اخبار

گوگل پلتفرم DayDream را برای توسعه دهندگان باز کرد

پس از معرفی در کنفرانس I/O گوگل، DayDream بیشتر شبیه یک پلتفرم واقعیت مجازی بر پایه ی گوشی های هوشمند است که اهداف بلند پروازانه تری نسبت به سیستم Cardboard این شرکت دارد. شمارش معکوس برای معرفی عمومی پس از آن شروع شد که نشریه ی بلومبرگ در طی مقاله ای که در ماه آگوست منتشر کرده بود، به معرفی این پلتفرم در زمانی نزدیک اشاره کرده بود. در حالی که ما فعلا منتظر عرضه ی اولین گوشی های DayDream در پائیز امسال هستیم، کیت توسعه دهنده ی واقعیت مجازی گوگل نسخه ی ۱٫۰ از حالت بتا به صورت رسمی خارج شد و در سایت توسعه دهندگان گوگل برای دانلود عرضه شده است.
اگر شما قصد دریافت این کیت توسعه دهندگان را داشته باشید، باید در برنامه ی درسترسی DayDream ثبت نام کنید. به نظر می رسد که گوگل درباره ی آنچه که قرار است برای این پلتفرم عرضه شود، حساس است و قصد ارائه ی برنامه های ضعیف را ندارد. SDK واقعیت مجازی از API هر دو پلتفرم Cardboard و Daydream پشتیبانی می کند و شامل کنترلر های اصلی این پلتفرم نیز می شود. گوگل با موتور های بازی سازی Unity و Unreal قرارداد همکاری امضا کرده است تا این دو موتور بازی سازی به صورت داخلی از این پلتفرم پشتیبانی به عمل آورند. همچنین تمامی فایل های باینری و پلاگین ها در پست توسعه دهندگان آن ها موجود هستند و قابل دریافت می باشند.
اما یک سول پیش می آید. برنامه نویسان چگونه با وجود این که تا چند ماه آینده، گوشی های آماده ی DayDream عرضه خواهند شد، برنامه های خود را آماده خواهند کرد؟ تنها گوشی که فعلا می تواند SDK منتشر شده را بپذیرد، گوشی نکسوس ۶پی است، اما باز هم همین گوشی عملکرد بالایی را از خود نشان نمی دهد. زمانی که از این کیت توسعه دهنده گان استفاده می شود، گوشی بسیار داغ می شود و تمامی انرژی پردازنده و گرافیک درگیر می شوند.
 
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا