس خارج شده است).
از طرف دیگر گوگل در صدد است که بتواند طی عقد قراردادی اچ تی سی را از این وضع اصف بار نجات دهد. بر اساس گزارش اخیر نشریه‌ی چینی Commercial Times، گوگل دو گزینه‌ی جداگانه را در نظر دارد: تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک برای اچ‌تی‌سی یا تصاحب کامل واحد گوشی‌های هوشمند این گوشی. با این حال کسب‌وکار واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی، موسوم به Vive بخشی از این معامله نخواهد بود.
شاید بپرسید چرا گوگل؟ همانطور که میدانید دو مدل اصلی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال کاملا توسط اچ تی سی ساخت و پرداخت شدند. با این حال، حتی گوگل نیز از توانایی تولید گوشی‌ اچ‌تی‌سی رضایت ندارد؛ چرا که گفته می‌شود مدل دیگر پیکسل ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر را شرکت کره‌ای ال‌جی تولید خواهد کرد.
درحالی‌که تصاحب اچ‌تی‌سی، یک حرکت استراتژیک برای گوگل به‌شمار می‌رود؛ اما در نهایت ممکن است برای اداره‌ کردن کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند غول دنیای فناوری کافی نباشد. علاوه‌ بر این، نباید پیامدهای تصاحب موتورولا به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند توسط گوگل را فراموش کرد.
با وجود آنکه نشریه‌ی Commercial Times نیز برای ادعاهای خود، منبعی ارائه نداده؛ اما ارزش سهام اچ‌تی‌سی طی یک روز به میزان ۸ درصد کاهش یافته است که احتمالا تصاحب احتمالی این شرکت تایوانی توسط گوگل را تسهیل کند. در این بین، اچ‌تی‌سی به درستی این ادعاها اذعان داشته؛ اما از هر گونه اظهار نظر رسمی در این مورد خودداری کرده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا