اخبار

۱۰ قابلیت ویژه گلکسی اس ۸ که آیفون از انجام آن عاجز است

۱۰ قابلیت ویژه گلکسی اس ۸ که آیفون از انجام آن عاجز است

قابلیت های گلکسی اس ۸

در این مقاله بدون هیچ‌گونه مقدمه‌چینی به سراغ بررسی ۱۰ کارایی ویژه گلکسی اس ۸ می‌رویم که طرفداران آیفون نمی‌توانند آن‌ها را با دستگاه‌های خود انجام بدهند.

  1. وجود یک حسگر شناسایی مردمک چشم که می‌توان از آن برای باز کردن قفل گلکسی اس ۸ استفاده کرد. بنابر نظر سامسونگ این حسگر نسبت به حسگر اثرانگشت دقیق‌تر است. این در حالی است که آیفون تنها از حسگر اثرانگشت بهره می‌برد.
  2. قابلیت مربوط به شناسایی چهره که برای باز کردن قفل تلفن همراه یاد شده استفاده می‌شود. بنابر نظر بسیاری از افراد سرعت عمل این قابلیت از حسگرهای اثرانگشت و مردمک چشم بیش‌تر است.
  3. گلکسی اس ۸ دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی است. این اندازه از صفحه نمایش را می‌توان با نسخه ۴٫۷ اینچی آیفون ۷ و ۵٫۵ اینچی آیفون ۷ پلاس مقایسه کرد.
  4. کاربران می‌توان گلکسی اس ۸ را به‌صورت بی‌سیم نیز شارژ کنند؛ اما آیفون از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و همچنین قابلیت شارژ سریع در این دستگاه وجود ندارد.
  5. وجود جک هدفون در گلکسی اس ۸٫ این قابلیت زمانی بسیار جلوه‌گر می‌شود که بدانیم بسیاری از کاربران اپل به دلیل عدم وجود جک هدفون در آیفون ۷ مشکلاتی را در اتصال هدفون خود با این دستگاه داشته‌اند و تنها از تغییر دانگل می‌توانستند هدفون‌های سیم‌دار خود را به این دستگاه متصل کنند.
  6. سامسونگ پی می‌تواند پرداخت‌ها را بر روی کارت‌خوان‌های مغناطیسی استاندارد نیز انجام دهد اما اپل پی برای انجام این پرداخت‌ها نیازمند فناوری NFC است.
  7. گلکسی اس ۸ نرم‌افزار واقعیت مجازی خاص خود را دارد که کاربران می‌توانند با پیش‌خرید این دستگاه تا ۲۴۱ ماه آریل یک دستگاه Gear VR را نیز به‌صورت رایگان دریافت کنند. بااین‌حال آیفون نیز می‌تواند با دستگاه‌های واقعیت مجازی دیگر نظیر Google Cardboard سازگار شود اما به‌صورت خودکار از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند.
  8. گلکسی اس ۸ مجهز به یک حسگر ضربان قلب در پشت خود است که می‌تواند به‌صورت دائمی به ردیابی ضربان قلب کاربر خود بپردازد ولی اندازه‌گیری ضربان قلب برای کاربران آیفون نیازمند خرید دستگاهی مجزا نظیر ساعت هوشمند اپل است.
  9. کاربران می‌توانند گلکسی اس ۸ خود را به صفحه نمایش، کیبورد و یک ماوس متصل کنند که این قابلیت در تلفن‌های همراه آیفون وجود ندارد.
  10. دستیار دیجیتالی سامسونگ Bixby به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به عکس‌برداری پرداخته و از محتوای دوربین خود باخبر بشوند اما سیری به‌عنوان دستیار هوشمند اپل قابلیت پشتیبانی از دوربین دستگاه را ندارد.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا