اخبار

گوگل مقری را در هندوستان احداث می کند

بدون شک گوگل از جمله‌ی بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری است که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد. حال این کمپانی درنظر دارد تا محل جدیدی را با صرف سرمایه‌ای ۱۶۰ میلیون دلاری برای فعالیت در کشور هندوستان احداث کند.

گوگل اعلام کرده که محلی را برای فعالیت خود در کشور هندوستان تاسیس خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط غول جستجو، این کمپانی در نظر دارد تا سرمایه‌ای ۱۶۰ میلیون دلاری را برای احداث ساختمان جدیدش خرج کند. گوگل یک مقر ۱۸۵٫۰۰۰ متر مربعی را در حیدرآباد هند تاسیس خواهد کرد.
گوگل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی عملیات ساختمانی این پروژه را با برگزاری مراسمی در کشور هندوستان آغاز خواهد کرد. گوگل در سال ۲۰۰۷ تصمیم به احداث مرکزی برای خود در حیدرآباد هند گرفته بود، اما وجود مشکلاتی در فرآیند خرید زمین باعث به تعویق افتادن این برنامه شد. پس از این جریان مقامات محلی زمین دیگری را برای تاسیس ساختمان گوگل در هند به این کمپانی پیشنهاد دادند که این موضوع نیز به سرانجام مشخصی نرسید.
در سپتامبر سال جاری میلادی، نارندا مودی، نخست وزیر هند دیداری از دره‌ی سیلیکون و شماری از متخصصان بلند مرتبه‌ی کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری داشت که طی آن این موضوع حل شد. در این دیدار گوگل موفق شد تا موافقت نخست وزیر را برای احداث یک مرکز در هندوستان جلب کرده و این موضوع نهایتا حل و فصل شود.
گوگل اعلام کرده که در مقر هندوستان خود که مرکزی برای توسعه‌ی فناوری خواهد بود، بیش از ۶,۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد. پس از احداث مقر مورد نظر تعداد افرادی که در آن به کار گرفته خواهند شد به بیش از ۱۳,۰۰۰ نفر خواهد رسید. در صورتی که این مرکز در هندوستان احداث شود، بسیاری از حجم کاری گوگل در این کشور انجام خواهد شد. ساندار پیچای، مدیر عامل هندی گوگل به این موضوع اشاره کرده که متخصصان هندی دستاوردهای زیادی را برای گوگل به ارمغان آورده‌اند و حال نوبت آن رسیده تا گوگل نیز خدماتی را به متخصصان هندی ارائه کند.
احداث این مقر به معنای ایجاد شدن چندین هزار شغل جدید برای متخصصان هندی است. مطمئنا پس از موفقیت گوگل در این زمینه، راه برای سایر کمپانی‌ها نیز باز خواهد شد تا مراکز خود را در هندوستان احداث کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا