اخبار

گوگل برای کمک به رشد استارتاپ های موبایل، طرحی به نام Accelerator را کلید زده است

گوگل سرویس های متعددی را در اختیار توسعه دهندگان و استارتاپ ها قرار می دهد تا به آنها کمک کند که شرکت خود را توسعه دهند در ادامه با آی تی ورا همراه شوید
گوگل سرویس های متعددی را در اختیار توسعه دهندگان و استارتاپ ها قرار می دهد تا به آنها کمک کند که شرکت خود را توسعه دهند. یکی از سرویس های ارائه شده برای این منظور Launchpa یا سکوی پرتاب نام دارد.
این برنامه منابع تکنولوژیکی و تخصص مورد نیاز استارتاپ ها را در اختیارشان قرار می دهد و از مراحل اولیه توسعه گرفته تا طراحی اپلیکیشن و سپس توزیع آن، شرکت های نوپا را همراهی می کند.
البته برنامه یاد شده مراحل مختلفی را شامل می شود که از آن جمله می توان به لانچپد ویک (یا هفته لانچپد) اشاره کرد که در واقع به موجب آن، پشتیبانی و حمایت های مورد نیاز استارتاپ ها را در مراحل اولیه فعالیت شان، در اختیار آنها می گذارد.
از دیگر بخش های این طرح می توان به Launchpad Day (روز لانچپد) و Launchpad Summits (اجلاس های لانچپد) اشاره نمود که به مراحل انتهایی از توسعه و پیشرفت یک استارتاپ مربوط می گردند. حالا گوگل فعالیت دیگری را به سرویس لانچپد خود اضافه کرده که Accelerator نام دارد و در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری را پیرامون آن در اختیارتان قرار دهیم.
شتاب دهنده لانچپد یک برنامه جدید و در عین حال جالب است که با هدف کمک به استارتاپ های جدید کلید خورده. این برنامه در یک دوره شش ماهه اجرا می شود و در این بازه حمایت های زیادی را از شرکت های نوپا به عمل می آورد.
وقتی حرف از آماده سازی و توسعه یک ایده جدید به میان می آید پول یکی از مهم ترین موضوعاتی است که مطرح خواهد شد و گوگل تصمیم گرفته که مبلغ ۵۰ هزار دلار را به هر استارتاپ تخصیص دهد.
در مرحله بعد، این غول جستجوگر، تیم های منتخب را برای مدت دو هفته به سیلیکون ولی می برد و در آنجا می توانند آموزش های لازم را از کارشناسان این شرکت دریافت نمایند.
علاوه بر این، امکانی برای صاحبان ایده فراهم می شود که در جریان پروسه شش ماهه یاد شده به مهندسان و مربیان این شرکت دسترسی داشته باشند و از راهنمایی های ارزشمند آنها بهره بگیرند.
هدف  گوگل از راه اندازی طرح شتاب دهنده این است که هرآنچه دارد را در اختیار شرکت ها بگذارد و به آنها کمک کند که پتانسیل هایشان را به فعلیت برسانند.
گفتنی است که هم اکنون برنامه شتاب دهنده صرفا در برزیل، هند و اندونزی برگزار می شود. نخستین گروه از استارتاپ هایی که در این طرح مشارکت داده شده اند نیز کارشان را از هجدهم ژانویه در مانتین ویوی کالیفرنیا آغاز می کنند.
در دومین هفته از این سفر رایگان، یک دوره فشرده برنامه نویسی برای مشارکت کنندگان برگزار می گردد و پس از اتمام دوره، ۲۰ تیم منتخب به خانه خود باز می گردند و در آنجا از راهنمایی هایی گوگل و کارشناسانش بهره مند می گردند.
گفتنی است که گوگل در نظر دارد این طرح را به کشورهای دیگری غیر از موارد ذکر شده بسط دهد و از هم اکنون پیشنهادات استارتاپ های علاقمند برای دریافت حمایت مالی و فنی را (در دور دوم این طرح که قرار است از اواسط سال ۲۰۱۶ آغاز شود) دریافت می کند.
گوگل ایمان دارد که مردم اقصی نقاط دنیا ایده های فوق العاده ای در سر دارند، بنابراین مصمم است تا با بهره گیری از کلیه منابع در اختیار خود، هرآنچه این افراد برای پرورش ایده هایشان و دستیابی به موفقیت نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا