اخبار

۴۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ تا پایان سال عرضه می شود

KGI طی گزارشی اعلام کرد که اپل برای عرضه هر سه گوشی خود به صورت همزمان و به یک اندازه به کمی زمان بیشتری نیاز دارد. طبق گزارش این موسسه ابتدا آیفون ۱۰ و آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هر سه به طور همزمان وارد بازار می شوند اما تفاوت اینجاست که تعداد اولیه آیفون ۱۰ به خاطر پنل OLED محدود بیش از ۴ میلیون دستگاه نخواهد بود و طبق پیش بینی ها نیز تعداد دقیق آن به ۴۰ میلیون دستگاه تا پایان سال میلادی خواهد رسیدو
اما کوپرتینونشین‌ها در جریان رونمایی از آیفون ۱۰ اعلام کردند که پیش‌سفارش آیفون ۱۰ تا پیش از تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز نخواهد شد و عرضه‌ی این محصول از تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) انجام می‌شود؛ بنابراین برخلاف پیش‌بینی‌های مؤسسه‌ی KGI Securities، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ به‌ هیچ‌وجه آیفون ۱۰ را عرضه نخواهد کرد.
در واکنش به این موضوع، مؤسسه‌ی KGI پیش‌بینی‌های خود را از میزان عرضه‌ی آیفون ۱۰ تا پایان سال جاری میلادی، از ۴۵ تا ۵۰ میلیون دستگاه به ۴۰ میلیون دستگاه کاهش داده است. علاوه‌بر این، KGI انتظار دارد که میزان عرضه‌ی آیفون ۱۰ تا پیش از نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ با میزان تقاضا برای این محصول برابری نکند.
جالب اینجاست که اپل میزان فروش اولیه آیفون های خود را در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ میلادی را حدود ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.بنابراین کوپرتینونشین‌ها فروش بسیار بالایی برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پیش‌بینی می‌کنند و از آنجا که تاریخ تحویل آیفون‌های جدید به‌ تعویق افتاده است، به‌ نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های اپل در حال بدل‌ شدن به حقیقت هستند.
تحلیل‌گران مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI یکی از دلایل به‌ تعویق افتادن تاریخ پیش‌فروش آیفون ۱۰ را جلوگیری از تأثیر مخرب این مسئله بر میزان فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس عنوان می‌کنند. در یادداشت‌های این مؤسسه آمده است که برخی از سرمایه‌گذاران در مورد میزان فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس محتاط هستند؛ اما KGI و سرمایه‌گذاران یادشده، نبود نسخه‌ی طلایی آیفون ۱۰ در زمان عرضه‌ی آن را بر عرضه‌ی آن تأثیرگذار نمی‌دانند.
طی گزارشی دیگر KGI در مورد اپل واچ ۳ نیز اعلام کرده که این دستگاه یکی از بهترین ساعت های هوشمند حال حاضر نام خواهد گرفت اما میزان شارژدهی باتری حین استفاده از قابلیت‌های یادشده، ممکن است یکی از عوامل محدودکننده‌ی میزان فروش اپل واچ ۳ باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا