اخبار

گوگل در راه توسعه تلفن هوشمند بدون باتری و بدون نیاز به آنتن مخابراتی

به تازگی گوگل ۲ میلیون دلار برای پروژه توسعه و ساخت تلفن هوشمند بدون باتری سرمایه گذاری کرده است. از طرفی نیز تیم Jeeva Wireless قرار است این محصول را تجاری‌سازی کند.
همانطور که در یکی از مقالات IEEE می خوانیم در مورد تلفن هوشمند بدون باتری اینگونه نوشته شده است:

این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید یا امواج RF، از نزدیک‌ترین ایستگاه مخابراتی دریافت می‌کند و بعد از آن، ارتباط با تلفن همراه مشتری در یک نقطه‌ی ثابت در یک شبکه حامل صورت می‌گیرد. سپس با یک تکنیک به نام Backscattering، گوشی می‌تواند با تغییر و بازتاب همان امواج به ایستگاه پایه، تماس صوتی ایجاد کند.ما همچنین قادر به برقراری تماس صوتی اسکایپ بودیم و اثبات کردیم که نمونه اولیه ساخته‌شده از اجزای تجاری موجود، می‌تواند با یک ایستگاه پایه و برنامه‌های کاربردی مانند اسکایپ ارتباط برقرار کند. با این تفاوت که این گوشی تنها ۳ میکرووات برق مصرف می‌کند که حدود ۱۰ هزار بار کمتر از مصرف گوشی‌های هوشمند فعلی است.

تلفن هوشمند بدون باتری حتی نیازی به آنتن های مخابراتی نیز نخواهد داشت و بسیار مستقل عمل می کند. این گفته به این معنی است که شما حتی می‌توانید یک تماس با استفاده از یک تلفن خاموش برقرار کنید. تالا همچنین قصد دارد یک صفحه نمایش e-ink را اضافه کند تا به این منظور بتوان با استفاده از این تلفن بدون باتری، کارهای بسیار ساده‌ای نظیر ارسال پیامک نیز انجام داد. این مدل فعلی می‌تواند به قیمت ناچیز ۱ دلار برای هر گوشی تولید شود که این هزینه برای کشورهای درحال‌توسعه بسیار عالی و مقرون‌به‌صرفه است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا