اخبار

۱۱۷ درصد رشد برای اچ تی سی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی

در زمانی که گوگل به دنبال عرضه پیکسل ۲ خود بود، اچ تی سی طی یک ماه رشد مالی ۱۱۷ درصدی را تجربه کرد. آمار نشان می دهد این رشد متغیر است و تا پایان سال میلادی دستخوش تغییراتی خواهد شد.
امسال یک تفاوت بزرگ در تولید گوشی های گوگل موجود بود. آن هم این که فقط تولید پیکسل ۲ بر عهده اچ تی سی بود و پیکسل ۲ ایکس ال را ال جی ساخت.
گفته می‌شود که اچ‌تی‌سی در حال کار روی محصول جدیدی است که می‌تواند بر محبوبیت سری اچ‌تی‌سی یو ۱۱ بیافزاید. پیش‌بینی می‌شود که اچ‌تی‌سی یو ۱۱ با نمایشگر تمام‌صفحه با حاشیه‌های باریک و نسبت تصویر ۱۸:۹ با هدف رقابت با محصولاتی چون ال‌جی وی ۳۰، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس روانه‌ی بازار شود. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، اچ‌تی‌سی موفق به کسب درآمد ۴۶.۳ میلیارد دلار تایوان (معادل ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا) شده است که کاهش سالانه‌ی ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.
البته انتظار می رود که با عقد قرار داد ما بین گوگل و اچ تی سی و فروش بخشی از سهام آن ها، روند رو به افول این شرکت برعکس شده و در نهایت این شرکت به سوددهی برسد. در عوض تایوانی‌ها گواهی غیرانحصاری بهره‌گیری از بخشی از حقوق معنوی خود را به گوگل اعطا خواهند کرد. علاوه‌بر این، تعدادی از کارکنان اچ‌تی‌سی که در پروژه‌ی تولید گوشی‌های پیکسل نقش داشتند، به گوگل خواهند پیوست.
اچ‌تی‌سی در صنعت گوشی‌های هوشمند باقی می‌ماند؛ با این وجود برخی از تحلیل‌گران معتقدند که تایوانی‌ها باید از این پس تمرکز بیشتری روی حوزه‌ی واقعیت مجازی و هدست اچ‌تی‌سی وایو داشته باشند. گفته می‌شود که اچ‌تی‌سی در حال کار روی نسخه‌ای از وایو است که نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد. شایعات حکایت از آن دارند که نام این دستگاه اچ‌تی‌سی وایو فوکوس خواهد بود و تایوانی‌ها آن‌ را برمبنای طراحی مرجع ساخته‌شده توسط گوگل و کوالکام توسعه می‌دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا