اخبار

گوگل کروم افزونه استخراج ارز مجازی را به کلی ممنوع کرد

همانطور که در ماه های قبل نیز مشخص شد، برخی افزونه استخراج ارز مجازی را به عنوان ابزاری مخرب برای استفاده سیستم کاربران در استخراج ارز مجازی به کار می بردند، از این رو گوگل قرار گیری این افزونه را در فروشگاه گوگل کروم به کلی ممنوع کرد.
تا امروز محدودیتی برای قرار دادن افزونه استخراج ارز مجازی در فروشگاه گوگل کروم وجود نداشت، اما گوگل تمامی شرکت ها را از قرار دادن چنین افزونه ای در کروم، ممنوع کرد. هدف اصلی این ابزارها (به ظاهر) استخراج ارزهای دیجیتالی با اطلاع کاربر است.
گوگل معتقد است که اکثر افزونه های استخراج ارز جازی به صورت تقلبی کار می کردند و حتی در حال حاضر نیز چنین رفتاری را دارند. گوگل اعلام کرد با توجه به افزایش سو استفاده‌ها از کاربران، دیگر اجازه قرار دادن این دسته‌ از افزونه‌ ها بر روی فروشگاه عرضه ابزارهای مرورگر کروم را نمی‌دهد. افزونه ها حتی در صورت بازبینی نیز به فروشگاه راه پیدا نخواهند کرد.
ابزار های موجود کنونی تا چند روز آینده از فروشگاه گوگل کروم حذف می شوند و حتی دیگر امکان اضافه کردن افزونه جدید نیز وجود نخواهد دشات. بر اساس گفته‌های گوگل، توسعه‌دهندگان زیادی به جمع تولیدکنندگان افزونه‌ های گوگل کروم افزوده شده‌اند و به لطف آن روز به روز ابزارهای قدرتمندتری برای افزایش کاربردهای این مرورگر ارائه می‌شود. در هر صورت بستری فراهم شده تا سازندگان بدافزار نیز به دنبال تخریب و سوء استفاده باشند. پلتفرم افزونه های مرورگر کروم به ابزارهایی که به صورت مخفیانه کارهایی دور از چشم کاربران انجام می‌دهند اجازه فعالیت نمی‌دهد.
استخراج ارز رمزنگاری شده نیازمند داشتن سیستم‌های کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمند و دارای کارت‌های گرافیک غول‌آسا است، به همین دلیل وجود افزونه‌ های استخراج پول‌ های دیجیتالی موضوعی خنده‌دار به نظر می‌رسد. اما برخی توسعه‌دهندگان از بی‌اطلاعی گسترده زیادی از کاربران سو استفاده کرده و به بهانه ارائه افزونه‌ های استخراج پول‌ های دیجیتالی ، از سیستم های هزاران هزار کاربر به عنوان یک ابر کامپیوتر قدرتمند برای استخراج شخصی خود استفاده می کنند.
 


بیشتر بخوانید:

نحوه قراردادن گوگل به عنوان هوم پیج در تمامی مرورگر ها

پس از جلوگیری از پخش خودکار صدا، حال نوبت به ویدئو و انیمیشن در کروم رسید

کروم امکان میوت یا بی صدا کردن را اضافه کرد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا