اخبار

گوگل فوتوز مرز رکورد یک میلیارد نصب فعال را شکست

امروز خبر رسید که تعداد نصب های فعال گوگل فوتوز از یک میلیارد نصب فعال گذشت. گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش که هفته‌ی پیش برگزار شد، اعلام کرد سرویس گوگل فوتوز ماهانه میزبان بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است که در مقایسه با اواسط سال ۲۰۱۶، نشان از افزایش ۲۰۰ میلیون نفری داشت.
گوگل فوتوز یکی از چندین اپلیکیشنی است که به طور مستمر توسط گوگل به روز رسانی می شود این به روز رسانی تقریبا ماهی یک بار است. این سرویس از سال ۲۰۱۵ توسط گوگل عرضه شده است. گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان از قابلیت‌های جدید سرویس گوگل فوتوز رونمایی کرد که شامل امکان آرشیو کردن شماری از تصاویر به انتخاب کاربران است. برای مثال در صورتی که کاربران درصدد حذف شماری از تصاویر از حالت نمایش باشند، می‌توانند آن‌ها را در عین اینکه هنوز در گوگل فوتوز ذخیره شده‌اند، به حالت آرشیو درآورند. همچنین باید به قابلیت‌های هوشمند این سرویس اشاره کرد که امکان اشتراک‌گذاری تصاویر را با سایر کاربران فراهم می‌آورد. برای مثال در صورتی که کاربر گوگل فوتوز دارای تصویری باشد که چهره‌ی سایر کاربران نیز در آن مشخص است، با پیشنهاد اشتراک‌گذاری تصاویر با همان کاربران روبه‌رو می‌شود که ماحصل به‌کارگیری هوش مصنوعی در سرویس‌های گوگل است.
هرچند گوگل بشترین تعداد نصب برنامه های فعال در زیمنه اندرویدی و بیشترین طرفدار در این زمینه را دارد اما همواره به فکر آدیت و به روز رسانی این برنامه هاست. هرچند این تلاش‌ها از نظر شماری از نهادهای مجری قوانین Anti trust مخصوصا در اروپا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؛ با این حال نگرش گوگل با استقبال کاربران روبه‌رو شده و بسیار هم پرطرفدار شده است. نهادهای مورد نظر معتقدند که گوگل با بهره‌گیری از نفوذ اندروید، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود را اشاعه می‌دهد و کار را برای اپلیکیشن‌های رقیب سخت می‌کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا