اخبار

گوگل نسخه پیش نمایش اندروید N مخصوص توسعه دهندگان را منتشر کرد

گوگل روز گذشته نسخه پیشنمایش اندروید N را منتشر کرد. این نسخه که مخصوص توسعه دهندگان است، کاربران عادی دستگاه‌های نکسوس گوگل نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. این نسخه شامل تغییرات ویژه‌ای شده است که انتظار می‌رود تا عرضه نهایی شامل اضافه شدن ویژگی‌های بیشتری نیز بشود.
گوگل روز گذشته نسخه پیشنمایش اندروید N را مخصوص توسعه دهندگان عرضه کرد. بعید به نظر می‌رسید که این کمپانی قصد داشته باشد تا قبل از کنفرانس سالامه Google I/O این نسخه را منتشر کند اما خب می‌توان گفت که کار توسعه دهندگان را ساده تر کرد. توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا این نسخه را به صورت یک بروزرسانی OTA دریافت کنند. از طرفی دیگر گوگل نیز با انتشار زودتر از موعود پیشنمایش اندروید N زمان بیشتری را جهت دریافت نظرات و ایجاد تغییرات احتمالی خواهد داشت.
قبل از عرضه نسخه نهایی نسخه جدید سیستم عامل گوگل در سه ماهه سوم سال جاری، گوگل زمان بندی را جهت عرضه پنج نسخه پیش نمایش کرده و امیدوار است اندروید N در طول تابستان به صورت کامل به دست تولیدکنندگان دستگاه‌ها برسد. اما به نسخه پیشنمایش بازگردیم. قطعاً نسخه پیشنمایشی که امروز منتشر شد فاصله زیادی را با محصول نهایی خواهد داشت و ویژگی‌های بیشتری به اندروید N اضافه خواهد شد.
اگر شما دارنده یکی از دستگاه‌های نکسوس ۶، تکسوس ۵X، نکسوس ۶P، Nexus Player، Nexus 9 و تبلت Pixel C هستید، قادر خواهید بود تا با ثبت نام کردن این نسخه پیش نمایش را بر روی دستگاه خود تجربه کنید. (توجه داشته باشید که نکسوس ۵ در این لیست وجود ندارد) هنگامی که این نسخه بر روی دستگاه شما پخش شده باشد، بروزرسانی‌های مختلف نیز برای شما ارسال خواهند شد. جهت دریافت این نسخه برای دستگاه مدنظر خود به وبسایت www.google.com/android/beta رفته و در بخش مربوطه ثبت نام کنید.
از تغییراتی که در حال حاضر در این نسخه پیشنمایش گنجانده شده است شامل اضافه شدن یک صفحه جداگانه جهت اجرای دو اپلیکیشن کنار یکدیگر، قابلت “Picture-in-Picture” یا تصویر در تصویر نیز از دیگر امکانات اضافه شده به این نسخه است. ویژگی “Direct Reply notifications” نیز در این نسخه اضافه شده که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن خود را طوری بسازند که بتوان از طریق نوتیفیکیشن‌ها به پیغام‌ها به صورت مستقیم پاسخ داد.
گفته می‌شود که اپلیکیشن “Doze” نیز در این نسخه از اندروید بهبود یافته است تا زمانی که صفحه نمایش تلفن شما خاموش است، صفحه جویی بیشتری در مصرف منابع باتری انجام گیرد. علاوه بر آن گوگل سعی دارد تا اپلیکیشن‌های اجرا شونده در پس زمینه بهینه تر از گذشته عمل کرده و از حافظه دستگاه به صورت موثری کمتر استفاده کنند.
یکی از ویژگی‌های جدید دیگر “Data Saver” است که به کاربران اندروید اجازه خواهد داد به منظور کاهش استفاده از داده ها توسط اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس زمینه و پیش زمینه از این ویژگی استفاده کنند. این ویژگی نرخ بیت ریت را تنظیم کرده، کیفیت تصویر را کاهش داده و از چندین روش دیگر جهت کاهش مصرف استفاده می‌کند.
هنوز هم نام اندروید N یک معماست و گوگل نیز مشخص نکرده که این حرف مخفف چیست. هیروشی لاکهایمر معاوت بخش‌های اندروید، سیستم عامل کروم و کروم کست در وبلاگ گوگل اینگونه توضیح می‌دهد درحال حاضر نام این نسخه یک راز خواهد بود. هرچند که بر اساس شایعات “N” مخفف کلمه “ناتلا” خواهد بود.
ویژگی Split-Screen اندروید N
ویژگی Split-Screen اندروید N
Quick-Settings اندروید N
Data-Saver اندروید N
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا