اخبار

گوگل Street View به زودی دچار تغییری بزرگ خواهد شد

می خواهید باور کنید یا خیر سیستم Street View گوگل بی رقیب ترین سیستم نمایش جاده ها و مسیر ها به صورت سه بعدی در ۸ سال گذشته بوده است. حال گوگل بعد از ۸ سال دست به تغییری بزرگ زده و برای این سیستم ها به دنبال ایجاد دوربین های حرفه ای تر و با کیفیت چندین برابر دوربین های اولیه این شرکت است. اما این بار ابعاد این بخش کوچک‌تر شده است و فقط شامل هفت عدد دوربین می‌شود. این در حالی است که گوگل قبلا روی هر خودرو از ۱۵ عدد دوربین استفاده می‌کرد. رزولوشن هر یک از این دوربین‌ها ۲۰ مگاپیکسل است و گوگل روی هر ماشین دو عدد دوربین برای ثبت تصاویر اچ‌دی در نظر گرفته است.
با استفاده از سیستم بینایی ماشین و الگوریتم های جدید قرار داده شده، حتی دوربین ها می توانند شماره و آدرس های دقیق هر خیابان را به صورت خودکار شناسیی کنند. نرم‌افزار گوگل همچنین می‌تواند نام و لوگوی کسب‌وکارها را شناسایی کند. گوگل حتی پا را فراتر گذاشته است و سیستم این کمپانی حالا می‌تواند انواع مختلف فروشگاه‌ها را بر اساس شکل و ظاهر تشخیص دهد. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به نمایش جزئیات مربوط به فروشگاه‌ها مثل ساعات کاری اشاره کرد.
این تکنولوژی برتر  Street View می‌تواند منابع داد‌ه‌ی بهتری برای قابلیت‌های یادگیری ماشین گوگل به ارمغان بیاورد و این مورد در نهایت به گسترش امکانات و عملکردهای سرویس‌هایی مثل جستجوی گوگل و دستیار شخصی گوگل اسیستنت منجر خواهد شد. مدیر ارشد واحد نقشه‌های گوگل، جن فیتزپاتریک در گفتگو با وب‌سایت Wired اعلام کرد که شاید در آینده سرویس نقشه‌های گوگل بتواند پاسخ سؤالات کاربران را در مورد اینکه جهان چگونه به نظر می‌رسد، با جزئیات بیشتری ارائه کند؛ به‌عنوان مثال سرویس نقشه‌های گوگل در آینده می‌تواند به چنین سؤالی پاسخ دهد: «نام فروشگاه صورتی‌رنگ گوشه‌ی خیابان چیست؟» وی در ادامه اشاره کرد: «پاسخ دادن به این نوع سؤالات تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اطلاعات عمیق‌تر و بیشتری در اختیار داشته باشیم.»
جمع‌آوری تصویر در سرویس گوگل استریت ویو از سال ۲۰۰۷ و با استفاده از وسایل نقلیه‌ای چون خودروها، موتورهای برقی، موتورهای سه‌چرخ و چرخ‌های دستی آغاز شد. این تصاویر شامل عکس‌هایی از فضای داخلی مکان‌هایی مثل موزه‌ها نیز می‌شوند. این سرویس برای ثبت تصاویر مکان‌هایی که امکان تردد وسایل نقلیه‌ی مورد بحث در آنجا راحت نیست، دکل دوربین را روی کوله‌پشتی قرار می‌دهد تا عکس آن مکان‌ها را به بانک اطلاعات خود اضافه کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا