اخبار

گوگل پیکسل ۲ رونمایی شد

گوگل پیکسل ۲ امروز به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد. این گوشی دومین گوشی از سری ساخت های خود گوگل است که با همکاری HTC به بازار روانه می شود. این گوشی بر خلاف پیکسل ۲ ایکس ال از صفحه نمایش بدون حاشیه بهره نمی برد و از یک بدنه فلز ،شیشه ساخته شده است.
گوگل پیکسل به نمایشگر ۵ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰p (تراکم ۴۴۱ پیکسل بر هر اینچ) مجهز شده است. به واسطه‌ی نمایشگر اولد، پیکسل ۲ از قابلیت Always On Display برای نمایش اعلانیه‌ها بهره می‌برد. بدنه‌ی پیکسل ۲ همچنین توانایی مقاومت در برابر نفوذ مایعات را دارد. پیکسل ۲ نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود از حاشیه‌های حساس به فشار و مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در اچ‌تی‌سی‌ یو ۱۱ بهره می‌برد. به صورت پیش‌فرض می‌توان با استفاده از این قابلیت اقدام به فراخوانی دستیار صوتی گوگل یا بی‌صدا کردن گوشی هنگام زنگ خوردن آن کرد. البته هنوز مشخص نیست آیا گوگل کاربرد‌های بیشتری به این قابلیت افزوده است.
این گوشی نیز همچون دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۷ از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ هشت هسته ای استفاده می کند. پیکسل ۲ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است؛ با این که میزان حافظه‌ی رم گوشی تغییری نسبت به نسل قبلی پیکسل نداشته است، اما به لطف حجم سبک و عملکرد روان نسخه‌ی خام اندروید، همچنان کافی خواهد بود و به راحتی کاربری‌های مالتی‌تسکینگ را نیز پشتیبانی خواهد کرد. پیکسل ۲ در دو نسخه‌ و با حافظه‌ی دخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش خواهد رسید.
در این گوشی نیز همچون نسل پیشین از دو دوربین قدرتمند در عقب و جلوی آن استفاده شده که می توان به جد گفت که از بهترین دوربین ها به حساب می آید.
دوربین پیکسل ۲ به سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است؛ به گفته‌ی مسئولان گوگل، این فناوری در کنار لرزشگیر دیجیتال به طور همزمان برای حذف لرزش‌ها فعالیت می‌کند. پیکسل ۲ از فناوری Dual Pixel‌ بهره می‌برد که به معنی سیستم فوکوس بسیار سریع‌تر است. البته استفاده از این فناوری منجر به کاهش اندازه‌ی پیکسل‌ها از ۱.۵۵ به ۱.۴ میکرومتر شده است. فناوری Dual Pixel همچنین امکان عکس‌برداری پرتره را فراهم کرده است. به ادعای گوگل، پیکسل ۲ بدون استفاده از دوربین دوم توانایی ایجاد جلوه‌ی بوکه در تصاویر پرتره را دارد.
دوربین پیکسل ۲ همچنین از فناوری Auto HDR بهره می‌برد؛ بدین ترتیب با هر بار فشار دادن دکمه‌ی شاتر، گوشی اقدام به ثبت چندین تصویر با میزان نوردهی متفاوت می‌کند و در نهایت با ادغام آن‌ها، تصویری با گستره‌ی دینامیکی بالا ایجاد می‌کند. امکان ثبت تصاویر زنده نیز وجود دارد؛ در این حالت پیکسل ۲ اقدام به ضبط کلیپ سه ثانیه‌ای کرده و آن را در فایل تصویری ذخیره می‌کند.
این گوشی از سیستم مستقیم گوگل کلاود برای ذخیره سازی رسانه بر روی خود استفاده می کند تا کاربران مشکل فضا نداشته باشند.
گوگل پیکسل ۲ به نسخه‌ی هشتم اندروید با نام اریو (Oreo) مجهز شده است. پرچمداران جدید گوگل هم‌چنین اولین گوشی‌هایی خواهند بود که اپلیکیشن Google Lens را دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب تنها با قرار دادن سوژه‌های مورد نظر در دوربین پیکسل، قادر به دریافت اطلاعات مفیدی خواهند بود.
پیکسل ۲ با قیمت ۶۴۹ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت و ۷۴۹ دلار برای نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت، ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه) به بازار عرضه می‌شود. پرچمدار جدید گوگل با رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا