اخبار

گوگل به طرفداری از هیلاری کلینتون متهم شد

حتما برای شما هم پیش آمده که به هنگام جستجوی عبارتی در گوگل، با پیشنهادهای خنده دار این موتور جستجو روبرو شده باشید. گوگل فکر می کند به خوبی می داند که ما به دنبال چه چیزی هستیم، اما هر از گاهی با پیشنهادهای خنده دار خود بساط سرگرمی ما را فراهم می آورد. اما خنده دار بودن تنها ویژگی پیشنهادهای گوگل نیست. این پیشنهادها گاهی جهت دار هم می شوند. در تازه ترین مورد از این دست، گوگل به حمایت از نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون متهم شده است.
ویدیویی که هفته پیش توسط کاربری به نام SourceFed در یوتیوب منتشر شد نشان می داد که گوگل از عمد نتایج نه چندان مطلوب درباره خانم کلینتون را پنهان می کند. بر همین اساس، اگر عبارت “Hillary Clinton cri” را در گوگل جستجو کنید، هیچ گاه عبارت “Hillary Clinton crimes” (به معنای جرایم هیلاری کلینتون) به شما پیشنهاد نمی شود، در حالی که یاهو و بینگ این کار را می کنند. همچنین، اگر عبارت “Hillary Clinton ind” را جستجو کنید، گوگل عبارت “Hillary Clinton indictment” (به معنای اتهامات هیلاری کلینتون) را به شما پیشنهاد نمی کند. در حالی که این موضوعی داغ است.
گوگل در واکنش به این خبر گفته “الگوریتم Autocomplete طوری طراحی شده که از تکمیل یک عبارت جستجو برای نام افراد با کلمات منفی و توهین آمیز جلوگیری کند. این تغییر را چندی پیش و پس از دریافت بازخوردهای زیاد مبنی بر اینکه این قابلیت بیشتر اوقات کلمات منفی را پیشنهاد می کند دادیم.” و به طور مشخص، صرف نظر از اینکه چه کسی هستید (مشهور یا معمولی)، این الگوریتم به همین شکل کار خواهد کرد.
این شرکت همچنین ضمن تایید اینکه قابلیت AutoComplete به معنای واقعی کلمه علم نیست، گفته “خروجی الگوریتم های پیش بینی کننده اغلب اوقات متغیر است و پیش بینی ها بر پایه تعدادی از عوامل از جمله میزان محبوبیت و تازگی کلمات جستجو انجام می شوند. این بدان معنا است که گزینه های تکمیل خودکار برای هرکس در طول زمان تغییر خواهد کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا