اخبار

یک بدافزار چینی ، ۴۴۰ میلیون گوشی اندرویدی را آلوده کرد

یک بد افزار چینی بنام BeiTaAd فیلترهای امنیتی گوگل را دور زده و بیش از ۴۴۰ میلیون گوشی را آلوده کرده است. این بدافزار در واقع یک ابزار تبلیغاتی است و تا به حال هکرها از بابت آن به سودها کلانی دست یافته اند. عدم اطلاع رسانی به موقع به کاربران باعث شد تا بیش از ۴۴۰ میلیون گوشی به این بدافزار آلوده شود.

بعد از فعال شدن این بدافزار، در بخش های مختلف گوشی در زمان های متفاوتی تبلیغات آزاردهنده ای به همراه با موسیقی و ویدیوهای پخش می شود که باعث کلافه شدن کاربر می شود. این بدافزار باعث می شود که کاربر نتواند از گوشی استفاده کند. در ساعات مختلفی از روز تبلیغ به طور مداوم پخش می شود و کاربر نمی تواند از گوشی خود به نحو احسن استفاده کند.

یک موسسه امنیتی بنام ‌Lookout اعلام کرده که بسیاری از هکرها توانسته اند که فیلترهای امنیتی گوگل  را پشت سر بگذارند و این بدافزار را مخفی نگه دارند. یک شرکت چینی بنام Cootek، ۲۳۸ بد افزار را منتشر کرده و از کاربران درخواست که این بدافزارها را شناسایی کرده و هرگز آن ها را نصب نکنند.

این موسسه اسامی این اپلیکیشن ها را منتشر کرده و به گوگل هم اعلام کرده و شرکت هم این اپ را از فروشگاه خود حدف کرده است. این چنین بد افزارهایی نسخه جدیدی ویروس های جدیدی هستند که به تازگی منتشر می شوند. کاربران باید هر روزه از اسامی بدافزارها آگاه شده تا هرگز آن ها روی گوشی های خود نصب نکنند، باید سیستم ضد ویروس گوشی خود را همیشه بروز نگه دارند تا به گوشی آسیبی نرساند. همیشه افرادی هستند که با انتشار بدافزار سعی می کنند که نیات پلید خود را عملی کنند. بروز نگه داشتن نرم افزار ها و سیستم عامل گوشی موجب خواهد شد تا گوشی ها به ندرت آسیب ببنند.

البته هدف از انتشار این بدافزار هنوز مشخص نشده و این که شرکت چینی به چه دلایلی این بدافزار را منتشر کرده هنوز در پرده ابهام قرار دارد ولی باید آن چه که مشخص است کاربران باید نسبت به آن آگاه باشند ضرورت بروز رسانی نرم افزارهای مختلف و سیستم عامل و بروز رسانی سیستم ضد ویروس گوشی است تا این بدافزارها را شناسایی کرده و از دانلود و نصب آن ها  در گوشی جلوگیری کند  و موجب اختلال در عملکرد گوشی نشود.

کاربران باید همیشه از اینترنت جدید بدافزارها و ویروس ها را شناسایی کرده و از دانلود و نصب آن ها در گوشی و لپ تاپ خود اجتناب کنند. هکرها و افراد بد نیت با انتشار این نوع بدافزارها و ویروس در روند کار دستگاه ها اخلال ایجاد کرده و فقط تا زمان غیرفعال شدن بدافزار، به سودهای کلانی دست می یابند.

البته سود کلان موقت و اخلال در روند کار دستگاه دو نتیجه اولیه و ثانویه این بدافزار است. ولی در هر حال کاربران باید نسبت به نرم افزارهای اخلال کننده در سیستم آگاه بوده و اجازه نصب آن ها در گوشی خود ندهند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا