اخبار

گوگل نمایشگر شما را به بلندگو تبدیل خواهد کرد

گوگل نمایشگر شما را به بلندگو تبدیل خواهد کرد

کمپانی گوگل و در تاریخ اوت ۲۰۱۷ میلادی همه یا بخشی از کمپانی اسارت آپ بریتانیایی Redux را خریده است. این خرید برای بسیاری شگفتی بوده و متخصصان زیادی به بررسی دلیل آن پرداختند و هم‌اکنون به نظر می‌رسد که دلیل این خرید توسط کمپانی گوگل مشخص‌شده است.
لازم به ذکر است که کمپانی Redux به استفاده از ارتعاشات برای تبدیل صفحه‌نمایش‌های تلفن و تبلت ها به بلندگو است. این فناوری که به نظر بسیار خلاقانه و جدید به نظر می‌رسد می‌تواند تحول عظیمی را در صنعت ساخت تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند. این طریقه جدید انتقال صدا می‌تواند شروعی برای پایان استفاده از بلندگوها در تلفن‌های همراه هوشمند باشد. فناوری Redux قادر است تا صفحه‌نمایش‌ها و دیگر سطوح را به بلندگو تبدیل کند. این صدا می‌تواند از زیر صفحه‌نمایش و از طریق محرک‌هایی منتشر شود. محرک‌های یادشده امواج خمیده، صداها و تشعشعاتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند صفحه‌نمایش دستگاه را به یک بلندگو تبدیل می‌کند.
حذف بلندگوها در تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند فضای بیشتری را در این دستگاه‌ها در اختیار سازندگان قرار بدهد و آن‌ها نیز اجزا کاربردی‌تری نظیر باتری بلندتر یا قابلیت ضد آب بودن امن‌تر را جایگزین بلندگوها کنند. این فناوری می‌تواند همچنین برای بازخورد لمسی بهتر در صفحه‌نمایش‌ها نیز مورداستفاده قرار گیرد. به همین ترتیب در اختیار داشتن این کمپانی می‌تواند امتیازی قوی برای گوگل و البته کمپانی مادر آن یعنی آلفابت باشد.
لازم به ذکر است که قرارداد میان این دو کمپانی و نقل و انتقالات مالکیت آن در ماه اوت سال میلادی گذشته اتفاق افتاد اما در انگلستان و بر اساس مستندات قانونی به گوگل انتقال یافت. اگرچه Redux تاکنون ۱۷۸ ثبت اختراع انجام داده است اما هیچ‌یک از این ثبت اختراعات تاکنون به کالای مصرفی نهایی تبدیل نشده است. وب‌سایت Redux هم‌اکنون از دسترسی خارج‌شده است به همین دلیل نمی‌توان اطلاعات تکمیلی بیشتری دراین‌باره از آن دریافت کرد.
البته به نظر می‌رسد که گوگل در حال حاضر سعی دارد تا باعرضه جدیدترین سیستم‌های سخت‌افزاری خود از کمپانی‌های رقیب پیشی بگیرد. بااین‌وجود، این کمپانی تاکنون اطلاعیه‌ای رسمی درباره خرید کمپانی Redux اعلام نکرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا