اخبار

گوگل می گوید قابلیت حذف تبلیغات را به مرورگر کروم اضافه نمی کند

تبلیغات اینترنتی مثل شمشیر دو لبه عمل می کند، از یک سو بسیاری از وب سایت ها هزینه های جاری برای فعالیت خود را از این راه تامین می کنند.
اما از طرف دیگر، بسیاری از کاربران وجود این تبلیغات را مایه ی حواس پرتی از محتوای اصلی سایت و حتی افزایش احتمال آلوده شدن به بدافزار می دانند.
Darin Fisher معاون دپارتمان مهندسی گوگل کروم در همین رابطه می گوید:

تبلیغات آنلاین چالش های بسیاری دارد، از جمله اینکه ممکن است یک شرکت به سادگی و تنها با نمایش آگهی های نامناسب، به شهرت و اعتبار خود بین کاربران لطمه زند.

آقای فیشر البته تبلیغات آنلاین را در عین حال یکی از بهترین راه ها برای شناساندن برند به مخاطبان اعلام می کند، اما اذعان دارد بسیاری از شرکت ها به شکل نادرستی از این امکان استفاده می کنند که در نهایت به روی گردانی کاربران منجر خواهد شد.
همین نرم افزارهایی که از نمایش تبلیغات وبسایت ها جلوگیری می کنند را بین کاربران وب محبوب کرده و حتی مرورگری مثل اپرا، به شکل پیش فرض، تبلیغات وبسایت ها را نمایش نمی دهد.
اما گوگل با این وجود ترجیح می دهد به جای پنهان کردن تبلیغات در مرورگر کروم، مشکل را به شکل دیگری حل کند و از نمایش تبلیغات نامناسب در وبسایت ها جلوگیری نماید.
بخش عمده ی سود گوگل از راه تبلیغات تامین می شود و این شرکت تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ میلیارد دلار از این راه درآمد داشته است.

 

20150713164812-economy-profit-saving-millennial-w600

در نتیجه تعجبی ندارد که غول ساکن مانتین ویو ترجیح می دهد راه حل های دیگری را جایگزین عدم نمایش تبیلغات نماید، خصوصاً با توجه به اینکه نزدیک به ۲ میلیارد کامپیوتر در سراسر جهان مرورگر کروم را مورد استفاده قرار می دهند.
گوگل برای این منظور در همکاری با شرکت های دیگری مثل فیسبوک، واشنگتن پست و News Corp که درآمد زیادی از تبلیغات کسب می کنند، گروهی به نام «ائتلاف برای تبلیغات بهتر» تشکیل داده است.
این گروه البته به وبسایت ها و نشریات محدود نیست و برای اثر گذاری بیشتر، دامنه ی اعضای خود را به بخش های دیگری نیز گسترش داده، از جمله «اداره تبلیغات تعاملی» آمریکا و «اتحادیه ملی تبلیغات» این کشور که نامشان در میان اعضا به چشم می خورد.
ائتلاف گوگل همچنین تلاش می کند راه حل هایی برای افزایش سرعت بارگزاری و نمایش تبلیغات در مرورگر کروم فراهم آورد.
در حقیقت گوگل اعتقاد دارد به جای حذف صورت مسئله، باید راه حلی پیدا کنیم که هم حقوق کاربران را تامین کند و هم امکان ادامه ی فعالیت وبسایت ها را تضمین نماید.
گوگل می گوید تبلیغات یکی از راه های اصلی درآمدزایی وبسایت ها هستند، اما اگر با توجه به کاربرها طراحی نشده باشند با مقاومت کاربران مواجه شده و اثر معکوس ایجاد خواهند کرد.
در نتیجه، بهترین راه حل این است که یک اکوسیستم مناسب ایجاد نماییم تا تعادل در آن بین هر دو سوی ماجرا برقرار باشد. همین موضوع است که به تشکیل ائتلاف تبلیغاتی گوگل منجر شده و امید می رود در نهایت، راه حلی برای درگیری همیشگی کاربران با آگهی های اینترنتی دست و پا نماید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا