اخبار

گوگل کروم سریع تر می شود

گوگل کروم در آپدیت جدید گوگل سرعت عملکرد بالاتری خواهد داشت.
بنا بر گزارشات منتشر شده از Ilya Grigorik (مهندسی اجرایی شبکه ی این شرکت)، گوگل با ایجاد تغییراتی در فشرده سازی الگوریتم ها، سرعت عملکرد گوگل کروم را ارتقاء می دهد.
این آپدیت با نام Brotli بروتلی، صفحات وب را کوچکتر می کند، بدین ترتیب زمان لازم برای لود شدن و مصرف داده ها را کاهش می دهد.
به گفته ی گوگل، آپدیت بروتلی اندازه های HTML، CSS و کد های جاوا اسکریپت را تا ۲۵ درصد نسبت به نسخه ی قبلی کاهش می دهد. (نام آپدیت قبلی Zopfli زوپفلی بوده است)
گوگل با این مزیت در گوشی های موبایل، طرفداران زیادی داشته که در آن کاربران می توانند برنامه ی اطلاعاتی پوشیده تری داشته باشند.
گوگل در بلاگ پست معرفی بروتلی گفته است: “تیم گوگل معتقد است که این کار برای کاربران اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از آنجاییکه زمان از ارزش بالایی برخوردار است، کاربران نباید زمان زیادی را برای لود شدن یک صفحه ی وب تلف کنند. سرعت بیشتر طرفداران بیشتری دارد؛ به همین دلیل ما دو سال پیش الگوریتم فشرده سازی Zopfli را منتشر کردیم. این آپدیت با چنان بازخورد های مثبتی روبرو بوده که در راه کارهای فشرده سازی موارد دیگر هم مورد استفاده قرار گرفت. ”
گوگل کروم در اندروید (که توسط کمپانی گوگل توسعه یافته است)، از ۴۰ درصد سهم بازار مرورگر های موبایلی برخوردار است. گوگل از سافاری Safari در iOS اپل با سهم ۳۶ درصد، رتبه ی بالاتری دارد.
منبع: techinsider

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا