اخبار

گوگل به طور رسمی نام اندروید ان را اعلام کرد !

دقایقی پیش رقابت بر سر انتخاب نام ورژن بعدی سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ان (Android N) که برای هفته‌ها در جریان بود، سرانجام به پایان رسید و مدیران گوگل به طور رسمی و طی یک اظهار نظر اعلام کردند که نام این نسخه از سیستم عامل موبایل خود را اندروید Nougat خواهد گذاشت.
انتخاب نام اندروید ان برخلاف ورژن‌های قبلی این سیستم عامل، به کاربران گوگل محول شود و بعد از معرفی رسمی این نسخه در کنفرانس I/O سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که نام این نسخه از طریق یک نظرسنجی جهانی و بر اساس تعداد آرای تمام کاربران گوگل در تمام کشورها مشخص خواهد شد. بعد از سپری شدن چند هفته از آغاز این رای‌گیری و در حالی که خیلی از کاربران تصور می‌کردند که گزینه‌هایی نظیر اندروید Neyyappam که بر اساس یک دسر هندی و توسط میلیون‌ها نفر از کاربران این شرکت به گوگل پیشنهاد شده بود، انتخاب شوند، گوگل همه را غافل گیر کرد و نام اندروید Nougat را انتخاب کرد.
بنابراین از این پس ورژن بعدی سیستم عامل اندروید را با نام اندروید Nougat (نوگت) صدا خواهیم زد، نامی که بر اساس یک دسر خوشمزه‌ی بادامی یا همان نان بادامی انتخاب شده است و با این که تلفظ نام آن برای کاربران فارسی زبان (و احتمالا تعداد زیادی از کاربران با زبان‎های دیگر دنیا) کمی مشکل خواهد بود، اما این موضوع نمی‌تواند هیچ مقداری از خوشمزگی این ورژن کم کند!
پیش از این پیش‌بینی می‌شد که با توجه به اصالت هندی تبار ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل، انتخاب نام Neyyappam برای اندروید ان از شانس بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و بعد از این نام این دسر هندی نیز شکلات‌های خوشمزه‌ی نوتلا (Nutella) به عنوان انتخاب بعدی کاربران در سراسر جهان قرار داشتند؛ حتی کاربران ایرانی و فارسی زبان نیز کمپینی را برای انتخاب نام نبات برای اندروید ان ایجاد کرده بودند که از قرار معلوم به دلیل تعداد کم کاربران شرکت کننده در این طرح و احتمالا تلفظ سخت این نام برای کاربران انگلیسی زبان، نام نبات از گزینه‌های روی میز گوگل حذف شده است.
گوگل به طور رسمی نام اندروید ان را اعلام کرد؛ اندروید Nougat
 
حالا بعد این که مشخص شد نام این سیستم عامل، اندروید Nougat خواهد بود، یک مورد ابهام دیگر هم باقی می‌ماند. هنوز مشخص نیست که شماره نسخه‌ی اندروید ان چه خواهد بود و آیا گوگل برای آن از ورژن ۷.۰ استفاده خواهد کرد و یا خیر. با اینکه ورژن ۷ از شانس بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است، البته تعدادی از کاربران نیز پیش‌بینی می‌کنند که گوگل از شماره‌ ورژن ۶.۱ برای اندروید ان استفاده خواهد کرد که آنها هم دلایل نسبتا قابل قبولی برای خود دارند؛ به هر حال همه‌ی این ابهامات تا چند ماه دیگر و همزمان با عرضه‌ی این نسخه به‎صورت رسمی و برای عموم کاربران، برطرف خواهند شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا