اخبار

گوگل مپس نسبت به حوادث طبیعی واکنش نشان می دهد

گوگل مپس یکی از نقشه های دیجیتالی بسیار کاربردیست که روی هر گوشی هوشمند اندرویدی می توان به استفاده از آن پرداخت. این اپ تاکنون قابلیت های جالب توجه متعددی دریافت کرده و حال نوبت به یک قابلیت دیگر رسید. به تازگی قابلیت SOS alerts  به گوگل مپس اضافه شده است. کاربران با این قابلیت می توانند نسب به بحران ها و حوادث آمادگی بیشتری داشته باشند.

کاربر با این قابلیت می تواند در مورد یک بحران طبیعی به آمادگی بیشتری برسد و اطلاعات اولیه را در ساعات اولیه بدست بیاورد. اطلاعات اولیه در مورد حادثه، شماره تلفن های اورژانسی و اطلاع رسانی های تویتری را دریافت خواهید کرد.

حالا گوگل مپس برنامه ریزی کرده که در مورد بحران ، اطلاعات تصویری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. به طور مثال، مسیر و اطلاعات مسیر سیل به کاربران اطلاع داده می شود. کلیه مناطق امن و جریان سیل نمایش داده شده و حتی در مورد زلزله، میزان شدت زلزله و سایر اطلاعات به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد.

کاربر می تواند مسیرهای امن را از گوگل مپس دریافت کند و در همان مسیرها تردد کند. حتی می تواند مسیرهای مسدود شده و پر از سیل یا زلزله زده را مشاهده کند. گوگل بدین ترتیب ، نرم افزار گوگل مپس را کاربردی تر می کند تا فقط کارایی این نرم افزار به نمایش مسیرها ختم نشود.

بدین ترتیب گوگل مپس در جهت رفع بحران گام برخواهد داشت. حتی کاربران می توانند با این اپ غذای دلخواه خود را نیز سفارش دهند. همگی این قابلیت ها از تابستان امسال در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. امکان مشاهده رستوران ها و غذای های مورد علاقه نیز به گوگل مپس اضافه خواهد شد. گوگل مپس هر چه بیشتر کاربردی تر میشود و امکانات دیگری نیز  به مرور زمان به آن اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا