اخبار

۱۲ برتری ساعت هوشمند اپل نسبت به ساعت اندروید

طی خبرهایی مطلع شدیم ساعت اپل یک ماه دیگر وارد بازار می  شود در این پست می خواهیم ۱۲ برتری ساعت هوشمند اپل نسبت به ساعت اندروید را بیان کنیم با ما همراه باشید .
ساعت اپل حدود یک ماه دیگر به بازار می‌آید و جدالی سخت با رقیبانی دیرپا خواهد داشت. قطعاً گوگل و متعاقب آن Android Wear سر سخت ترین رقیب اپل در این کارزار خواهند بود. Android Wear حود یک سال است که به بازار آمده و در این مدت تغییرات زیادی کرده است. بسیاری از مشکلات آن رفع شده است و با سخت افزارهای شرکت‌هایی چون سامسونگ و ال‌جی تطبیق داده شده است اما هنوز Android wear راه زیادی دارد تا به یک برنامه ایده آل تبدیل شود. در ادامه با ۱۲ ویژگی ساعت اپل آشنا می‌شویم که هنوز Android wear قادر به انجام آن‌ها نیست
۱- دریافت و برقراری تماس به صورت مستقیم در ساعت اپل
۱-phone-calls

به دلیل وجود میکروفون و بلندگوی داخلی که در ساعت اپل وجود دارد، کاربران قادر خواهند بود تا از قابلیت دریافت و برقراری تماس به صورت مستقیم و از طریق خود ساعت استفاده کنند. البته بی شک باید در ابتدا مطمئن باشید که ساعت به آی فون متصل است، اما اغلب ساعت‌های آندرویدی نیز به همین شکل کار می کنند.

۲- ارسال شکل‌های ترسیمی به سایر کاربران ساعت اپل

۲-Draw

آیا دوست دارید شکل‌هایی را رسم کنید و آن را برای دیگران ارسال کنید؟ استفاده از این ویژگی برای بسیاری از کاربران یک کار حیاتی نیست اما قرار دادن چنین ویژگی در ساعت اپل به تأکید این شرکت بر بالا بردن قابلیت های اجتماعی و ارتباطی آن تأکید دارد.

۳- رابط کاربری خاص

۳-digital-crown

علاوه بر استفاده از صفحه نمایش لمسی، کنترل‌های سخت افزاری دیجیتال نیز جستارهای جدیدی را برای ساعت اپل ایجاد کرده‌اند که نمی‌توانیم آن‌ها را در جایی به جز ساعت اپل ببینم و این یکی از جنبه‌های جذابی است که در ساعت اپل از آن بهره گرفته شده است.

۴- ارسال / به اشتراک‌گذاری ضربان قلب با سایر کاربران ساعت اپل

۴-hearbeat

توانایی ارسال اطلاعات دقیق مربوط به ضربان قلب به سایر کاربران ساعت اپل یک ویژگی بسیار ویژه این محصول است.

۵- اتصال به وای‌فای

۵-Wifi

متصل شدن هر وسیله دیجیتال به شبکه وای‌فای تقریباً یک فرض اصلی در تولید لوازم دیجیتال جدید است، مسئله‌ای که ساعت اپل به خوبی از آن پشتیبانی می‌کند اما هنوز Android wear به شدت متکی بر بلوتوث است. البته برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل قصد دارد در به روزرسانی های جدید خود این نقیصه را بر طرف کند.

۶- ارسال علائم فیزیکی به سایر کاربران ساعت اپل

۶-Tap

باید گفت که این ویژگی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که اختصاصاً در ساعت اپل قرار داد که بر اساس آن می‌توانید علائم فیزیکی (مثلاً یک لرزش کوچک) را به سایر کاربران ارسال کنید. به نظر می‌رسد این به یک ویژگی بسیار جذاب در ساعت اپل تبدیل شود.

۷- سفارشی‌سازی صفحه ساعت‌های پیش‌فرض

۷-Time

صفحه ساعت‌های Android Wear به راحتی قابل تغییر هستند اما در ساعت اپل این امکان وجود دارد تا بتوانید بخش‌های مختلفی چون اعلام وضعیت آب و هوا، زمان، تاریخ و بسیاری موارد دیگر را به آن‌ها اضافه کنید. در این بخش از لحاظ دادن اختیارات بیشتر به کاربر به نظر می‌رسد اپل بسیار بهتر از آندروید عمل کرده باشد.

۸- انجام پرداخت‌ها با استفاده از NFC

۸-Apple-Pay-apple-watch

برنامه Apple Pay به صورت پیش‌فرض در ساعت قرار دارد و قطعاً بسیاری از کاربران برای انجام پرداخت‌های خود از آن استفاده خواهند کرد.

۹- Force Touch

۹-force-touch

فناوری Force Touch  یا به کارگیری هوشمندانه فناوری لمس دو مرحله‌ای که در ساعت اپل ارائه شده است می‌تواند منجر به ارائه جستارهای جدید و در نهایت اختیارات و انتخاب‌های بسیار متعددی به کاربر شود. این فناوری در مک بوک ۱۲ اینچی جدید این شرکت (مجهز به صفحه نمایش رتینا) نیز عرضه شده و مورد توجه قرار گرفته است.

۱۰- ارسال شکلک‌ها به عنوان جواب

۱۰-Emoji

شکلک‌های امروز به عنوان یکی از بخش‌های اصلی ارتباطات ما مطرح هستند و اگر بخواهیم مفهومی را به سرعت منتقل کنیم بسیار می‌توانند مفید واقع شوند. با استفاده از ساعت اپل می‌توانیم در پاسخ به پیام‌ها تنها از شکلک‌ها استفاده کنیم.

۱۱- باز کردن در اتاق هتل با کلید مجازی مبتنی بر NFC

۱۱-unlock-doors

اپل ممکن است که کمی دیر به فکر به کارگیری NFC در محصولات خود افتاده باشد اما حالا که از آن استفاده می‌کند، کاربردهای بسیار مفیدی را برای آن ارائه کرده است.  با استفاده از برنامه کلید مجازی که در ساعت اپل قرار داده شده است، می توانید درب اتاق هتل را باز یا قفل کنید. به نظر می‌رسد با توسعه استفاده از چنین ابزارهایی به سرعت شاهد حذف کلیدهای فیزیکی و کارت کلید باشیم.

۱۲- ارسال پیام صوتی

۱۲-voice-messages

کاربران ساعت اپل این امکان را دارند تا به سرعت کلیپ‌های صوتی را ضبط کنند و آن را به سایرین ارسال کنند.

باید گفت فهرستی که از نظر گذشت، تنها به کاربردهایی که به صورت کلی در ساعت اپل وجود دارند می‌پردازد. به زودی با ارائه عمومی این ساعت در بین کاربران وعلاقه مندان به ساعت‌های اپل بی شک کاربردهایی بسیار خلاقانه و جالب‌تر از آن‌هایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره شد، پیدا خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا